Hier ook ijzer! Wil niks anders meer! Nooit meer beugel kwijt! (Wel met beleid je beugels opsteken!)
moi22
Geplaatst: 24-10-13 21:29
Jooliieen schreef:
Ik zie nu ook op verschillende sites dat je ze met rubber in de de beugel hebt, maar ook met gewoon ijzer zeg maar, wat vinden jullie fijner?
Ik rijd 2 paarden met deze beugels de ene met rubberen blokjes, de andere met die metalen onderkant. Ik merk eigenlijk geen verschil. Moet wel zeggen dat ik dressuur rijd. Denk dat dat met andere disciplines heel anders kan zijn.
Hier ook goede ervaring met gpg. Zowel die met en zonder blokjes. Voordeel van dat je er zelf blokjes in kan doen is dat je schuine blokjes kan gebruiken (vind ik altijd fijn). Die van ijzer hebben weer een hele goede grip. Daar heb ik me al eens flink aan opengehaald, puntjes zijn behoorlijk scherp.
Ik zou dus eerder voor die met rubberen blokjes kiezen, maar dat is omdat ik voornamelijk dressuur rijd. Wil je meer grip kan je beter voor die ijzeren kiezen.
taverno
Geplaatst: 27-10-13 16:37
Ik heb ook ernstige rugklachten(ook last van mijn enkels)en rijd al jaren met de FlexRide beugels!
Jooliieen
Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 20:35
Ik heb zojuist de GPG beugels 2de hands aangeschaft! Hij staat nu op 75/80 kilo zei de vorige verkoper. Hoe kan ik hem nu lager instellen? Moet ik dan dat zwarte dopje eraf halen? Of aan de bovenkant opdraaien?