Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Gerritt schreef:Nou mijn ouders kunnen ook niet elke week kleppen naar de wedstrijd.
Ik heb er geen ervaring mee omdat ik op eigen benen sta en niet heel veel wedstrijd drang heb.
Het verschilt denk ik, als je zelf voelt van oke ik ben er klaar voor geef je dat aan toch bij je ouders ?
valerie2012 schreef:Celiien schreef:Naast het feit dat jij rustig aan zou doen met je paard omdat je paard nog geen balans heeft en jullie er totaaaaal nog niet klaar voor zijn...
Mag je van je ouders niet? Dan zit er weinig anders op dan of aan stalgenoten vragen of je mee mag, of gewoon in je eigen woonplaats
ik doe sowieso rustig aan. Maar zo veel rijden der geen wedstrijden en die allenmaal wedstrijden rijden bij mijn op stal. Rijden Z1 Of M1 of M2 ofzo. Niemand rijd met paard B en die rijden ook niet vaak buiten de woon plaats. En 1 rijd L1 en mijn moeder moet altijd mee om voor telezen want ik wil niet dat iemand ander voor leest dan zij.
Celiien schreef:Is wel fijn hoor als iemand anders een keer voorleest! En om eerlijk te zijn, las ze op dat filmpje ook voor? Want dan snap ik dat je t fijn vind dat ze voorleest, ze geeft hulp ed wat dus echt niet mag
Ts ga nu nog maar even doorlezen en kijk dan volgend jaar lente eens hoe jullie gegroeid zijn! Wat is de haast en waarom
Nu wedstrijden en zoveel mogelijk?
Roweentje89 schreef:Als mijn paard en ik er zometeen aan toe zijn om wedstrijden te gaan rijden, gaan we gewoon waar op dat moment een wedstrijd is. Als het niet in de buurt is is het iets verder weg.
Maar ik ben wel 24 met eigen vervoer. Dus dat kan je helaas niet vergelijken.
Je ouders zullen het wel goed met je voorhebben! Doe lekker veel ervaring op en dan rij je straks iedere keer winsten!
Celiien schreef:Naast het feit dat jij rustig aan zou doen met je paard omdat je paard nog geen balans heeft en jullie er totaaaaal nog niet klaar voor zijn...
Mag je van je ouders niet? Dan zit er weinig anders op dan of aan stalgenoten vragen of je mee mag, of gewoon in je eigen woonplaats
Celiien schreef:Jij ging op de volte, je paard wilde niet in galop, ging stappen en je moeder/voorlezer ging vanaf de kant 'DRAAAF! Eeeeen gaaaalop!' Roepen![]()
Dat is helpen, maar daar kom je bij je Bproefjes vanzelf wel achter.
heidy_wilco schreef:Mijn eerste officiele wedstrijd met Wilco was ongeveer 30 km van stal vandaan. Die eerste wedstrijd hadden we ook gelijk een mooie winstpunt en een 2de prijs. En met Heidy heb ik ook altijd op andere plaatsen gereden. Er zat wel altijd een norm aan de afstand van de wedstrijd. Wel was het zo dat als het echt een leuke wedstrijd was de afstand wel iets verder mocht zijn.
Esmeej333 schreef:Onder de 10 is wat anders dan pas 3,5.als je met 6 begint heb je ook nog tijd genoeg om in de L te komen hoor.why The rush? Beter ga je goed voorbereid en wat later dan vroeg en het lang duurt op een gefrustreerde manier. Maar goed moet je zelf weten. Ik zou lekker rustig aandoen en pas wedstrijden rond 5 a 6 jaar gaan rijden, is vroeg genoeg en is ze lekker doorgereden. Heeft ze nu wel of niet een goede balans? Zo nietdan kom je echt niet ver, ook niet in de B. Kun je je beter eerst daar op concentreren?
Celiien schreef:Niet outdoor starten? Hoe bedoel je?
Ik zeg niet dat je 6,5 jaar B moet rijden, wel dat je het ook wat rustiger aan kan doen. Je paard heeft nog zo weinig balans, laat hem eerst eens goed over de rug lopen en denk dan eens aan starten
Celiien schreef:Niet outdoor starten? Hoe bedoel je?
Ik zeg niet dat je 6,5 jaar B moet rijden, wel dat je het ook wat rustiger aan kan doen. Je paard heeft nog zo weinig balans, laat hem eerst eens goed over de rug lopen en denk dan eens aan starten
Celiien schreef:Je paard is 3,5 net ingereden nog geen balans en je start met haar. Daarnaast vond je dat je onterecht weinig punten had gekregen. Maar nee je doet rustig aan

moyra schreef:Ik heb het filmpje waar hier over gesproken word bekeken en zou eerst werken aan balans,impuls en stelling.
Ik zag dat het een draver is en dat maakt het qua galop er niet makkelijker op maar daar zijn zeker verbeterpunten te behalen.
Heb geen haast Parijs en Rome zijn ook niet in 1 dag gebouwd.
Je draver is nog jong dus dat er nog veel te leren valt is zeker niet gek!
succes!