hoe lang heeft voor jou en je paard geduurd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:29

Ik mag zelf bepalen wat ik met mijn paard doe. Ik zou lekker geniet van je paardje. 3,5is nog zo jong doe lekker rustig aan. Misschien thuis een beetje trainen misschien. Je hebt nog zolang de tijd voor wedstrijden joh.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:30

Is wel fijn hoor als iemand anders een keer voorleest! En om eerlijk te zijn, las ze op dat filmpje ook voor? Want dan snap ik dat je t fijn vind dat ze voorleest, ze geeft hulp ed wat dus echt niet mag :=

Ts ga nu nog maar even doorlezen en kijk dan volgend jaar lente eens hoe jullie gegroeid zijn! Wat is de haast en waarom
Nu wedstrijden en zoveel mogelijk?

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 23:31

Gerritt schreef:
Nou mijn ouders kunnen ook niet elke week kleppen naar de wedstrijd.
Ik heb er geen ervaring mee omdat ik op eigen benen sta en niet heel veel wedstrijd drang heb.

Het verschilt denk ik, als je zelf voelt van oke ik ben er klaar voor geef je dat aan toch bij je ouders ? ;)

Sowieso me moeder is altijd bij met rijden dus die weet hoe ik rij dus die weet of we der klaar voor zijn.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:31

Als mijn paard en ik er zometeen aan toe zijn om wedstrijden te gaan rijden, gaan we gewoon waar op dat moment een wedstrijd is. Als het niet in de buurt is is het iets verder weg.
Maar ik ben wel 24 met eigen vervoer. Dus dat kan je helaas niet vergelijken.

Je ouders zullen het wel goed met je voorhebben! Doe lekker veel ervaring op en dan rij je straks iedere keer winsten! :D

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:31

valerie2012 schreef:
Celiien schreef:
Naast het feit dat jij rustig aan zou doen met je paard omdat je paard nog geen balans heeft en jullie er totaaaaal nog niet klaar voor zijn...

Mag je van je ouders niet? Dan zit er weinig anders op dan of aan stalgenoten vragen of je mee mag, of gewoon in je eigen woonplaats

ik doe sowieso rustig aan. Maar zo veel rijden der geen wedstrijden en die allenmaal wedstrijden rijden bij mijn op stal. Rijden Z1 Of M1 of M2 ofzo. Niemand rijd met paard B en die rijden ook niet vaak buiten de woon plaats. En 1 rijd L1 en mijn moeder moet altijd mee om voor telezen want ik wil niet dat iemand ander voor leest dan zij.

Je hoeft je toch niet te haasten omdat anderen hoger rijden? Iedereen heeft zijn eigen tempo, is niks mis mee hoor. Die paardjes zijn vast geen 3,5 jaar oud lijkt me?

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 23:34

Celiien schreef:
Is wel fijn hoor als iemand anders een keer voorleest! En om eerlijk te zijn, las ze op dat filmpje ook voor? Want dan snap ik dat je t fijn vind dat ze voorleest, ze geeft hulp ed wat dus echt niet mag :=

Ts ga nu nog maar even doorlezen en kijk dan volgend jaar lente eens hoe jullie gegroeid zijn! Wat is de haast en waarom
Nu wedstrijden en zoveel mogelijk?

Ik zeg niet dat veel veel wedstrijden wil rijden. Want mag sowieso pas L van af 1 april met der starten. En ik rij nu om evaring op doen die wp komen van zelf. En zijn leest niet voor met hulpen hoor dus. En mijn paard en ik zijn heel erg gehecht aan me moeder en als iemand anders voorleest gaat niet goed.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 23:36

Roweentje89 schreef:
Als mijn paard en ik er zometeen aan toe zijn om wedstrijden te gaan rijden, gaan we gewoon waar op dat moment een wedstrijd is. Als het niet in de buurt is is het iets verder weg.
Maar ik ben wel 24 met eigen vervoer. Dus dat kan je helaas niet vergelijken.

Je ouders zullen het wel goed met je voorhebben! Doe lekker veel ervaring op en dan rij je straks iedere keer winsten! :D

Ik heb nog niet eens me rij bewijs maar heb ook niets aan want als me pa auto mee heb dan kan als nog niet.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:37

Jij ging op de volte, je paard wilde niet in galop, ging stappen en je moeder/voorlezer ging vanaf de kant 'DRAAAF! Eeeeen gaaaalop!' Roepen :=

Dat is helpen, maar daar kom je bij je Bproefjes vanzelf wel achter.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 23:38

Celiien schreef:
Naast het feit dat jij rustig aan zou doen met je paard omdat je paard nog geen balans heeft en jullie er totaaaaal nog niet klaar voor zijn...

Mag je van je ouders niet? Dan zit er weinig anders op dan of aan stalgenoten vragen of je mee mag, of gewoon in je eigen woonplaats

ik doe sowieso rustig aan. Maar zo veel rijden der geen wedstrijden en die allenmaal wedstrijden rijden bij mijn op stal. Rijden Z1 Of M1 of M2 ofzo. Niemand rijd met paard B en die rijden ook niet vaak buiten de woon plaats. En 1 rijd L1 en mijn moeder moet altijd mee om voor telezen want ik wil niet dat iemand ander voor leest dan zij.[/quote]
Je hoeft je toch niet te haasten omdat anderen hoger rijden? Iedereen heeft zijn eigen tempo, is niks mis mee hoor. Die paardjes zijn vast geen 3,5 jaar oud lijkt me?[/quote]

Nee maar wel onder de 10 op die L1 na die boven de 10. En ik zeg ook niet dat ik wil haasten. En sowieso mag ik toch niet L1 starten pas van af 1 april dan is namelijk al even 4.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 23:39

Celiien schreef:
Jij ging op de volte, je paard wilde niet in galop, ging stappen en je moeder/voorlezer ging vanaf de kant 'DRAAAF! Eeeeen gaaaalop!' Roepen :=

Dat is helpen, maar daar kom je bij je Bproefjes vanzelf wel achter.

Dat was alleen toen veder was niet. En dat was 1st keer dat ze dat deed en laast keer. Maar van 1ste wedstrijd kan je niets zeggen.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:39

Mijn eerste officiele wedstrijd met Wilco was ongeveer 30 km van stal vandaan. Die eerste wedstrijd hadden we ook gelijk een mooie winstpunt en een 2de prijs. Hij was toen 5 jaar denk ik? We hebben eerst gewoon plezier gehad. En als ik onder de 170 punten was dan wist ik dat er wat mis was met mijn rijden en daar eerst aan moest werken voordat ik naar de volgende wedstrijd ging. En met Heidy heb ik ook altijd op andere plaatsen gereden. Er zat wel altijd een norm aan de afstand van de wedstrijd. Wel was het zo dat als het echt een leuke wedstrijd was de afstand wel iets verder mocht zijn.
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 21-10-13 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:40

L1 is (in principe) 10 proefjes rijden met wp. Daar heb je dus nog 6,5 jaar de tijd voor toch!

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 23:41

heidy_wilco schreef:
Mijn eerste officiele wedstrijd met Wilco was ongeveer 30 km van stal vandaan. Die eerste wedstrijd hadden we ook gelijk een mooie winstpunt en een 2de prijs. En met Heidy heb ik ook altijd op andere plaatsen gereden. Er zat wel altijd een norm aan de afstand van de wedstrijd. Wel was het zo dat als het echt een leuke wedstrijd was de afstand wel iets verder mocht zijn.

Oke ik weet ok nog niet waar in deze omgeven de leuke wedstrijden zijn. Maar ik weet wel waar geen oudoor wil starten. Want daar ben keer geweest zelf zonder paard toen was mee met een vriendin.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 23:43

Celiien schreef:
L1 is (in principe) 10 proefjes rijden met wp. Daar heb je dus nog 6,5 jaar de tijd voor toch!

Nou ik ga niet 6 half jaar B rijden dan ben ik al lang uit de B En dan ben ik al lang buiten mijn woon plaats geweest.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:43

Onder de 10 is wat anders dan pas 3,5.als je met 6 begint heb je ook nog tijd genoeg om in de L te komen hoor.why The rush? Beter ga je goed voorbereid en wat later dan vroeg en het lang duurt op een gefrustreerde manier. Maar goed moet je zelf weten. Ik zou lekker rustig aandoen en pas wedstrijden rond 5 a 6 jaar gaan rijden, is vroeg genoeg en is ze lekker doorgereden. Heeft ze nu wel of niet een goede balans? Zo nietdan kom je echt niet ver, ook niet in de B. Kun je je beter eerst daar op concentreren? :)
Laatst bijgewerkt door xSogno op 21-10-13 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:44

Niet outdoor starten? Hoe bedoel je?

Ik zeg niet dat je 6,5 jaar B moet rijden, wel dat je het ook wat rustiger aan kan doen. Je paard heeft nog zo weinig balans, laat hem eerst eens goed over de rug lopen en denk dan eens aan starten

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 23:48

Esmeej333 schreef:
Onder de 10 is wat anders dan pas 3,5.als je met 6 begint heb je ook nog tijd genoeg om in de L te komen hoor.why The rush? Beter ga je goed voorbereid en wat later dan vroeg en het lang duurt op een gefrustreerde manier. Maar goed moet je zelf weten. Ik zou lekker rustig aandoen en pas wedstrijden rond 5 a 6 jaar gaan rijden, is vroeg genoeg en is ze lekker doorgereden. Heeft ze nu wel of niet een goede balans? Zo nietdan kom je echt niet ver, ook niet in de B. Kun je je beter eerst daar op concentreren? :)

nou dat zit wel goed hoor. En ze woord goed reden. En ik doe rustig aan daar gaat niet om.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 23:49

Celiien schreef:

Ik zeg niet dat je 6,5 jaar B moet rijden, wel dat je het ook wat rustiger aan kan doen. Je paard heeft nog zo weinig balans, laat hem eerst eens goed over de rug lopen en denk dan eens aan starten

IK bedoel ik weer waar niet wil starten met het oudoor seizoen. EN ik doe rustig aan en mijn paard loopt normaal ok goed over de rug.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:50

Je paard is 3,5 net ingereden nog geen balans en je start met haar. Daarnaast vond je dat je onterecht weinig punten had gekregen. Maar nee je doet rustig aan

8)7

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 23:50

Celiien schreef:

En wij hebben altijd rustig aan gedaan met al ons jongen paarden dus ook met deze.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:51

Ik heb het filmpje waar hier over gesproken word bekeken en zou eerst werken aan balans,impuls en stelling.
Ik zag dat het een draver is en dat maakt het qua galop er niet makkelijker op maar daar zijn zeker verbeterpunten te behalen.
Heb geen haast Parijs en Rome zijn ook niet in 1 dag gebouwd.
Je draver is nog jong dus dat er nog veel te leren valt is zeker niet gek!
succes!

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 23:51

Celiien schreef:
Je paard is 3,5 net ingereden nog geen balans en je start met haar. Daarnaast vond je dat je onterecht weinig punten had gekregen. Maar nee je doet rustig aan

8)7

Nou mijn is stuk langer onder het zadel dan ander paard die ken die was pas 2 en halfe maand onder het zadel en die starten ook

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:53

thank god dat je ouders hebt die je inhouden...........

Geduld is een schone zaak
de sleutel tot succes laten we in dit geval maar zeggen :(:)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:53

Ik heb eerst met mijn paard goed geoefend zodat ik vertrouwd was. Dit heeft een maand of 7 geduurd daarna ben ik meteen een meerdaagse wedstrijd gestart in Vrienzenveen, zo'n 250 km verderop :)

Als ik jou was zou ik eerst nog goed thuis oefenen voordat je verder gaat kijken. Je moet je niet zoveel met andere vergelijken TS, je bent 19 maar je denkt als een 12 jarige.
Als jij denkt er klaar voor te zijn dan ben je dat, maar denk erom dat er bij een andere wedstrijd ook meerdere mensen aan het kijken zijn.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 23:53

moyra schreef:
Ik heb het filmpje waar hier over gesproken word bekeken en zou eerst werken aan balans,impuls en stelling.
Ik zag dat het een draver is en dat maakt het qua galop er niet makkelijker op maar daar zijn zeker verbeterpunten te behalen.
Heb geen haast Parijs en Rome zijn ook niet in 1 dag gebouwd.
Je draver is nog jong dus dat er nog veel te leren valt is zeker niet gek!
succes!

Normaal gaat de galop beter dan daar hoor. Want ze heeft normaal een helen goede galop hoor.