Help!! Outdoorlaarzen voor zeer smalle kuit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Re: Help!! Outdoorlaarzen voor zeer smalle kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:14

Ik heb lucifer beentjes en ik heb de horke highlander laarzen aangeschaft. Zitten prima! Er zitten bandjes aan, die je kan aansnoeren zodat de schacht niet zo open staat.

Kingstono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 15:51

xxxhildexxx schreef:
http://www.ruitersportsissi.nl/internet ... 27f5lmuun3

deze heb ik en ik heb kuitmaat 35 ongeveer. schoenmaat 40.
ze zitten bij mij wel aangesloten bij mn kuit maar niet helemaal bij mn enkel.
ik ben er echt heeel blij mee, heerlijk warm (hoog) en kan er ook wel mee rijden (niet ideaal maar het gaat)

Ik had in de maatabel gelezen dat deze 37 in maat 40 was dus hij valt wat smaller? Schiet je niet met je voet omhoog doordat hij niet helemaal aansluit bij de enkel?

Kingstono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 15:56

eilleen333 schreef:
Ik heb lucifer beentjes en ik heb de horke highlander laarzen aangeschaft. Zitten prima! Er zitten bandjes aan, die je kan aansnoeren zodat de schacht niet zo open staat.

Volgens de maattabel is die laars veeel te breed, kuitmaat 44.. al vind ik die wel echt heel mooi:(

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 17:50

Ja, dat viel mij ook op! 43.5 cm bij maat 39??
Welke kuitmaat en schoenmaat heb jij dan eilleen333??

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:24

ik heb ook kuitmaat 33.

Ik heb de outdoorlaarzen van de anwb de orebro / urebro unisex....zitten echt perfect!

Zie alleen net dat ze niet meer te koop zijn, vaag want had ze vorige week nog op site zien staan

Kingstono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 20:31

Kitty1985 schreef:
ik heb ook kuitmaat 33.

Ik heb de outdoorlaarzen van de anwb de orebro / urebro unisex....zitten echt perfect!

Zie alleen net dat ze niet meer te koop zijn, vaag want had ze vorige week nog op site zien staan

Ja ik wilde heel graag die van de anwb want die staan bekend als smal maar die zijn er helemaal uit gegaan. Ze hadden al heel lang geen maat 40 meer..

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:48

Kingstono schreef:
Kitty1985 schreef:
ik heb ook kuitmaat 33.

Ja ik wilde heel graag die van de anwb want die staan bekend als smal maar die zijn er helemaal uit gegaan. Ze hadden al heel lang geen maat 40 meer..

Ik vind het wel gek, begin dit jaar werd mij verteld dat deze laarzen in standaard assortiment bleven omdat ze zo goed verkocht werden.

Van 1 van mijn laarzen is de binnevoering los gegaan. Waren nog geen 3 maand oud.
Ze waren er toen uit vanwege zomercollectie, zouden in najaar weer komen.

Mijn laarzen zijn toe gemaakt door mijn eigen dorpsschoenmaker, maar het zou niet lang houden. En dat klopt ook, wou ze volgende week gaan ruilen -:(-

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:57

Lastig is dat hè, die smalle kuiten. Heb dat zelf ook.

Denk er alleen wel aan dat bij een outdoorlaars de enkel eigenlijk niet helemaal aan kan sluiten. Je zal de laars ook aan moeten kunnen doen, je voet moet om dat hoekje bij de enkel, dat zou niet gaan als de laars helemaal aan zou sluiten.

Voordeel van alle rijlaarzen met ritsen en veters, die kan je mooi strak hebben. Maar ja, daar ga je niet mee door de wei banjeren ;)

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 22:52

Pffff, breek me de bek niet open :s hier ook schoenmaat 40 met een mini kuitje maar wel lengte :S Ik wil heel graag leren laarzen maar de zoektocht loopt al zo lang :/ de cavallo juniors zitten qua model niet goed. De bocht in de kuit zit bij mij te laag, het is toch een kindermodel zeg maar. De qhp, horka zitten allemaal niet goed. Laatst heel toevallig de HH paris (met strasssteentjes :P ) gepast en zaten niet eens heel erg gek, maar wel te laag. Petries moeten op maat gemaakt worden en tja behalve de coventry zaten meteen goed, maar tegen wat voor prijs! :S Ik heb nu heeel toevallig op de site van Hooks laarzen gezien voor smalle kuiten! Denk dat ik toch maar eens de gok ga wagen. (ik heb nu al 3 modellen gevonden in 'mijn maten')
http://www.hookseurope.com/Riding_boots
De glacier is misschien wel een optie?!

Qua outdoor/winterlaars heb ik de muckboots tyne. Kan je mee rijden en zijn heerlijk warm. Ja de kuit is veel te groot maar ik doe beenwarmers aan om de schacht op te vullen. Ik heb zo snel koude tenen dat ik liever een warme laars wil dan eentje die mooi aansluit om mn kuit. Als het niet meer vriest gaan dan wel weer de nette aan :)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 09:11

Als je wel lengte hebt, zijn ze wel redelijk kort ShadowFax?

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:56

DatBenIkNou schreef:
Als je wel lengte hebt, zijn ze wel redelijk kort ShadowFax?

Welke bedoel je? De muckboots?
Ik heb 47/48cm, gewoon normale lengte. Ik bedoel meer dat ik in vergelijk met mijn 'kinderkuitje' geen kinderlengte heb. Want de qhp, horka kids en de hh kids zijn allemaal net te kort.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:05

Kingstono schreef:
Kitty1985 schreef:
ik heb ook kuitmaat 33.

Aaah, dat is balen! Ik wilde ze bij terugkomst in Nederland gaan kopen :(

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:27

Ik heb die van Ariat met die veters(ben even de naam kwijt)

erg fijne laarzen, heb zelf ook geen kuit. Er zitten veters aan de zijkant waarbij je de laars kunt aantrekken waardoor hij wel goed past.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:42

Ik ken het probleem, heb zelf schoenmaat 37 en kuitmaat 30...
Momenteel heb ik de bloomsbury van horka. Ze zitten heerlijk maar flappen toch nog iets om mijn kuiten heen.
Nu ben ik er over aan het denken om de ariat glacier tall aan te schaffen maar ik vind ze eigenlijk veels te duur (359 Euro :wow: ) Maar goed, de kuitmaat is aanpasbaar van 27 tot 37 dus hij zou wel moeten passen... :=

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:53

Ik heb voetmaat 40 en kuit 35 en ik heb outdoorlaarzen van HKM, echt geweldig!! Lekker warm gevoerd, behoorlijk waterdicht en mooie bruine kleur.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:57

Royaltjuh schreef:
Ik heb voetmaat 40 en kuit 35 en ik heb outdoorlaarzen van HKM, echt geweldig!! Lekker warm gevoerd, behoorlijk waterdicht en mooie bruine kleur.

Welk model is dat? Plaatje? ;) Hoe hoog zijn ze?

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:01

Afbeelding

Model.... ik gok Belmond als ik de beschrijving zo lees.

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:16

ik heb even gekeken naar mijn laarzen, het zijn Rectiligne laarzen. Het model die ik heb is er helaas niet meer, wel hebben ze andere mooie opties

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 10:26

Ik heb zojuist de Zoo adventure waterdichte leren laars ontvangen. Ik heb de slimfit en wauw, echt een mooie laars!! Kosten wel 220,- euro dus niet goedkoop, maar van echt leer en toch waterdicht als een rubberen kaplaars.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 10:28

DatBenIkNou schreef:
Ik heb zojuist de Zoo adventure waterdichte leren laars ontvangen. Ik heb de slimfit en wauw, echt een mooie laars!! Kosten wel 220,- euro dus niet goedkoop, maar van echt leer en toch waterdicht als een rubberen kaplaars.

Dat is nog wel een prijs om overheen te komen! Heb je een linkje? Ik weet even niet meer welke laars dat is :) wel benieuwd!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 10:48

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:57

Ik lees ook mee. Heb maat 35 en smalle kuiten, en moet ook nieuwe!

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 20:43

DatBenIkNou schreef:
http://zooadventure.nl

Moet je wel de slimfit hebben hoor met een smal kuitje!

Super leuke laarzen zeg! Al die kleurtjes! <3 Helaas zie ik dat de slim fit in mijn schoenmaat nog 37cm is :( te groot. Jammer!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 10:45

Ik heb kuitmaat 33 en schoenmaat 39! Natuurlijk zitten deze laarzen niet strak om de enkel, maar dat hoeft bij dit model ook niet. Hij sluit door het gespje bovenaan echt helemaal aan op mijn been. Ik zou het gewoon proberen als ik jou was, je kan ze altijd kostenloos retourneren.

Kingstono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 21:27

Voor degene die de anwb laarzen wilde, ze zijn weer leverbaar. De nieuwe dan, vind persoonlijk de korte niet mooi maar zit er toch erg over te denken om de lange aan te schaffen. Wel een gok qua kuit maar omdat ze bekent staan om smal durf ik de gok denk ik wel te nemen, toch gratis retourneren. Voordat ik ze bestel ga ik nog even alle andere opties die hierboven staan langs. Heb inmiddels de laarzen van de telegraaf thuis gehad, wel smal aan de bovenkant maar voor mij nog net te breed en ook de voet wat te breed helaas. Ben ook heel benieuwd naar de horka highlander.