Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
zythe schreef:Mijn paard wou ook niet laden hij werd gevaarlijk sloeg met zijn benen bovenop de trailer sloeg met zijn voorbenen tegen mijn armen. longeerlijn hielp niet langs de schuur hielp niet ketting hielp ook niet de onvriendelijke manier ook niet. Wij hebben toen een jas over zijn hoofd gedaan rug gedeelt voor zijn ogen en armen vastknopen onder zijn hoofd, zodat hij niets kon zien let hierbij wel op dat ze even hun evenwicht kwijt zijn en grote lompe passen gaan maken. Daarna ben jij de leider en moet hij jou volgen dit hielp bij mijn paard en liep zo mee de trailer op. Nu wij een nieuwe lichtere trailer hebben loopt hij zonder hulpmiddelen zo mee.
Kim_14 schreef:zythe schreef:Mijn paard wou ook niet laden hij werd gevaarlijk sloeg met zijn benen bovenop de trailer sloeg met zijn voorbenen tegen mijn armen. longeerlijn hielp niet langs de schuur hielp niet ketting hielp ook niet de onvriendelijke manier ook niet. Wij hebben toen een jas over zijn hoofd gedaan rug gedeelt voor zijn ogen en armen vastknopen onder zijn hoofd, zodat hij niets kon zien let hierbij wel op dat ze even hun evenwicht kwijt zijn en grote lompe passen gaan maken. Daarna ben jij de leider en moet hij jou volgen dit hielp bij mijn paard en liep zo mee de trailer op. Nu wij een nieuwe lichtere trailer hebben loopt hij zonder hulpmiddelen zo mee.
Dit moet je wel alleen doen als het paard jou ook echt als leider ziet, en je volledig vertrouwd.
Als dat niet het geval is krijg je gevaarlijke omstandigheden. Zag het pas nog op stal gebeuren..
.

kunnen overhalen. Ik heb haar een touwhalster aangedaan en dan, ze stopte al een stukje voor de trailer.. telkens al ze stopte ( zeker niet kwaad worden ) rustig wat druk op het halster en als ze ook maar 1 stap zet meteen druk los. dan weer richting de trailer. Als ze voor de trailer stond was enkel wat druk niet genoeg, dus had ik druk en terwijl hield ik haar wat eten voor net dat ze er niet bij kon. en weer als ze 1 stap zette meteen druk los. Dit blijven doen en pas als ze volledig in de trailer stond kreeg ze een hele hand eten dit blijven oefenen tot ze niet meer stopt en zelfs niet meer aarzelt. Na een paar keer dat het goed gaat nog maar een beetje voer als beloning en uiteindelijk is ze tevreden met een aai.