het rekensommetje wat hierboven staat benoemd door "jumerenik" lijkt mij heel redelijk, en joh je kunt in overleg met de eigenaar, je voelt snel genoeg aan of hij aan hetzelfde zat te denken
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Matheno schreef:anneliesdj schreef:Matheno, ik heb gelezen dat ze weleens wat gedaan heeft maar met alle respect, een keer een paard op de keuring hebben en er een paar zadelmak gemaakt hebben maakt je geen prof en wil zeker niet zeggen dat je er voor betaald moet hebben.
Daarom stel ik de vraag ook aan ts, als zij daadwerkelijk veel ervaring heeft is het een ander verhaal.
In mijn optiek is TS een zeer ervaren ruiter
silvia58 schreef:anneliesdj schreef:Matheno, ik heb gelezen dat ze weleens wat gedaan heeft maar met alle respect, een keer een paard op de keuring hebben en er een paar zadelmak gemaakt hebben maakt je geen prof en wil zeker niet zeggen dat je er voor betaald moet hebben.
Daarom stel ik de vraag ook aan ts, als zij daadwerkelijk veel ervaring heeft is het een ander verhaal.
In mijn optiek is TS een zeer ervaren ruiter

Matheno schreef:Hee Monique!Had niet eens gezien dat jij het was haha.
Moeilijke kwestie.. Toen ik een paard voor iemand moest beleren hield ik er ongeveer 100 euro voor mezelf aan over, toen alle kosten van stalling en hoefsmid etc eraf waren.
) welk paard ik mee neem en ze zal niet zo vaak mee gaan als mijn eigen. Moni_Q schreef:Ik ben absoluut geen prof, maar durf oprecht te zeggen dat ik veel ervaring in het doorrijden van jonge paarden. Heb mede door stage hierin veel ervaring opgedaan. En met goede begeleiding van mijn instructrice al enkele paarden opgeleid tot M niveau.
De eigenaar heeft mij gevraagd of ik dit paard wil rijden en gezegd dat ik dit niet voor niks hoef te doen. In principe hoef ik dit paard alleen maar buiten en binnen te zetten en te rijden. Maar doe ook een paar x week haar box mesten en recht trekken, omdat ze op het bedrijf alleen opstrooien en eens per 2 weken alles leeg halen. Maar dit is een kleine moeite.
Het paard staat op hetzelfde erf als mijn eigen paarden, dus hoef er niet extra om te reizen want moet mijn eigen paardje toch ook trainen.
Door mijn ervaring met het rijden van jonge paarden kom ikzelf een heel eind. Maar zoals (bijna) iedereen heb ook ik begeleiding nodig. Daarom gaat dit paard eens in de 2 à 3 weken mee naar les. Ik krijg dan genoeg huiswerk om zelf weer even verder te kunnen. Ook mijn instructrice beaamt dit.
Ik hoef hier ook geen bakken geld aan te verdienen, omdat ik in principe tot nu toe weinig tot geen kosten maak aan dit paard en ik hoef er niet van te leven . Ik steek er op dit moment alleen tijd in en af en toe gaat ze mee naar les. Maar vind het toch wel redelijk om een (kleine) vergoeding te krijgen voor het trainen van andermans paard. En de eigenaar heeft dit zelf aan geboden, ik heb er niet om gevraagd. Maar mocht in de toekomst iemand vragen of zijn pf haar paard wil rijden doe ik dit cker niet gratis.
anneliesdj schreef:Pfff watvoor profs hebben jullie het over?? Anky en Edward?
Er zijn genoeg stallen die je paard netjes trainen voor 300-350 in de maand.
ambre schreef:anneliesdj schreef:Pfff watvoor profs hebben jullie het over?? Anky en Edward?
Er zijn genoeg stallen die je paard netjes trainen voor 300-350 in de maand.
Die kan ik niet vinden hoor,550 is dan wel het goedkoopste wat ik heb gevonden.
Goedkoper kan,maar zijn geen profs.
Ik ga er zelf ook echt niet voor zo weinig op zitten,daar hou je niets aan over.
De belasting moet er als prof ook nog af hé?Dan kun je echt niet minder dan 10€ p keer vragen.
En dan heb je nog de zorg op de dagen dat je niet rijdt.
Niet alleen rijden.