Wat is redelijk om te vragen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:46

Bij welke prof mag ik mijn paard voor 300 euro in training zetten?? Graag!! Ik weet niet over welke prif je het hebt maar ik ken er geen die het doen voor dat bedrag..

het rekensommetje wat hierboven staat benoemd door "jumerenik" lijkt mij heel redelijk, en joh je kunt in overleg met de eigenaar, je voelt snel genoeg aan of hij aan hetzelfde zat te denken :)

ambre

Re: Wat is redelijk om te vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:50

Iedere week les is een beetje overdreven lijkt me,maar een prof is echt een stuk duurder hoor.
En kun je nagaan wat die er aan over houden....Armoede troef!

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:59

Ik behoor ook tot een van de gelukkigen die betaalt krijgt om een paard beweging te geven. Nu ben ik een ruiter die zo van de manege afkomt, dus voeg ik niet heel veel waarde toe aan het paard. Ik krijg van de eigenaren €25,- per maand en de helft van mijn lessen betalen zij, dat is €20,- per maand. Dus in totaal krijg ik 45 euro van hen en daar hou ik 5 euro van over.
Maar ik denk dat jij wel een behoorlijk hoger niveau hebt dan mij en waarschijnlijk hetzelfde bereikt in 2 maanden waar ik 2 jaar over heb gedaan. Dus ik denk dat ik zo'n €50,- in de maand zou vragen. Dus dat overhouden min je leskosten en je benzinekosten. Stel dat je dus €40,- aan les kwijt ben en €20,- aan benzine dan zou ik €110,- per maand vragen en ook uitleggen waarom.

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:08

Matheno schreef:
anneliesdj schreef:
Matheno, ik heb gelezen dat ze weleens wat gedaan heeft maar met alle respect, een keer een paard op de keuring hebben en er een paar zadelmak gemaakt hebben maakt je geen prof en wil zeker niet zeggen dat je er voor betaald moet hebben.
Daarom stel ik de vraag ook aan ts, als zij daadwerkelijk veel ervaring heeft is het een ander verhaal.

In mijn optiek is TS een zeer ervaren ruiter :j

Waar baseer je dat dan op ?
Welke klasse start ze en rijd ze daar dan ook winstpunten en prijzen ?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:11

ambre schreef:
50€ p week en je lessen doorberekenen.
Nette vergoeding,je moet neem ik aan ook verder voor het paard zorgen?

Hier sluit ik me bij aan.
Maar hoefsmid ed en straks eventuele wedstrijdkosten ook doorberekenen.

Check even je verzekering!

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:15

silvia58 schreef:
anneliesdj schreef:
Matheno, ik heb gelezen dat ze weleens wat gedaan heeft maar met alle respect, een keer een paard op de keuring hebben en er een paar zadelmak gemaakt hebben maakt je geen prof en wil zeker niet zeggen dat je er voor betaald moet hebben.
Daarom stel ik de vraag ook aan ts, als zij daadwerkelijk veel ervaring heeft is het een ander verhaal.

In mijn optiek is TS een zeer ervaren ruiter :j

Waar baseer je dat dan op ?
Welke klasse start ze en rijd ze daar dan ook winstpunten en prijzen ?[/quote]

dit lijkt mij niet relevant. De eigenaar van het paard is tevreden, dat is belangrijk, de ts legt uit wat ze doet met t dier en vraagt wat ze voor vergoeding zou kunnen rekenen. That's all.. dan boeit haar niveau in dit verhaal toch niet? Ze hoeft er zo te lezen niet van te leven, dus het gaat om een kleine vergoeding... mij zou het niet uitmaken of ze m dressuur rijdt of intermediaire I, als ze t paard maar fijn rijdt.. en aan haar verhaal te lezen denkt de eigenaar vh paard er ong. Ook zo over :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:22

Ik zou ook gaan voor 10 euro per keer en je lessen. Lijkt mij een zeer nette vergoeding, je steekt er inderdaad een bult tijd in en daar mag imo wel een vergoeding tegenover staan

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:26

Worden nog al wat bedragen genoemd. 300 euro bij een prof gaat hem inderdaad niet worden maar bij een prof stal je wel je paard en dat is hier niet van toepassing dit gaat puur om het rijden en dan zou een prof toch ook heel blij mee moeten zijn dat ze er 300 euro per maand aan over houden naast de kosten aan stalling en dagelijkse verzorging. Want als TS 300 krijgt per maand en de eigenaar betaald de verdere kosten dan kom je toch gauw richting de 400/500 euro dat hij totaal kwijt is dan kom je toch zeker in de richting van een trainingsstal.

Dus heel eerlijk vind ik 50 euro + de kosten van de lessen echt erg veel.
Ik ken verder de eigenaar niet en wat die er voorover zou hebben. Maar ik zou het eerder houden op 10 euro per keer. Dat zou zo 40 euro per week zijn. Dat is nog een bedrag van 160 euro en daarbij een vergoeding van de lessen.

NuvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:29

Nja denk wel dat het klopt wat anneliesdj zegt met dat een prof 300 euro per maand krijgt voor het trainen.. das exclusief pension etc dan kom je gemiddeld op 600 euro per maand alles inclusief.. genoeg profs te vinden.

Ts hoeft niks te betalen voor de stalling, wat ik begrijp.
Als ik iets zou vragen want je bent goed etc zou ik max 100 euro per maand vragen, maar als je het voor je plezier doet en eht gaat goed zo, je leert ervan dan zou ik het zo laten en hem je inderdaad af en toe iets laten toe stoppen. Hoe of wat dat is is aan de eigenaar dan.
Of je moet al wat hoger gepresteerd hebben.
Les vergoeden hun nu niet dus neem aan dat het je eigen keuze is om er zelf iets van te leren, dus zou niet weten waarom de eigenaar een bedrag zou betalen en lessen.

Kan je niet gewoon polsen bij de eigenaar wat hij/zij denkt?

Ben het eveneens ook eens met tigra, je was me net voor :P
Hoop dat je er iets aan hebt en eruit komt.
Laatst bijgewerkt door Nuvel op 15-10-13 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:29

Zoals TS zegt hoeft ze niks te betalen voor het paard, behalve de lessen. Mij lijkt de lessen vergoed + een klein bedrag voor de moeite redelijk.
Je leert zelf ook veel van andermans paarden rijden, dat is dus mooi meegenomen.
Als je het zelf erg moeilijk vindt om een redelijk bedrag te vinden, kun je het ook altijd overlaten aan de eigenaar/eigenaresse. Deze kan zelf bedenken wat het hem/haar waard is.

Moni_Q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 23:50

Ik ben absoluut geen prof, maar durf oprecht te zeggen dat ik veel ervaring in het doorrijden van jonge paarden. Heb mede door stage hierin veel ervaring opgedaan. En met goede begeleiding van mijn instructrice al enkele paarden opgeleid tot M niveau.

De eigenaar heeft mij gevraagd of ik dit paard wil rijden en gezegd dat ik dit niet voor niks hoef te doen. In principe hoef ik dit paard alleen maar buiten en binnen te zetten en te rijden. Maar doe ook een paar x week haar box mesten en recht trekken, omdat ze op het bedrijf alleen opstrooien en eens per 2 weken alles leeg halen. Maar dit is een kleine moeite.

Het paard staat op hetzelfde erf als mijn eigen paarden, dus hoef er niet extra om te reizen want moet mijn eigen paardje toch ook trainen.

Door mijn ervaring met het rijden van jonge paarden kom ikzelf een heel eind. Maar zoals (bijna) iedereen heb ook ik begeleiding nodig. Daarom gaat dit paard eens in de 2 à 3 weken mee naar les. Ik krijg dan genoeg huiswerk om zelf weer even verder te kunnen. Ook mijn instructrice beaamt dit.

Ik hoef hier ook geen bakken geld aan te verdienen, omdat ik in principe tot nu toe weinig tot geen kosten maak aan dit paard en ik hoef er niet van te leven . Ik steek er op dit moment alleen tijd in en af en toe gaat ze mee naar les. Maar vind het toch wel redelijk om een (kleine) vergoeding te krijgen voor het trainen van andermans paard. En de eigenaar heeft dit zelf aan geboden, ik heb er niet om gevraagd. Maar mocht in de toekomst iemand vragen of zijn pf haar paard wil rijden doe ik dit cker niet gratis.

Moni_Q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 00:01

Matheno schreef:
Hee Monique! ;) Had niet eens gezien dat jij het was haha.
Moeilijke kwestie.. Toen ik een paard voor iemand moest beleren hield ik er ongeveer 100 euro voor mezelf aan over, toen alle kosten van stalling en hoefsmid etc eraf waren.

Heey! Jij hier ook? :D
Hoefsmid en DA hoef ik ook niet te betalen.. Wij hebben haar niet op de kost, dus de vergoeding is puur voor mijzelf. Hoef geen kosten wat betreft dit paard eraf te trekken..

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 00:09

als je mijn paard bij zou rijden een keer of 2 per week, geen vaste lessen of wedstrijden ( dan wel wedstrijdklaar maken) dan zou ik rond de 75 euro willen betalen voor puur wat beweging/training.
gaat ze er straks mee op wedstrijd evt mag je gerust rond de 100 -125 gaan zitten per maand vind ik, dan is het echt gericht doorrijden en daar staat een betere vergoeding tegenover.
training voor verkoop zou ik ook rond de 2de prijs gaan zitten, je levert dan een dienst ipv een gunst

Moni_Q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 00:11

De lessen hoef ik idd niet vergoed. Het gaat hierbij om privéles die ik samen met mijn moeder volg. We betalen om de beurt de les. Ze gaat niet iedere week mee naar les, want heb ook nog mijn eigen paardje waar ik ook begeleiding bij nodig heb. En de reden dat ik de les niet vergoed wil/hoef te hebben is dat ik dus kan kiezen (lucky me :) ) welk paard ik mee neem en ze zal niet zo vaak mee gaan als mijn eigen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 00:38

Pfff watvoor profs hebben jullie het over?? Anky en Edward?
Er zijn genoeg stallen die je paard netjes trainen voor 300-350 in de maand.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 00:42

Moni_Q schreef:
Ik ben absoluut geen prof, maar durf oprecht te zeggen dat ik veel ervaring in het doorrijden van jonge paarden. Heb mede door stage hierin veel ervaring opgedaan. En met goede begeleiding van mijn instructrice al enkele paarden opgeleid tot M niveau.

De eigenaar heeft mij gevraagd of ik dit paard wil rijden en gezegd dat ik dit niet voor niks hoef te doen. In principe hoef ik dit paard alleen maar buiten en binnen te zetten en te rijden. Maar doe ook een paar x week haar box mesten en recht trekken, omdat ze op het bedrijf alleen opstrooien en eens per 2 weken alles leeg halen. Maar dit is een kleine moeite.

Het paard staat op hetzelfde erf als mijn eigen paarden, dus hoef er niet extra om te reizen want moet mijn eigen paardje toch ook trainen.

Door mijn ervaring met het rijden van jonge paarden kom ikzelf een heel eind. Maar zoals (bijna) iedereen heb ook ik begeleiding nodig. Daarom gaat dit paard eens in de 2 à 3 weken mee naar les. Ik krijg dan genoeg huiswerk om zelf weer even verder te kunnen. Ook mijn instructrice beaamt dit.

Ik hoef hier ook geen bakken geld aan te verdienen, omdat ik in principe tot nu toe weinig tot geen kosten maak aan dit paard en ik hoef er niet van te leven . Ik steek er op dit moment alleen tijd in en af en toe gaat ze mee naar les. Maar vind het toch wel redelijk om een (kleine) vergoeding te krijgen voor het trainen van andermans paard. En de eigenaar heeft dit zelf aan geboden, ik heb er niet om gevraagd. Maar mocht in de toekomst iemand vragen of zijn pf haar paard wil rijden doe ik dit cker niet gratis.

75 euro per maand lijkt me een nette prijs, het is voor jou ook een kans meer ervaring op te doen.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 00:52

anneliesdj schreef:

Wil je mij daar de namen van pb-en? Je zit eerder tegen de 600 per maand dan de 300 hoor. Anky en Edward zijn redelijk onbetaalbaar denk ik.

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 01:24

Opzich maakt het niet zoveel uit wat je vraagt maar ik zal wel checken of je geen
gedoe krijgt in het geval er iets gebeurd!!Verzerkingswerk kan soms heel raar lopen tussen de verzekeringsmaatschappijen als ze weten dat je er geld voor krijgt maar niet je eigen paard is.
Succes!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 07:48

anneliesdj schreef:

Die kan ik niet vinden hoor,550 is dan wel het goedkoopste wat ik heb gevonden.
Goedkoper kan,maar zijn geen profs.
Ik ga er zelf ook echt niet voor zo weinig op zitten,daar hou je niets aan over.
De belasting moet er als prof ook nog af hé?Dan kun je echt niet minder dan 10€ p keer vragen.
En dan heb je nog de zorg op de dagen dat je niet rijdt.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 08:07

Jeetje wat een bedragen, ik denk dat TS blij moet zijn met 50 in de maand, gaat ze meer vragen dan wordt het proffesioneel, en komt er belasting en verzekeringswerk bij kijken.

Ik zou zeggen laat de eigenaar een maandelijkse vrijwillige bijdrage doen , je kiest er zelf voor om te lessen dus imo hoeft hij de lessen niet te betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 08:32

Voor 300 in de maand kan ik hier een paard professioneel laten door trainen, incl de stallingskosten. Ik vind dat echt behoorlijke bedragen en TS mag dan misschien kundig zijn, maar niet professioneel. Ik vind dat zelf ook een behoorlijk bedrag om per maand zwart bij te verdienen.

TS wat had jezelf in gedachten? De lessen laten betalen door de eigenaar + een bijdrage van 75-100 per maand? Paard wordt zelf ook beter van de lessen immers?

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 08:39

Ik zou ook gewoon mijn lessen terugvragen en eventueel andere kosten.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 08:49

Dit is niet bepaald een bijrijdpaard. TS rijdt het paard door voor een eigenaar.

Het is moeilijk er een prijs aan te hangen, maar ik zou in ieder geval de lessen en kosten voor vervoer naar de binnenbak vergoed willen hebben.
Je zou bijv €40 - 50 per week af kunnen spreken plus je lesgeld (en elke week lessen is echt niet teveel). Daarnaast bijv een percentage van de verkoopprijs als het paard verkocht moet worden.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 08:58

Ik zou een percentage van de verkoopprijs zeker mee wegen als je het gaat voorleggen bij de eigenaaren eventuee 25euro per week.
Zo blijft het voor beide partije leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 08:59

ambre schreef:
anneliesdj schreef:

Die kan ik niet vinden hoor,550 is dan wel het goedkoopste wat ik heb gevonden.
Goedkoper kan,maar zijn geen profs.
Ik ga er zelf ook echt niet voor zo weinig op zitten,daar hou je niets aan over.
De belasting moet er als prof ook nog af hé?Dan kun je echt niet minder dan 10€ p keer vragen.
En dan heb je nog de zorg op de dagen dat je niet rijdt.

In die prijzen zit meestal ook stalling inbegrepen ;) Niet alleen rijden.