Airvest... Hitair, Bodyprotector-Air of Point Two Air Jacket

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 17:42

Ik heb zelf de Hitair en super tevreden erover, ook over de service.
Ik ben indertijd bij de dealer zelf gaan passen en dat vond hij zo ontzettend leuk, dat ik een patroon cadeau kreeg. Hij heeft het vest ook af laten gaan zoals bij een val en je zit echt helemaal ingepakt in de airbags. Ik heb overigens geen zwarte genomen maar een signaalkleurige, dan ben ik buiten meteen goed zichtbaar. Ik draag hem altijd, ben er een paar keer mee gevallen en zorg dat ik 1 patroon in voorraad heb. Het verwisselen daarvan is even puzzelen maar op de site staat een duidelijk filmpje. Ik denk dat ik hem al ruim 2 jaar heb en nog steeds super tevreden. Afstappen zonder los te klikken heb ik trouwens ook al een paar keer gedaan en terwijl de bevestiging aan mijn zadel aan de rechterkant zit, ging die gelukkig toch niet af. Nog een opmerking voor mensen met kleine paardjes/pony's: ik heb zelf een IJslander met een stokmaat van 1.40 m. Ik heb wel ontdekt dat het belangrijk is om het bevestigingssnoertje juist bij een niet zo hoge stokmaat vrij strak te doen, omdat het vest anders niet helemaal opblaast. Dat moest ik wel proefondervindelijk vaststellen, dus dat wil ik graag meegeven...
Veel succes met je keuze.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 22:18

Fijn dit topic, ben er na een zeer flinke val 6 weken geleden toch wel klaar mee. Body protector is echter niks voor mij. Veelte lomp en te groot. Ik zoek wel een vest wat goed ventileert aangezien ik erg snel zweet ;)

Zanshiro

Re: Airvest... Hitair, Bodyprotector-Air of Point Two Air Jacket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 08:02

De hit air ventileert naar mijn ervaring goed. Er zitten overal ventilatiegaatjes.

Camposverdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:25

Iemand ervaring met bodyprotector airvest?
Zijn blijkbaar veel goedkoper (nu actie 269 euro)

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:38

Ik heb ook een hit air en ben er blij mee. Hindert me niet tijdens het rijden. Nog geen val test gehad, maar vertrouw op de ervaring van anderen. Ik voel me een stuk zekerder met mijn vest. Rijd ook nooit meer zonder ook al is mijn paard super braaf. Twee jaar geleden flink mijn rug bezeerd en ook angst ontwikkeld. Nu rijd ik weer zonder angst. In het begin misschien even wennen maar ik vind hem prima zitten.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 17:20

Camposverdes schreef:
Iemand ervaring met bodyprotector airvest?
Zijn blijkbaar veel goedkoper (nu actie 269 euro)

Waar heb jij die actie gezien?

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 07:59

De bodyprotector-air is hier te vinden: http://www.bodyprotector-air.nl/page.as

Deze loopt alleen niet automatisch leeg na een val. Ik ben erg benieuwd naar ervaringen met het leeg laten lopen van het vest.

Ik ga morgen de hitair en de point two proberen bij Emmers in Hamont.

Overigens las ik op engelse forums kritiek op de point two omdat deze naar binnen opblaast? Wat druk op het lichaam kan opleveren (inclusief ademnood). Weet iemand of dit waar is?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 09:23

P2 blaast idd naar binnen op. Je moet hem dan ook zo afstellen dat er een vuist tussen je p2 en je lichaam ( of in mijn geval bodyprotector past). Mits goed afgesteld heb je nergens last van.

Annemarievzr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:51

de hitair loopt vanzelf leeg. Je lijkt wel een soort leeglopende fietsband: zacht gesis....
succes met passen

Camposverdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 07:49

Vorige maand waren we met een groepje ruiters aan het wandelen. Mijn vriendin heeft ook zo'n airbagvest (hitair)en viel van haar paard. Door de lichte knal en de plof die haar vest produceerde tijdens het vallen is haar ( jong) paard enorm geschrokken en heeft het de benen genomen. Van de BP air heb ik gelezen dat je hem op voorhand kan opblazen. Ook wanneer je op wandeling bent en hij gaat af, kan je hem met je mond opblazen. Dit lijkt me een goed systeem, maar ik vind nergens personen die ervaring hebben metvzo'n vest. Een hitair heb ik al.

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 08:13

Nadat ik 2x rot van mijn jonge paard af viel, heb ik ook een Point Two vest gekocht en ook gelijk 2 nieuwe patronen voor het geval ik 'm ongewild gelijk zou testen (al ruim 2 jaar geleden volgensmij). Het gaf mij wat meer vertrouwen en hielp daardoor m.n. psychisch. Ben daarna niet meer van mijn jonge paard afgevallen (wel van mijn andere paard, maar toen had ik het vest niet aan...), dus ervaringen vanuit het vallen heb ik niet. Wel heb ik het vest nog steeds regelmatig aan bij meer risicovolle situaties (bij mij slecht weer, na een vakantieperiode, een bosrit, cross- of springles). Ik vind het vest heel comfortabel zitten (ik merk er niets van) en het ziet er eigenlijk ook niet raar uit als ik foto's of filmpjes terug zie. Mijn paard heeft (en maakt) regelmatig rare sprongen en toen ging het vest niet bijna af oid. Kortom, ik ben erg enthousiast, al doet het vest tot nu toe alleen psychisch dienst ;).

Burgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:52

Een opmerking over de Hit Air dat deze "lomp"is...
Ik heb recent het model MLV-C gekocht en deze lijkt toch wel erg veel op de andere vesten. Mijn vorige Hit Air, model MC was inderdaad meer een bodywarmer om te zien. Helaas was er iemand anders op de manege die hem ook leuk vond....
Vandaar de nieuwe, met 60 cc patroon!

pejediertot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:24

Bodyprotector-Air
Prijs: € 269
Wassen: Alleen handwas
Kosten navullen: € 20
Garantie: 1 jaar
Loopt leeg na val: Nee (pas na losdraaien cilinder)
Knal: Nee
Activatie: Ruk van 25 KG
Gewicht: ?
Opblaastijd: Seconde
Onderrug: Ja, extra stuk

Uitverkoop nog 2 stuks voorradig
Nu 199,-
http://www.pejediertotaal.nl/ruiterbeno ... svest.html

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 17:53

De bodyprotector-air kun je erg makkelijk leeg laten lopen. Cilinder eruit en vest wat oprollen en al de lucht is er weer uit. :)

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 20:04

Afgelopen zaterdag heb ik de point two en de hitair (bodywarmer model) aan gehad. Voor mij zat de p2 een stuk comfortabeler. Minder breed op de schouders, lang genoeg om mijn onderrug te beschermen en het mechanisme op de borst was "zachter". De hitair was veel breder en aanweziger. Ik ben bang dat ik hem om die reden dan ook ga laten liggen.

De bodyprotector-air heb ik ook aangehad en zat eigenlijk hetzelfde als de hitair maar wat langer (nog meer bodywarmer gevoel). Qua kwaliteit zag ik wel een verschil, bijvoorbeeld de stof is anders en bij het opblaasmechanisme was wat lijm te zien. Hoeft natuurlijk niets af te doen aan de werking en het prijsverschil is heel groot.

Ik denk dat ik voor de p2 of zijn tweelingbroer de helite ga, puur op gevoel en comfort. De hitair valt af en ik heb nog een kleine twijfel over de bodyprotector-air.

@Burgje waar heb je de MLV-C gekocht? En (als je dat wil delen) wat waren de kosten daarvan?

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:34

Biancaaa, welke hebben ze bij Emmers dan? (handig om ze te kunnen passen) ik zag op de site van Emmers niet veel staan...

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 18:09

De hitair, de point 2 en nog 1 of 2 helite vesten. Alleen wisten ze verder niet veel over de vesten. Wel fijn om de vesten te vergelijken.

Op de site staat het idd niet.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:59

Hé dat is mooi, ik wilde toch de moeite waard om die kant op te rijden dus! (ik wilde eerst bestellen bij de paardendrogist, maar dan moet je toch vooruit betalen en ik heb geen idee of het een M of S is). Dus...op naar Hamont

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:25

Helaas hadden ze geen M....maar wel fijn om verschillende vesten te kunnen voelen/passen. Ik twijfel tussen de Helite en e hitair. De helite zit veel minder strak en met name in de zomer lijkt me dit lekkerder, maar de hitair is prijstechnisch weer wat handiger. Hun advies was om een hitair te nemen (volgens hun de meest verkochte) en beste aangezien deze een betere bescherming zou bieden voor de nek

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:30

Ja ik heb er hier ook 1 besteld. Eerst een geleend van ren stal genoot een aantal weken, en tijd echt perfect!
Ik ben er nu 1 keer mee gevallen, van mijn pas bekeerde héél gevoelige paard, en dat vest deed het heel goed. Hij blies heel goed op, en ik werd niet belemmerd om nog goed te vallen en door te rollen. Mijne komt hopelijk volgende week aan. Ik heb dan een bodyprotector-air.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 20:37

Ik heb vandaag de Helite aangeschaft bij Canter Equipement. Gekozen voor de Helite om het draagcomfort en het feit dat deze de rug geheel beschermd (lager dan de hitair voor mijn gevoel). Service is overigens super bij Canter :)

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:08

Iemand enig idee waar je zo'n vest in noord holland kan kopen? Zou toch graag willen passen, terugsturen kan natuurlijk maar passen vind ik toch fijner.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:39

Canter equipment in eemnes

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:12

Ik heb inmiddels de point-two met korting gekocht. Erg tevreden over het draagcomfort, nu al een paar keer mee gereden en ik voel hem niet zitten. Ik ben er (gelukkig) nog niet afgevallen dus hier heb ik nog geen ervaring mee. Ik heb een vrij klein paard en ben nu al een paar keer afgestapt terwijl ik het touw niet had losgekoppeld, het resultaat....niets. Ik hoop dat het koord voldoende uitrekt als ik er echt eens afval. Ik heb er nu al maar een knoop in gemaakt zodat ik niet te veel speling heb.
Ik meen me te herinneren dat er verschillende lengtes koord waren maar kan dit nergens mee terug vinden.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:13

Zoefie hier net zo inderdaad! Wil zelf nog een keer informeren naar een "kinder" koord, volgens mij waren die er ook en die waren korter!