goede winterjas (water/winddicht)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Re: goede winterjas (water/winddicht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:09

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:15

Ik heb ook een Falcon ski-jack, echt heerlijk ding, heb hem al jaren!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:26

Mountain Horse Grace, ik wil niks anders meer. Is lekker warm en geen zweetjas. Dat heb je nog al eens met de goedkopere merken, zoals bijv. Equitheme. Ik wilde persé geen bomber, omdat dat altijd omhoog kruipt bij mij.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:43

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 21:03

Nobel01 schreef:
Ik hb de PK Arlando gekocht. Gisteren met de buien uitgeprobeerd, inderdaad goed waterdicht, het water loopt er zo vanaf.
De jas is warm, maar wel goed ademend.

Oooh na die ervaringen was ik nog op zoek. Vind het een super mooie jas, maar durf hem niet zonder ervaringen te kopen voor
dat geld.

NIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 21:52

Jassen van cmp campagnolo. Italiaans skimerk met hele fijne prijzen. Bv. via Zalando of Kramer.nl

En uiteraard andere skimerken maar prijs/kwaliteit van cmp vind ik echt super!

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 21:53

Een zeiljas!

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 21:55

Ik heb laatst de lange jas van Anky gekocht, wind en waterdicht. Ben er echt super tevreden over, had vandaag in de regen les en ik ben helemaal droog gebleven! Prijzige jas, maar wel echt zijn geld waard!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 14:40

Ik koop op marktplaats altijd ski jassen, liefst van protest. Heerlijk warm, veel zakken, vrolijke kleuren en ook waterdicht.

Orthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:28

Je kan ook eens kijken voor een snowboardjas ;) Die zijn van binnen heel lekker warm. Zijn ook heel erg waterdicht. De regen loopt er gewoon vanaf. Ook zitten er heel veel ritsen en 'luchtritsen' bij je oksels in. Veel zakken van binnen en van buiten. Van onder bij je middel kan je ze meestal ook nog extra dicht maken via een uitrek bare band. Wel wat duurder in de aanschaf maar je doet er zeker heel lang mee.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:35

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:39

SmartBH schreef:
Ik zit ook met diezelfde vraag, zijn de jassen van de decathlon ook goed ?Iemand daar ervaring mee? Heb een beperkter budget :)

Ik haal altijd mn winterstaljassen bij Decathlon. Goed geprijsd en ook een goede kwaliteit. Wind, en waterdicht, houden zich goed bij echt koud weer en gaan ook prima een aantal jaar mee. (en dan was ik ze ook nog regelmatig)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:08

Sleeper schreef:
SmartBH schreef:
Ik zit ook met diezelfde vraag, zijn de jassen van de decathlon ook goed ?Iemand daar ervaring mee? Heb een beperkter budget :)

Ik haal altijd mn winterstaljassen bij Decathlon. Goed geprijsd en ook een goede kwaliteit. Wind, en waterdicht, houden zich goed bij echt koud weer en gaan ook prima een aantal jaar mee. (en dan was ik ze ook nog regelmatig)

Inderdaad, super spul die jassen!
Heb er nu een zomer en winter jas van, ben heel tevreden! Heb vorige winter met die jas regelmatig in de zeikregen gereden en niet één keer nat eronder! Ook de zomerjas, super goed winddicht en waterafstotend!

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:29

SuperAssie schreef:
Sleeper schreef:

Heb er nu een zomer en winter jas van, ben heel tevreden! Heb vorige winter met die jas regelmatig in de zeikregen gereden en niet één keer nat eronder! Ook de zomerjas, super goed winddicht en waterafstotend!

Door jullie positieve ervaringen ben ik gaan kijken. En kwam de site tegen met mooie en betaalbare producten.
Toevallig iemand ervaring met onderstaande jassen?

http://www.decathlon.nl/3-in-1-parka-es ... 87620.html

http://www.decathlon.nl/bomberjack-esca ... 24615.html

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:50

GaitMonster schreef:
SuperAssie schreef:

Door jullie positieve ervaringen ben ik gaan kijken. En kwam de site tegen met mooie en betaalbare producten.

Nee die ken ik niet.. Lijken me ook niet echt rij jassen(sowieso die bovenste niet), wel fijn voor stalwerkzaamheden enz.
Zelf heb ik deze: http://www.decathlon.nl/warm-jack-romeo ... 77019.html
Heel fijn om mee te rijden, kruipt niet op, ritselt niet vervelend enz, heel fijn.

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:53

Ik heb er 1 van de Decatlon, merk heet Fouganza, die jas is helemaal wind en waterdicht :j

Dezelfde als hierboven dan in het blauw

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:54

SmartBH schreef:

Ik heb daar in het zeilers assortiment een wind en waterdichte jas gekocht enkele weken geleden. Was rond de 40 euro kwijt voor de jas. Winddicht is hij zeker. Waterdicht heb ik nog niet uitgetest.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:58

Ik zweer ook bij mijn ski/outdoor jas. Aangezien ik niet de mogelijkheid heb om in een binnenbak te rijden heb ik er het hele weekend mee in de regen gereden en er komt geen druppel doorheen. Mijn Kingsland jas kan een goede regenbui écht niet aan. Binnen no time lekt het door alle naden heen.

Ik kan je dus ook een outdoor/ski merk aanraden. Mijn jas is van Nomad! Daarnaast ook eentje van Protest maar die is toch minder fijn dan de Nomad. Voor de écht koude dagen ben ik dolgelukkig met de bijbehorende skibroek. <3

Ander goed merk voor regenkleding is Tenson! Je betaalt er aardig wat voor maar dan heb je ook super goede kwaliteit.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:17

SuperAssie schreef:
GaitMonster schreef:

Nee die ken ik niet.. Lijken me ook niet echt rij jassen(sowieso die bovenste niet), wel fijn voor stalwerkzaamheden enz.
Zelf heb ik deze: http://www.decathlon.nl/warm-jack-romeo ... 77019.html
Heel fijn om mee te rijden, kruipt niet op, ritselt niet vervelend enz, heel fijn.

Ik hoef ook net perse rij-jassen. Doe zelf aan mennen en veel stalwerk. Dus vandaar dat mijn oog op deze viel. Ik ben dus
vooral opzoek naar een warme en goede waterdichte jas, die niet zo duur is. Eindelijk ook na een goede echt waterdichte regenbroek, maar die
hoop heb ik al bijna opgegeven.