deurwaarder hoe werkt het???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ivy_power89

Re: deurwaarder hoe werkt het???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:53

Nee, je moet het echt via aangetekend doen, anders kunnen ze keihard ontkennen dat ze een mail gehad hebben

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:31

Ik doe het voor mijn werk altijd per mail. Dit is volgens het incassobureau waar wij mee samen werken ook rechtsgeldig.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:42

Je kan het via de rechtsbijstand proberen.
Maar een deurwaarder kost meer als dat hele bedrag dat de mensen aan je verschuldigd zijn.

Deze mensen hebben waarschijnlijk meerdere schuldeisers.
Het gaat dan heel lang duren. En daarnaast is het natuurlijk verveled maar die 100 euro weegt niet echt op tegen de kosten die je gaat maken bij een deurwaarder.

Edit: ik lees nu ook dat je niks op papier hebt staan dat deze mensen je geld verschuldigd zijn.
In dat geval heb je weinig juridische handvaten

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:47

Mondelinge overeenkomst is ook een overeenkomst, alleen lastig aantoonbaar.
Een deurwaarder komt toch pas in beeld na een gerechtelijke procedure? Gezien het bedrag van € 100,- denk ik niet dat dat zinvol is. Zeker gezien het bewijsrisico vanwege de mondelinge overeenkomst.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:52

Daarom is het verstandig om via een incassobureau het geld proberen te krijgen die op de basis van no cure no pay werken, dan kost het TS geen geld.
Bedenk me net dat ze wel van een incassobureau te horen krijgen dat ze in opdracht van jou proberen het geld te innen als je die stap gaat zetten. Maakt dat je niet uit TS?

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:36

meggiemeg schreef:
Daarom is het verstandig om via een incassobureau het geld proberen te krijgen die op de basis van no cure no pay werken, dan kost het TS geen geld.
Bedenk me net dat ze wel van een incassobureau te horen krijgen dat ze in opdracht van jou proberen het geld te innen als je die stap gaat zetten. Maakt dat je niet uit TS?

Dat is altijd zo. TS is dan eiser en dan wordt je altijd vernoemd.
Ik neem aan dat ts daar al over nagedacht.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:43

TS je kunt incasso bureau inschakelen op no cue no pay en als dat dan niet lukt moet je stoppen! Geloof me, als klein bedrijf heb ik enorm spijt dat ik een deurwaarder heb ingeschakeld voor een klant die niet betaalde. Hij heeft nog steeds niet betaald en mij heeft het veel te veel geld gekost. Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik die procedure ben begonnen want als schuldeiser sta je als klein bedrijf of als particulier helemaal achteraan. Ik heb de hele procedure stop laten zetten en dat ook zwart op wit want iedere keer begonnen ze weer (zonder resultaat) en kreeg ik de rekening.
Dus incasso bureau ja, deurwaarder niet willen doen. Neem je verlies maar van € 100,-- want deurwaarder procedure is erg duur als er uiteindelijk toch niet betaald kan worden.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 21:19

meggiemeg van mij mogen ze weten dat het van mij komt, heb ze al duidelijk gemaakt dat ik het er net bij laat zitten.

eridinges ja deze menen hebben heel veel schulden bij heel veel mensen, helaas gaat het bij iedereen om bedragen rond de 100 of meer euo dus niet echt hoge bedragen maar tel alles eens bij elkaar op en dan loopt het toch echt wel in de 1000den.

pien_2010 ik snap wat je bedoelt maar ik wil ze laten weten dat ze er bij mij niet zo makkelijk mee weg komen dan bij die andere mensen. Ik weet dat ze dit opzettelijk doen want zodra ze in de smiezen lopen verhuizen ze van stal en laten de mensen met de schulden zitten, dat is hun werkwijze namelijk.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 22:45

Dan is het goed, niet dat je dat niet wist en dan straks voor eventuele verrassingen komt te staan.
Ik snap je gevoel heel goed, het is een principe kwestie geworden en je wilt dat waar je recht op hebt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 23:13

Bij mij was het ook een principe kwestie maar niet doen is mijn advies want jij bent de verliezer en zij de lachende partij.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 06:47

het incassobueau ga ik in ieder geval naar informeren en vandaar uit kijk ik verder. Ik heb hem via een mail laten weten dat ik het geld de 14de op mijnrekening wil hebben en als het er dan niet op staat dan stuur ik hem een bief (aangetekend) met een ultimatum en dergelijke en als ik daar geen reaktie op krijg dan ga k achter het incasso bureau aan

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 06:50

eridinges nee heb niets op papier staan maar genoeg mensen bij mij op stal die kunnen bevestigen dat wij die afspraak hadden en ik heb op facebook in een privebericht staan dat hij toegeeft mij het geld terug te geven van de lease
Daanaast heb ik berichten van zijn vriend die tegen mij zegt dat als ik het geld terug wil ik het maar met zijn vriend moet regelen omdat ik van hem geen cent krijg, dus in principe is dat ook een bekentenis

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 07:32

Staar je niet blind op mensen die wat weten wat mondeling gezegd is, deze mensen kunnen je heel hard laten vallen als het er op aan komt, zij weten net als jij dat het geen frisse types zijn en dan kunnen ze wel eens heel bang gaan worden.
Het is heel belangrijk dat je in je laatste aanmaning vermeld dat ze nogmaals zoveel dagen de tijd hebben om het geld te storten, blijven ze dan wederom in gebreke dat je dan de vordering uit handen geeft en dat alle bijkomende kosten geheel voor zijn rekening zijn.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 10:19

meggiemeg van deze mensen weet ik zeker dat ze me bijstaan als het er op aan komt gelukkig.
Deze mensen hebben het zelfde gehad met hun en willen ook heel graag hun geld terug zien.
Ik zal inderdaad n de brief (als het zover komt) duidelijk zetten wanneer ik het geld wil hebben en zo net dat ik stappen ga ondernemen tegen hun.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:08

en zijn er al vorderingen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:43

Ik ben bang dat je jezelf beter de tijd, moeite, ergernis en frustratie kunt besparen om dit op poten te zetten.

Puntje bij paaltje zal een incassobureau er niet om staan te springen vanwege de lage bedragen en wetende dat er toch geen geld uit dit soort tuig te kloppen is.

Zelfs als je als ondernemer iemand spullen geleverd hebt en alles duidelijk op papier hebt staan, hoeft de koper maar gewoon alles te negeren en hij komt er mee weg, omdat een incasso-bureau toch alleen maar kan dreigen en als dat niks uithaalt (zo ongeveer 100% kans bij dit soort tuig) dan is de volgende stap de deurwaarder.

En aan het eind van het verhaal krijgt die ook je geld niet, maar maakt wel kosten die jij kunt betalen.
Daar word je dus alleen maar slechter van.

Je kan beter een raam ingooien bij zulk volk, dan heb je er tenminste nog een gevoel van gerechtigheid van dat je ze er niet mee weg laat komen en dat ze jouw geld daarvoor kunnen gebruiken i.p.v. dat ze er lachend van zitten te pilzen -O-

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 20:27

meggiemeg ben bezig met mensen te spreken die ook nog geld van ze krijgen en samen proberen we wat t e bedenken om ons geld terug te krijgen, heb inmiddels al aardig wat mensen op de lijst staan en er komen steeds meer bij dus even kijken wat dat gaat doen en waar we mee komen.