Opdringerig gedrag tijdens het voeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Re: Opdringerig gedrag tijdens het voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:45

Perfect! Slim paard!

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:58

Goed gedaan! +:)+

Samanthaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 13:37

Goedzoo ! Je paard leert vrij snel haha ! :)
Ik voer elke winter mijn pony bij met slobber. Ze vindt dat heel lekker en kan dan ook echt niet wachten als ik met de emmer op haar af kom lopen naar de stal. Ik leid haar dan af door aan de andere kant van de stal een worteltje neer te leggen en als ze dan netjes blijft staan krijgt ze haar eten. Wanneer ik in de deuropening van de stal sta dan draait ze zich om en begint ze te eten. Als ik haar in de wei iets geef probeer ik dat ook zo, werkt super ! :)

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 14:14

Als er iets met eten te doen is, dan is hij er als de kippen bij om iets te leren. Zoals het begin van een buiging. Mijn lesgever heeft het één keer moeten tonen wat de bedoeling was. Hij was er onmiddellijk mee weg

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 17:48

Mooi zo top. De nieuwe pony had het hier ook echt na 2x door. De eerste keer even flink gedreigd en met de stem gewaarschuwd, toen keek ze wel wat vreemd, maar had wel in de gaten wat niet de bedoeling was en tweede keer hoefde ik alleen even te waarschuwen. Derde keer deed ze alsof was het nooit anders geweest en liep ze ook naar het land waar gevoerd werd.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 17:54

Op mijn stalling staan ook vijf merries in paddockparadise met schuilstal en die krijgen allemaal een voerzak om werkt heel goed!

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 12:26

Misschien leuk om te weten maar sinds enkele dagen volgt mijn paard me niet eens meer tot het hok waar het voer ligt. Hij blijft netjes in de weide. Hij komt pas voorzichtig naar me toe als ok op 5 meter van hem ben en hem roep.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:14

Wat heb je gedaan? Hem een pak slaag gegeven? :D

Grapje hoor, wel een teken van respect, maar ook vertrouwen van je paard. Hij weet nu uit je buurt te blijven en vertrouwd er ook op dat niet iemand stiekem met zijn eten verdwijnt.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 20:24

nynke55 schreef:
Wat heb je gedaan? Hem een pak slaag gegeven? :D

Grapje hoor, wel een teken van respect, maar ook vertrouwen van je paard. Hij weet nu uit je buurt te blijven en vertrouwd er ook op dat niet iemand stiekem met zijn eten verdwijnt.

Haha, zou je kunnen denken he? Nee, ik snap het ook niet. Ik vond het zo grappig vandaar dat ik het postte. Hij bleef gewoon staan. Ik schrok me dood! Maar hij heeft het nu al een aantal keren gedaan..hij heeft nogal euh droge humor :o

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 01:40

SmartBH schreef:
tamary schreef:
Ik heb het versmeer en verspil probleem opgelost door een gewone emmer te voorzien van een touwtje (of bij meer gewicht stukje stalhalster) en hang ze gewoon om. Pony die veel krijgt heeft 20L emmer, handje pitamientjes gaat in gewone 12L bouwemmer. Ik kan daardoor voeren waar dat op dat moment het handigste is en als ze er mee aan de wandel gaan is er nog niks aan de hand. Evemin met paarden die rond willen kijken of moeite hebben met kauwen, immers alles valt gewoon weer in de emmer.

Heb je soms een foto ? Ik heb moeite met me voor te stellen hoe je het nu precies hebt opgelost ? :P Ik heb nochtans een brede platte flexi emmer speciaal gekocht om het verspillen wat tegen te gaan :P helpt niet zoveel dus...

Bij mij krijgen ze vaak ook op deze manier hun voer. Heb er wel eens een topic over geopend met filmpje:
[ITP] Zo verloopt voertijd bij mij.......... lopend buffet

Overigens, idd 'gewoon' je eigen ruimte opeisen en het voer 'bewaken'. Jij bepaald wanneer hij z'n voer krijgt voorgezet, en vervolgens bepaal jij wanneer hij mag gaan eten.
Mijn Welsh merrie is met dit soort dingen ook altijd heel netjes opgevoed, maar de laatste tijd probeert ze er een loopje mee te nemen als ik haar de emmer voorzet (als zij alleen voer krijgt, zet ik 'm neer ipv. hem om te hangen), idd wat 'opdringerig' en als je haar dan rustig wegjaagd, nét toch ff die kont naar je toe en zwiep met het hoofd omdat ze het er héeeeelemaal niet mee eens is, en dat ook graag wil laten merken. Die ga ik v/d week ook maar eens ff 'aanpakken', want haar gedrag wordt steeds nerveuzer.