Ruiter kleding

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 19:39

Ik rij nooit met joggingbroek, alleen ff een rondje relax zonder zadel. Met zadel lijkt mij dat echt niet fijn zitten :n... Rijbroeken zitten gewoon veeeeeel lekkerder :D Ik rij ook met rubberen laarzen.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:15

ik rij altijd met laarzen en rijbroek vind ik veel fijner zitter en veiliger.

Inger1993

Re: Ruiter kleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 23:06

Hoezo is een rijbroek veiliger?

Laarzen wel, maar korte of lange maakt niet uit.
Ofwel een schoen met een goed profiel en kleine hak...

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:08

Inger1993 schreef:
Hoezo is een rijbroek veiliger?

Laarzen wel, maar korte of lange maakt niet uit.
Ofwel een schoen met een goed profiel en kleine hak...

ze bestaan niet voor niets. En rijbroek hoor gewoon bij. En zit strakker en rijbroek is speciaal voor gemaakt en jokings niet.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:13

misscien ergens voor sparen? ga mijn niet vertellen dat je nooit paar euro overhoud.
Want je kunt wel paard lease zie ik ;)

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:15

Ik weet niet of het hier mag, maar wou geen heel topic starten, verbeter me als ik dit helemaal fout doe :o : Wat voor een handschoenen hebben jullie in de winter? Mijn handen bevriezen en dan kan ik eigenlijk niks meer doen en dat doet gewoon pijn op een gegeven moment.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:20

pinkie87 schreef:
misscien ergens voor sparen? ga mijn niet vertellen dat je nooit paar euro overhoud.
Want je kunt wel paard lease zie ik ;)

En dat is duurder dan een rij broek maar lijkt me toch dat iereen wel zou kunnen sparen voor rijbroek niet allen rijbroeken zijn boven de 100 euro .

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:25

2e hands is een rijbroek nog geen 15 euro

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:29

Persoonlijk vind ik als je wil paardrijden moet je er ook de spullen voor hebben en dat hoeft helemaal niet duur te zijn. Voor vele sporten heb je kleding nodig denk aan turnen en voetbal dat krijg je ook niet gratis hoor. Toen die tijd betaalde ik meer voor z'n pakje voor een vorm van turnen dan voor me paardrijbroeken.

Daarnaast lijkt het me verschrikkelijk rijden, ik zou zeggen spaar een beetje en ga opzoek naar een actie of 2e hands in de buurt zodat je hem kan passen. Als je een paard kan leasen is er vast wel ergens 20 euro voor een broek.

Inger1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 01:29

Ja ik kan een paard leasen omdat ik dat geld elke maand opzij zet...
Het is daarnaast het enige wat ik kan doen wat ik leuk vind!
Want ik heb huur, verzekeringen, schoolrekening, 3 konijnen en boodschappen.

Aan het eind van mijn geld heb ik meestal nog maand over.
Wij bezuinigen dan op voedsel voor onszelf omdat we al zonder veel luxe leven en het belangrijk is om ergens naar uit te kunnen leven naast werken en school.

Tweedehands begin ik niet meer aan ... waarom kun je eerder lezen.
En ja, ik spaar. Maar als ik iets koop, dan koop ik ook iets goeds want daar heb je meer aan dan continue vervangen.

Dit topic was bedoelt om te vragen hoe jullie het liefste rijden en hoe jullie denken over veiligheid.
Antwoorden als: rijbroeken zijn er toch niet voor niks, daar kan ik weinig mee.
Spijkerbroek rijd prima.
Nee, je mag er geen dressuur mee doen of andere wedstrijden maar al dat truttige gedoe daar hou ik niet van. Gewoon lekker buiten rijden genieten van het paard, de omgeving en de rust.

Heb een beetje het gevoel dat mensen hier oordelen over iets wat ze niet kennen.
En zeggen als je paardrijd hoort dat er gewoon bij *Punt* vind ik erg bekakt en ondoordacht.
Niet iedereen leeft in rozengeur en manenschijn en ik werk me driedubbel in de rondte om 2x p.w. een lolletje te kunnen hebben door heerlijk paard te rijden. :)

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 01:33

Je hoef niet gelijk iedereen die in rijbroek, laarzen en cap rijd zo af te kraken met "al dat andere tuttige gedoe" etc...
Als jij lekker in een joggingsbroek wilt rijden, lekker doen. En denk je dat andere bokkers zich niet zuur werken om een paard volledig te onderhouden? Geld komt bij ons ook niet uit de lucht. :)

Inger1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 02:29

Ho ho ... ik zeg niet dat rijbrijk e.d. tuttig is....
Ik vind het gedoe om dressuur wedstrijden e.d. tuttig.
Maar daarmee zijn de ruiters die in die competities meerijden nog niet vervelend of slecht, heb een aantal vriendinnen die fanatiek wedstrijden rijden en dat zijn ook superleuke meiden.

En ik denk dat heel veel 'paardenmensen' zich een drieslag in de rondte werken.

Daarom irriteer ik me aan reacties als het hoort gewoon zo en zo.
Ik vind dat ik en andere mensen die paard mogen rijden al bevoorrecht zijn en ben heel erg tevreden met wat ik heb.
Natuurlijk zou ook ik wel meer willen, maar he dat zit er niet voor iedereen in.
Dat punt wil ik maken.

Wil verder niemand beledigen, ik ben gewoon eerlijk.
En als nog meer mensen daar vragen over hebben, stel ze alsjeblieft want anders sta ik hier dalijk bekend als de trut van bokt :p.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 08:10

Wij willen je nergens toe dwingen en als jij graag in je joggingbroek wil rijden is er echt niemand die je tegen houdt.

Bezuinigen op je eigen eten lijkt me nou niet echt fijn en voor jezelf ook niet fair. Misschien een idee om een verzorgpaard te zoeken die gratis is? Ik heb geen idee wat je betaald maar het scheelt nogal in de kosten per maand. Ze zullen niet makkelijk te vinden zijn maar ze zijn er wel. Daarnaast lijkt me dat toch een stukje prettiger leven. Hiermee dwing ik je tot niks hoor, als jij dit paard graag wil blijven leasen dan ben ik niet degene die zegt dat kan niet. Maar misschien is het een optie ;)

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 08:18

Rijbroek is een optie waar je zelf voor kiest.
Ik zou eerder investeren in goed schoeisel en een goede cap.
Dat heeft wel met veiligheid te maken.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 09:29

En als je tweedehands spullen gaat passen? Kom je zo zat leuke dingen tegen.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 09:31

Ik vind het je eigen keuze.

Ik vind paardrijden zonder rijbroek echt verschrikkelijk, maar ken ook mensen die het fijn vinden. Ik heb lange tijd zonder laarzen gereden, maar zou ze nu niet meer willen missen.

Goedkoop/2ehands een rijbroek scoren is ook geen optie?

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 14:26

Inger1993 schreef:
Ja ik kan een paard leasen omdat ik dat geld elke maand opzij zet...
Het is daarnaast het enige wat ik kan doen wat ik leuk vind!
Want ik heb huur, verzekeringen, schoolrekening, 3 konijnen en boodschappen.

Aan het eind van mijn geld heb ik meestal nog maand over.
Wij bezuinigen dan op voedsel voor onszelf omdat we al zonder veel luxe leven en het belangrijk is om ergens naar uit te kunnen leven naast werken en school.

Tweedehands begin ik niet meer aan ... waarom kun je eerder lezen.
En ja, ik spaar. Maar als ik iets koop, dan koop ik ook iets goeds want daar heb je meer aan dan continue vervangen.

Dit topic was bedoelt om te vragen hoe jullie het liefste rijden en hoe jullie denken over veiligheid.
Antwoorden als: rijbroeken zijn er toch niet voor niks, daar kan ik weinig mee.
Spijkerbroek rijd prima.
Nee, je mag er geen dressuur mee doen of andere wedstrijden maar al dat truttige gedoe daar hou ik niet van. Gewoon lekker buiten rijden genieten van het paard, de omgeving en de rust.

Heb een beetje het gevoel dat mensen hier oordelen over iets wat ze niet kennen.
En zeggen als je paardrijd hoort dat er gewoon bij *Punt* vind ik erg bekakt en ondoordacht.
Niet iedereen leeft in rozengeur en manenschijn en ik werk me driedubbel in de rondte om 2x p.w. een lolletje te kunnen hebben door heerlijk paard te rijden. :)

ik ben het wel met jou eens ;)
Toen ik jong was reed ik of met joggingbroek of een oude spijkerbroek.
een spijkerbroek met dunne naad aan de binnenkant die lekker zit heeft nog steeds mijn voorkeur en daar rijd ik nog steeds liever mee dan een rijbroek ,die ik ook heb.
En die zijn er heus wel in goedkope prijsklasse's .
wat ik belangrijk vind is een goede stevige schoen of laars en een goede cap die goed past .
En ik rijd ook gewoon buiten met mijn spijkerbroek en stevige schoen aan, dat bevalt prima!!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 15:21

Moet je helemaal zelf weten.
Lijkt mij persoonlijk niets om met de outfit die jij beschrijft te moeten rijden.
Ik ga voor degelijk, veilig en lekker materiaal.
En er zijn zoveel wegen, tegenwoordig hebben webshops hele nette aanbiedingen en tweedehands is er zoveel mogelijk.
Je kan ook selecteren op een bepaalde straal in je omgeving en dan de kleding afhalen * marktplaats.
Dat scheelt ook weer verzendkosten.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 18:17

Maar TS, in je OP zeg je: ik rijd in joggingbroek, wat vinden jullie daarvan? Er worden gewoon meningen gegeven, waar jij naar vraagt :j

Inger1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 18:21

Antje_vip : Whoopss *shameonme*

Ik bedoelde spijkerbroek!
(Heb 1x in joggingbroek gereden)

Snapte al niet waar al die jogging broek reacties vandaan kwamen.
Mijn excuses ;)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 18:21

:')

Loesje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 15:05

antje_vip schreef:
Maar TS, in je OP zeg je: ik rijd in joggingbroek, wat vinden jullie daarvan? Er worden gewoon meningen gegeven, waar jij naar vraagt :j

Ja indd en dan denk ik op mijn beurt weer waarom heb je dit topic gestart als je die meningen toch maar tuttig vind

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 15:09

Je kunt voor 10-15 euro al een 2e hands rijbroek kopen. Plastic laarzen heb je nieuw al voor nog geen 30 euro. Als jij jezelf open wil rijden prima maar ik rijd liever met spullen die ervoro gemaakt zijn, zodat ik ook na het rijden er nog plezier aan heb.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 15:26

Rijbroeken zijn er ja maar dat wil niet zeggen dat je alleen maar zou kunnen rijden met een rijbroek. Als jij(TS) gewoon prima kan rijden met een spijkerbroek moet je dat gewoon doen. De dingen die veilig zijn is vooral een cap. En je schoenen zijn ook wel belangrijk niet te breed en niet plat. Verder moet je doen wat je zelf prettig vind. Er zijn ook genoeg shirtjes, truien en jassen speciaal gemaakt voor het rijden. De winkel ligt er vol mee maar die heb je ook niet nodig.
En ZeSteigert volgens mij heeft TS helemaal geen last van dat ze zichzelf open rijd. Dat jij dat wel hebt wil niet zeggen dat het bij iedereen zo is.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 15:27

Loesje1991 schreef:
antje_vip schreef:

Ja indd en dan denk ik op mijn beurt weer waarom heb je dit topic gestart als je die meningen toch maar tuttig vind

Precies mijn (tuttige) gedachte.