Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sylva schreef:Maar sommige reacties van jullie, bah wat kunnen sommige mensen kortzichtig zijn zegDenken jullie nou werkelijk waar dat ik wat aan dat soort reacties heb? Ik zit met tranen in mn ogen om mijn geblesserde paard een topic te typen in de hoop op reacties die me kunnen helpen bij het eventueel terug vorderen van de kliniek kosten en sommige van jullie vinden het leuk om nog even een trap na te geven?
Kan ik er nog wat aan veranderen? Nee
Kan ik de tijd terug draaien? Nee
Heb ik dit zo gewild? Nee
Had ik het agressieve paard eerder apart moeten zetten? Ja
Zou ik dat nu anders doen? Ja
Ten eerste is het een nieuw paard wat in een bestaande kudde komt. Dat geeft altijd oproer. De eerste 2 weken was het paard onderdanig en mocht niet in de buurt van de anderen komen. Allemaal normaal verloop, later eind 2e week werd hij geaccepteerd. Begin 3e week begint hij met het vertonen van dit gedrag en zie ik dat 2 dagen achter elkaar aan. Wat zijn nu 2 dagen met een nieuw paard in een bestaande kudde? Wat zijn nu 2 dagen van rangorde strijd? Dat hij dat gedrag vertoont enkele keren zat me uiteraard niet lekker, heb het ook aangegeven bij de pensionklant (ik ben idd gedeelde pensionhouder). Zij gaf aan dat het paard het anders nooit doet. Tja, wat moet je dan? Paard direct maar apart zetten? Ik zag het niet 24/7 en het was voornamelijk tijdens het hooi bijvoeren in de weide. Dan liep hij van bultje naar bultje te zeveren en onze merrie expres te teisteren door om de paar minuten van bultje te verwisselen. Ik maakte ipv 5 7 bultjes en het probleem was de volgende voerbeurten minder. Daarnaast heb ik hier 1 kudde en een 2 shetlanders apart lopen en heb ik geen ruimte voor het creeeren van een 3e kudde. De 2 shetlanders nemen samen nl ook al ruimte in. Deze kunnen niet bij onze bestaande kudde omdat ze dekens stuk maken. Daarbij, waar moet ik dat nieuwe paard heen doen? Maar in zn eentje zetten? Ik durf te wedden dat als ik daar een week geleden een topic voor had geopend op dit forum dat ik vierkant bekritiseerd zou worden. Kritiek in de zin van 'Och, zo kort? Dat is normaal, geef het een paar dagen' en
'Een nieuw paard in een bestaande kudde is niet binnen 3 weken ingeburgerd' en ' Een paard alleen hoort niet, zo creer je onrust en kan je m er nooit meer bij zetten'. Ga toch fietsen zeg. Vanaf de zijlijn is het geweldig makkelijk om commentaar te leveren. Dus ben ik gelijk maar een slechte pensionhouder? Belachelijk, werkelijk waar. Dat iemand het 1 keer noemt, prima, maar dat het merendeel dat soort commentaar is?
Sonja_vR schreef:de reacties die jij nu als persoonlijk op vat zijn volgens mij helemaal niet bedoeld als "had je maar op moeten letten/in moeten grijpen" maar puur als scenario's van hoe de verzekering er tegen aan zou kunnen kijken ...
hou daar gewoon rekening mee, de verzekering kan namelijk heel simpelweg idd zeggen "ja maar, jij hebt er voor gekozen om"
er is kans dat de WA van de eigenaresse van het paard idd wel mee wil werken , maar ik ben bang dat de kans groter is dat ze zeggen " ja maar jij hebt ze bij elkaar gezet en het risico genomen, jij zou dat inzicht moeten hebben of het wel of niet kan etc "
dat doet verder niets af aan hoe hard jij er van baalt en je zorgen maakt en hoe naar het allemaal is, het is gewoon een zeer realistische optie
jesito schreef:Dat de shetlanders en het betreffende paard van dezelfde eigenaar zijn , was niet bekend.
Je hoeft verder niet zo boos te doen, jij wil kosten vergoed hebben terwijl jezelf ervoor gekozen hebt dit risico te nemen.
Je weet niet eens of het wel door het paard komt, je paard had al eerder een blessure, ik zou daar als pensionklant niet voor op willen draaien.
Ik zou het eens overleggen met de eigenaar van het paard zelf, dan wordt je misschien wijzer.
meggiemeg schreef:Je hebt helemaal gelijk, op bokt kan je het niet snel goed doen.
Zoals je het omschreven hebt klopt exact. Had je het ene gedaan was het niet en doe je het anders is het ook niet snel goed.
Het is nu aan de eigenaresse hoe of wat verder met haar 3 dieren, je hebt het aangegeven en daarmee klaar voor jou. Je doet jouw kant van je werk en neemt daar in je verantwoording en verder goed.
Hoop voor je dat je paard weer op gaat knappen. Kan de eigenaresse niets voor je betekenen dat haar verzekering nu zegt we weigeren mee te werken? Het is tenslotte ook haar verzoek geweest om haar paard in een bestaande kudde te plaatsen in plaats van bij haar eigen 2 beestjes om zo een kudde te realiseren.
Maar goed, uiteindelijk wel een groot deel van de rekening vergoed gekregen.
deniece schreef:Als je de paarden in 1 stuk hebt staan, al een tijdje hebt gezien dat het steeds wat minder goed gaat, maar ze toch op hetzelfde stuk grond houd is er sprake van risico aanvaarding. Dus zou de AVP verzekering het zeer waarschijnlijk afwijzen omdat er geen sprake is van aansprakelijkheid. Dit omdat jij als tegenpartij het risico geaccepteerd hebt.
Is het nou zo dat je hem apart zet en hij springt over de omheining heen en trapt jou paard, dan is er sprake van aansprakelijkheid. Voor vragen mag je pb'en
sylva schreef:Een tijdje is 48 uur geweest... Is dit dan een tijdje of is dit binnen een andere categorie?
Citaat:De eerste twee weken verliepen relatief rustig, later ging het paard de dominantieladder beklimmen. Op zich niets raars, dat gebeurd. Ze hebben de ruimte, redden zichzelf wel. Een kudde is dan toch altijd even een paar weken tot maanden uit z'n doen. Maargoed, nu wil het geval dat het nieuwe paard erg apart gedrag vertoont. Na zo'n drie weken had hij zich omhoog gewerkt naar de tweede positie.
sylva schreef:De eerste 2 weken was het paard onderdanig en mocht niet in de buurt van de anderen komen. Allemaal normaal verloop, later eind 2e week werd hij geaccepteerd. Begin 3e week begint hij met het vertonen van dit gedrag en zie ik dat 2 dagen achter elkaar aan. Wat zijn nu 2 dagen met een nieuw paard in een bestaande kudde? Wat zijn nu 2 dagen van rangorde strijd? Dat hij dat gedrag vertoont enkele keren zat me uiteraard niet lekker, heb het ook aangegeven bij de pensionklant (ik ben idd gedeelde pensionhouder). Zij gaf aan dat het paard het anders nooit doet. Tja, wat moet je dan? Paard direct maar apart zetten? Ik zag het niet 24/7 en het was voornamelijk tijdens het hooi bijvoeren in de weide. Dan liep hij van bultje naar bultje te zeveren en onze merrie expres te teisteren door om de paar minuten van bultje te verwisselen. Ik maakte ipv 5 7 bultjes en het probleem was de volgende voerbeurten minder.
sylva schreef:Dus eind twee week geaccepteerd, eind derde week was hij op de 2e plek en de 2 dagen voor het ongeval werd zijn gedrag extreem omdat het nu ging om de leiderspositie die hij niet kon bereiken omdat mijn ruin er te ver boven stond. Gevolg was afreageren op onze merrie, die laatste was. De volgende dag stonden ze er bij zo bij. Ik ga zulk gedrag niet 3 weken tollereren nee...
Waratje schreef:De ene verzekering gaat er anders mee om dan de andere, daarom is een rechtsbijstandverzekering altijd verstandig om te nemen. Laat dan lekker de verzekeringsmaatschappijen er over discussieren.
Wat iedereen zegt over "je kiest er zelf voor, dan betaalt een verzekering niet" klopt niet. Wij hebben het bij de hand gehad dat een paard flink schade opliep door een ander paard en tot mijn stomme verbazing betaalde de aansprakelijkheidsverzekering zonder problemen uit. Het kan dus wel, ook bij "eigen keuze om ze bij elkaar te zetten".
In de eerste instantie een afwijzing, daar heb ik op gereageerd middels een brief met daarin mijn standpunt en mijn kant van het verhaal. Een kopie van de factuur van de kliniek meegestuurd en vervolgens kreeg ik anderhalf week later een telefoontje. Welliswaar na een korte en lichte discussie via de telefoon hebben ze ingegeven en kreeg ik de kliniekkosten vergoed. Ben er heel blij om. Het is dus niet onmogelijk.