Impuls Caprilliproef uit het proevenboekje van 2011.
En de standaard Caprilliproef, zoals die al in mijn boekje uit 1984 stond. Deze is uit het boekje van 1995.
Bloodymary
Geplaatst: 21-11-25 12:52
Dat was zo leuk, die caprilliproeven! Wordt dat nog wel eens gereden? Wedstrijdjes in? In mijn tijd moest je slagen voor een caprilliproef en dan pas mocht je op concours gaan springen met je paard. Of pony was het toen nog...
Bij die laatste: dan moesten die hindernissen nou echt op L hoogte staan? Dus waren ze dan bij de paarden 1.10??
Ik ben al genoeg onder de indruk als je dit echt netjes kunt met een serie cavaleties of kleinere kruisjes.
Martie
Geplaatst: 21-11-25 16:10
O ja, dat was leuk! Vroeger op de ponyclub moest je inderdaad ook eerst slagen voor Caprilli voordat je wedstrijden mocht springen. Inderdaad de proef uit 1984, ik herken die nog!
Ik heb (ook al weer lang geleden) een paar jaar in Schotland gewoond en op de manege daar wat lessen gegeven. Toen ook een keer een middag georganiseerd met een simpele Caprlliproef voor ruiters die geen echt parcours durfden te rijden, was groot succes. Volgens mij had ik toen zelf een proefje bedacht.