Kipwarm rijbroek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: Kipwarm rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 11:59

Klinkt super, maar ik denk dat het echt verrot zit. Ik heb een thermo rijbroek en die vind ik al niet lekker zitten :+

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 12:05

Hoezo past het elastiek zich gemakkelijker aan aan verschillende beenlengtes, klittenband is NIET hinderlijk, past er een modern mobieltje in het ouderwetse "horlogezakje"? Waarom alleen kniestukken en geen heel zitvlak wat veel mensen tegenwoordig willen hebben?
Also, ik ga voor een normale softshellbroek, deze vind ik maar niks.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 12:12

Hij zit niet verrot maar juist heerlijk ;-). Ik vind het echt een uitkomst, dan kunnen de rainlegs, regenbroeken, neopreen chaps en alles de kast in en wordt dit mijn vaste regenbroek ;).

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 12:13

GC, ik vind klitteband overigens wel heel hinderlijk :o.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 12:24

Ik ben ook wel benieuwd naar deze broeken, maar zie het niet zitten om er 'kinky' bij te lopen :')
Normaal gesproken heb ik maat 38 maar volgens het maattabel van die website moet ik een 40 of zelfs 42 hebben... :oo Iemand enig idee hoe die broeken dus vallen qua maat?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:05

Marinke, ik moest sowieso een grotere omdat ik lang ben (1.81m) en ik anders echt hoog water zou hebben ;). De pijpen zijn niet ontzettend lang namelijk. Ik vond het verder qua passing wel meevallen met hoe klein ze uitvallen.
Tja, ik vond ze er wel een beetje kinky uitzien maar misschien ben ik wel niks gewend :D.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 13:15

Ik vind het wel echt een probleem dat het een heupmodel is, behalve dat mij dat niet mooi past, krijg ik alsnog een koude rug.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:17

Qimm, hm ja, dan moet je er wel een lang hemd in aan ja of een lange jas overheen. Zijn er andere mensen die deze broek hebben gekocht die het anders hebben ervaren? Bij mij zit ie niet over mijn navel heen zoals de ouderrwetse rijbroeken ;).

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 16:37

Ik heb vakantiewerk gedaan in decathlon, af en toe eens gaan piepen op de paardensport afdeling.
Ik vond ze er eigenlijk heel mooi uitzien!
Niet plastiek-leerachtig ofzo, alleen beetje blinkend.
Zo'n warme broek heb ik niet nodig maar mocht dat zo zijn had ik ze zeker een keer gepast!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:46

Hmm, ben vandaag even langsgegaan om te passen, en hem 'm maar meegenomen. Hadden 'm alleen in het bruin bij ons.
Op zich wel fijn, wel heel erg wennen en ben echt benieuwd of dat ding écht waterdicht is, dus nu wachten tot ik eindelijk een paard heb gekocht en dan bij de eerste regenbui meteen testen haha.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:50

Qimm schreef:
Eh wat? :D Beetje rare naam

Ik denk dat het gewoon een Franse spelling is voor keep warm :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 13:59

rare jongens, die fransen! :P

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:01

En Engels kunnen ze ook al niet :P

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 14:03

SuperAssie schreef:
Hmm, ben vandaag even langsgegaan om te passen, en hem 'm maar meegenomen. Hadden 'm alleen in het bruin bij ons.
Op zich wel fijn, wel heel erg wennen en ben echt benieuwd of dat ding écht waterdicht is, dus nu wachten tot ik eindelijk een paard heb gekocht en dan bij de eerste regenbui meteen testen haha.

Hoe is de maat (valt het groot of klein?) en hoe is het model?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:16

Qimm schreef:
SuperAssie schreef:

Hoe is de maat (valt het groot of klein?) en hoe is het model?

Nou ik heb een L gepakt, komt neer op een maatje 44 stond erop.
Meestal heb ik in gewone broeken 40/42, maar pak paardrijbroeken graag wat ruimer.
Model is op zich wel fijn, wel heupmodel en 't zakte me meteen weer af omdat ik geen passende riem bij me had haha.

Binnenkant voelt wel fijn aan, met die stof! Buitenkant vind ik toch een beetje vreemd maar ach, dat went wel :P

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:17

als hij lekker zit zou ik 'm best willen proberen, voor de prijs hoef je het niet te laten...

ik lees ook even mee, want ervaring heb ik niet...

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:20

Ik heb normaal altijd maat 44 kwa rijbroek, nou heb ik 1 keer een broek bij deze site besteld, gewoon een 44 dus maar deze was echt gewoon bijna 2 maten te groot. Is dit zo met alle broeken?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:21

Ben wel benieuwd hoe die zich eigenlijk houd op een zadel..
De stof is naar mijn idee echt glad, had liever een volledig leren zitstuk gehad ipv alleen de kniestukken..
Dus ik hoop dat ik 'm binnekort eindelijk kan uitproberen haha

-momenteel paardloos dus word een beetje moeilijk :P-

_Nero schreef:
Ik heb normaal altijd maat 44 kwa rijbroek, nou heb ik 1 keer een broek bij deze site besteld, gewoon een 44 dus maar deze was echt gewoon bijna 2 maten te groot. Is dit zo met alle broeken?

Uit mijn ervaring niet..
Ik pak sowieso meestal een of twee maten groter in rijbroeken eigenlijk.
Moet dat ook wel ivm lengte van de pijpen..

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:24

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:25

Hee die heb ik zien hangen vanmiddag!
Twijfelde nog of ik 'm zou passen want vind 'm super leuk, maar ik probeer op de centjes te letten en ik ging al voor die kipwarm :')

Caipirinha82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 18:56

Heb zelf 2 winter softshell rijbroeken van kentucky (prijs is wel boven de 150,-)
Zit lekker fleece aan de binnenkant, als het onder de 10 graden word gaat tie aan en niet meer uit :) tot t voorjaar. Let wel op de versies met leren zit hebben geen fleece aan de binnenkant van de kunstleren zit. Dus heb je nog een koude kont.
De stof is ook stevig en een beetje waterafstotend

Het kost wat maar ik vind t heerlijk

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:22

Zo, afgelopen weekend was het weer er wel naar om de Kipwarm eens uit te proberen ;). Ik kan jullie vertellen. hij is écht hartstikke waterdicht :j. De druppels blijven er gewoon opliggen en rollen er vanaf. De broek zit heerlijk. Énorm warm vind ik 'm niet en Qimm, hij zit tóch hoger dan ik dacht alleen hij zakt wel een beetje af omdat de stof een beetje trekt (voel je overigens niet als je 'm aanhebt). Toen ik 'm eenmaal goed had aangetrokken (net als een panty, die moet je ook echt goed optrekken ;)) zat ie best hoog. Een aanrader dus. En ik vond het persoonlijk idd erg fijn dat er geen klitteband onderin zat :o, eerder nooit bij stilgestaan maar nu merkte ik het verschil.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:06

Sees schreef:
Zo, afgelopen weekend was het weer er wel naar om de Kipwarm eens uit te proberen ;). Ik kan jullie vertellen. hij is écht hartstikke waterdicht :j. De druppels blijven er gewoon opliggen en rollen er vanaf. De broek zit heerlijk. Énorm warm vind ik 'm niet en Qimm, hij zit tóch hoger dan ik dacht alleen hij zakt wel een beetje af omdat de stof een beetje trekt (voel je overigens niet als je 'm aanhebt). Toen ik 'm eenmaal goed had aangetrokken (net als een panty, die moet je ook echt goed optrekken ;)) zat ie best hoog. Een aanrader dus. En ik vond het persoonlijk idd erg fijn dat er geen klitteband onderin zat :o, eerder nooit bij stilgestaan maar nu merkte ik het verschil.

Goed om te horen!
Erg warm issie dus niet? Dat is wel jammer.
Maar goed, loop in mijn andere broeken ook de hele winter met een thermolegging eronder en nog heb ik het dan koud :brr:

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:17

Kan iemand die de broek thuis heeft liggen er eens een foto van maken? :P Vaak lijkt de stof dan al anders, dat het er zo raar uit ziet houd me nog een beetje tegen maar voor het zelfde geld valt dat nog erg mee!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:52

_Marinke_ schreef:
Kan iemand die de broek thuis heeft liggen er eens een foto van maken? :P Vaak lijkt de stof dan al anders, dat het er zo raar uit ziet houd me nog een beetje tegen maar voor het zelfde geld valt dat nog erg mee!

Moet ik 'm aandoen of is het ook goed als ik hem gewoon op de foto zet? :')