Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dat doen ze bij mij maar 1 x en niet weer......
Roxiiy schreef:Ik heb het al probeerd met ruimte vragen, ze geeft me dan ruimte maar zodra ik ga lopen met het voer dribbelt ze me voorbij en dreigd of haalt egt uit..
Met ruimte geven bedoel ik dat ze achteruit moet een paar stappen.
ze heeft me tot nu toe 1x geraakt op me heup/pols.
De eerste keer dat ze me wou schoppen was dat ik naast dr liep aan halster en touw en ging huppelen zodat ze moest draven, toen draaide ze dr kont toe en wilde uithalen.
Ik heb haar net 3 maanden dus ben nog een beetje aan het uitzoeken hoe ze in elkaar steekt.
Daarna begon het met het biks voeren, met hooi doet ze het niet, ze staat 24/7 op het land..
Soraya10 schreef:je kan 10 omwegen nemen, maar de snelste is als ze het weer flikt gelijk flink afstraffen. Zo gaat dat ook in de natuur.
listiglistje schreef:Call me old fashion, maar zoeen krijgt bij mij gewoon een longerzweep of en end hout erover als ze zoiets flikkendat doen ze bij mij maar 1 x en niet weer......
Maar goed ik loop sowieso niet met een bak brokken de wei, bak of stal als ze los staan...ze moeten maar zo komen en brokken krijgen ze alleen in de stal met voertijd.
Gewoon boerenverstand en consequentie, werkt hier al 35 jaar
fokfanaat schreef:VC_Immortal schreef:Nergens wordt er aangegeven dat dit getolereerd moet worden.
Bokt weer op z'n best....
Wel het advies het te negeren, nou dan tolereer je het toch.
listiglistje schreef:Call me old fashion, maar zoeen krijgt bij mij gewoon een longerzweep of en end hout erover als ze zoiets flikkendat doen ze bij mij maar 1 x en niet weer......
Maar goed ik loop sowieso niet met een bak brokken de wei, bak of stal als ze los staan...ze moeten maar zo komen en brokken krijgen ze alleen in de stal met voertijd.
Gewoon boerenverstand en consequentie, werkt hier al 35 jaar