oude HH Cap ontleed!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 01:26

Dat is interessant! Nooit geweten dat er zoveel piepschuim in zat (sowieso had ik niet gedacht dat er piepschuim in zou zitten). Ik heb altijd het idee dat piepschuim helemaal niet zo sterk is, maar als je stanleymes er amper doorheen komt.. En zoveel tape! Klinkt haast onprofessioneel :o maar inderdaad, goedgekeurd is goedgekeurd. Bedankt voor het delen B-)

VerwijderMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 21:03

a
Laatst bijgewerkt door VerwijderMe op 08-04-26 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Natasja121

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:26

Nooit geweten dat een cap zo in elkaar zat, interessant om te zien :)

mooney

Re: oude HH Cap ontleed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:28

_O- heb vandaag mijn nieuwe cap binnen gekregen, want ook ik heb een balletjes geluid in dezelfde cap.
Maar dan weet ik nu dat ik hem nog veilig kan gebruiken haha

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:30

Leuk om te zien! Wie gaat een ander merk cap ontleden en plaatst een leuk item? Ben wel benieuwd hoe een GPA er van binnen uit ziet ;-)

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:32

Leuk om te zien

die deukjes zijn trouwens wel zwakke plekken op je cap. Dat zijn plekken waar ooit de energie van een klap is opgevangen. Zou je hier nog een keer op vallen kan die de klap niet meer zo goed absorberen dus was zeker niet verkeerd om een nieuwe te kopen

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 21:38

rooswita schreef:
Leuk om te zien

die deukjes zijn trouwens wel zwakke plekken op je cap. Dat zijn plekken waar ooit de energie van een klap is opgevangen. Zou je hier nog een keer op vallen kan die de klap niet meer zo goed absorberen dus was zeker niet verkeerd om een nieuwe te kopen

Alleen een beetje jammer dat ik geen deukjes heb gespot ;)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:39

Leuk om te lezen *\o/*

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:31

Lauke schreef:
rooswita schreef:
Leuk om te zien

Alleen een beetje jammer dat ik geen deukjes heb gespot ;)

ik bedoel op de zijkant waar je ziet dat het piepschuim dunner geworden is

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:36

Wat toevallig, ik heb afgelopen zaterdag hetzelfde gedaan met mn cap :+
Ik hoorde gekraak dus daarom de cap gesloopt, maar er mankeerde helemaal niks aan dus ook bij mij had het niet gehoeven :P (Mijn klep was wel helemaal scheef door de val, dus ik kon m toch niet meer dragen, hij was hoe dan ook in de container beland.)

Bij mij was het piepschuim aan de zijkanten ook dunner, ik denk dat dat was waar de kinband vast zat.
Verder ook helemaal geen beschadigingen aan plastic of piepschuim

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 18:40

Wat leuk om te zien dat je hem helemaal uit elkaar hebt gehaald, zien we eindelijk eens wat nou eigenlijk onze bescherming is!

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 18:43

ik heb mijn vorige cap ook heel lang gehad, die van mij was echt een heel stuk dunner geworden. ik ben namelijk van maat 58 naar een maat 62 gegaan :P

die maat 58 was gewoon zo 'dun' geworden dat die nog paste :') helaas heb ik die niet meer.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 18:46

Lauke schreef:
Lieke, ik denk dat je dan wel goed zit.
De schaal is erg buigbaar, maar t piepschuim kreeg ik met geen mogelijkheid in beweging. Zelf mn stendingmes kwam er heel moeilijk doorheen. Zo hard is t dus :p

Wat is een stendingmes? Bedoel je stanleymes?

Haha, vond t grappig.
Wel interessant om te zien, ik heb ook nog ergens zo'n cap liggen waar ik ooit heel hard mee ben gevallen. Toen wel een nieuwe gekocht maar heb die oude nog wel. Ben benieuwd of daar deuken of iets dergelijks in zitten...

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 18:50

Wow, leuk om te zien :)
Maar als ik het goed begrijp, ging die tape er al op toen je hem kocht? Vreemd... Maar ja, misschien is dat veiliger of zo...

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:03

Interessant!

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 19:05

Rena100: stenleymes inderdaad haha oeps :Y)

Iolanthe schreef:
Wow, leuk om te zien :)
Maar als ik het goed begrijp, ging die tape er al op toen je hem kocht? Vreemd... Maar ja, misschien is dat veiliger of zo...

Ja, rondom de cap zat een heel stuk tape, over de bandjes heen enzo. Denk voor extra stevigheid, want te bandjes zaten vast met maar een paar kleine stiksels. En het zachte aan de binnenkant zat enkel vast met tape.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:08

Interessant om te zien! Ik heb die cap ook!

DestinyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:09

grappig om zo te zien ! vroeg het mezelf ook altijd al af, maar had nooit het lef om me hele cap uit mekaar te halen! hahaha, gelukkig hebben we dan zo'n stoere bokker die dat ff doet :+ *\%/*

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 19:12

XxDessy schreef:
grappig om zo te zien ! vroeg het mezelf ook altijd al af, maar had nooit het lef om me hele cap uit mekaar te halen! hahaha, gelukkig hebben we dan zo'n stoere bokker die dat ff doet :+ *\%/*

anders was ie de kliko ingegaan :Y)
Als ik hem zelf al niet vertrouw, ga ik hem zeker niet op marktplaats zetten ouzo. Lekker een ander der mee laten lopen :Y) Nee haha niet zo'n goed plan :=

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:34

Iemand ooit gevallen met een Samshield of KEP die hij of zij ter beschikking stelt voor zo'n experiment? :o

Toch wel interessant hoe zo'n cap er aan de binnenkant uitziet! Ziet er wel uit als een stevige cap. Helaas hebben we (nog) geen vergelijkingsmateriaal *hint*

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:53

Mijn HH cap, precies dezelfde als jou, rammelt ook. Maar dan weet ik nu waar het vandaan komt :D
Gebruikte hem al niet meer, heb nu een uvex cap.

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:05

Het zal vast geen 'huis, tuin en keuken' piepschuim zijn?!
Zatten de schaal en het piepschuim dan helemaal niet aan elkaar vast?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:21

Er worden ook wegen en bruggen gebouwd op piepschuim ;-)

Piepschuim is erg licht en absorbeert goed klappen, dus een ideaal product voor een cap.
En probeer het maar eens in de duwen, dat wordt best moeilijk.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:19

oh ik heb ook nog een oude cap die rammelde. zou dan ook wel het ventilatieroostertje zijn die los zit.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:25

Toch een vraag, hoe weet je dat de rand van de cap ooit overal even dik was?? Misschien is die dat nooit geweest, omdat bijv. de zijkant misschien minder beveiliging nodig heeft en minder óók goedgekeurd is. Iemand die z'n gloednieuwe cap wilt open snijden om dit uit te vinden? :D