Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
barbaras schreef:ik denk nl ook niet dat ik een vooruitloop zou gebruiken, los nu altijd via de gewone laadklep. Helaas hebben de meeste trailers zadelkamers voor engelse zadels en past mijn westernzadel er dus niet in.
Gelukkig inderdaad grote auto dat alles achterin kan...
wat weegt een ifor Williams tweepaards leeg?
Daar heb ik toen ook expliciet naar gekeken. Mijn oude Sluis was nl altijd wurgen om het ding erin te krijgen, paste wel maar ging wat lastig, bij mijn Humbaur past het makkie. Er zijn zelfs speciale beugels te krijgen die je uit kan trekken uit de zadelkamer voor de westernzadels. Myca schreef:Ik heb een Univan van Jean Luc Fautras en ik zou niet anders meer willen.
Hij heeft een vooruitloop die ik eerlijk gezegd nauwelijks gebruik.
Prettig is dat het een oerdegelijke trailer is met een lage instap en een deur in plaats van een klep.
Er zit ook een vrij groot raam voorin, daardoor kunnen alle paarden (klein of groot) mooi naar buiten kijken en vanuit de auto kan je je paard ook zien staan. Aan de zijkanten zitten stootkussens.
Verder kan er bijna niets aan rotten/roesten, hij is voornamelijk van polyester met aluminium.
barbaras schreef:Westfalia wordt niet meer gemaakt, alleen op bestelling en das me iets te duur...
willen inderdaad in de toekomst (even sparen) voor de ifor Williams...de sluitingen van de deuren enz, rammelen die nog steeds of is dit verholpen>?
) en je merkt het dus niet eens als je over een bobbel in de weg gaat, je voelt je auto over de bobbel gaan, maar de trailer niet.
.barbaras schreef:Nou denk het niet echt want mijn Westfalia is al verkocht en een zgan bockmann trailer uit elkaar halen is ook weer zo wat....
denk dat ik toch gewoon door spaar voor de Ifor....
iig iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe
veerledec schreef:Uit m'n hoofd 920kg.
Ik gebruik de vooruitloop wel, mijn paard ging er wel prima achteruit uit, maar werd daar wel altijd wat nerveus van en ik had iemand nodig om te voorkomen dat ze eraf denderde of ernaast stapte. Met de vooruitloop kan ik prima alleen het paard op het gemakje de trailer uit laten lopen.
Myca schreef:@barbaras
Nee hoor daar hebben ze helemaal geen last van, het is ook echt niet zo hoog.
Ik heb nog wel een klein schuifklepje onder de trailer hangen. Die kan ik uitschuiven als ik toch een tussenstap wil.
Ik heb nog een ouder model met achterstang, tegenwoordig hebben ze een automatisch systeem.
Vanaf 1,30 min zie je hoe ze de paarden uitladen zonder klep.
http://www.youtube.com/watch?v=7TxSpo_WEZA
Voorheen liep ie er altijd zelf in, maar na ons vluchtstrook avontuur is er iets meer motivatie nodig.
Toch vind ik het ideaal dat je op warme dagen die klep en het deurtje open kunt zetten, stuk koeler voor je paard. Mijn paard staat dan ook een stuk rustiger, die houdt er niet van om dingen wel te horen, maar niet te kunnen zien.
tinkersjakie schreef:veerledec schreef:Uit m'n hoofd 920kg.
Ik gebruik de vooruitloop wel, mijn paard ging er wel prima achteruit uit, maar werd daar wel altijd wat nerveus van en ik had iemand nodig om te voorkomen dat ze eraf denderde of ernaast stapte. Met de vooruitloop kan ik prima alleen het paard op het gemakje de trailer uit laten lopen.
Is dit gewicht op papier of werkelijke gewicht. Mijn brenderup 2 paardstrailer is op papier 700 maar werkelijk 950 kilo
Dirkjohannes schreef:Ik had ooit een Westfalia, super. De reden dat Westfalia zo goed rijdt is dat deze geen torsieassen heeft maar onafhankelijke wielophanging.