Goede kwaliteit trailer ?!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaraNova

Re: Goede kwaliteit trailer ?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 11:06

Geloof dat ik de enige ben die de bockmann in vergelijking met mijn oude westfalia tegen vindt vallen.

Hebben de ifor williams eigenaren een vooruitloop in de trailer en zo ja gebruik je die ook?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:13

Ik heb wel een vooruitloop maar gebruik hem niet bij uitladen. Vind het wel fijn om dat bovenste luik open te doen als hij op de trailer staat op bijv. wedstrijdterrein. Persoonlijk vind ik die vooruitloop namelijk bij een 1,5 paards-trailer niet optimaal. Ik heb een groot paard en ben bang dat hij bijv. met zijn schouder of heup tegen de zijkant aanloopt. En hij gaat gewoon netjes achteruit de klep af.
De vooruitlader is trouwens bij sommige wedstrijdterreinen ook niet handig. Vaak genoeg gehad dat alle trailers naast elkaar geparkeerd moesten worden. Dan kan je de vooruitlader niet eens gebruiken.

Het enige nadeel van de ifor Williams vind ik de zadelkamer. Gelukkig is de auto die wij hebben groot genoeg om daar alles in te leggen. Maar zo'n ophang kast aan je deurtje vind ik persoonlijk niet ideal. Maar dat probleem ervaar ik zelf dus niet, maar hoor er wel andere mensen over.

Gonda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:18

Wij hadden een oude westfalia, om precies te zijn 25 jaar oud. Nou toen was ie af.
Nu hebben we een Blomert, twee paards trailer. Ligt lekker met en zonder paarden achter de auto. Ben er erg tevreden over. :D

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 15:24

ik denk nl ook niet dat ik een vooruitloop zou gebruiken, los nu altijd via de gewone laadklep. Helaas hebben de meeste trailers zadelkamers voor engelse zadels en past mijn westernzadel er dus niet in.
Gelukkig inderdaad grote auto dat alles achterin kan...

wat weegt een ifor Williams tweepaards leeg?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:29

Uit m'n hoofd 920kg.

Ik gebruik de vooruitloop wel, mijn paard ging er wel prima achteruit uit, maar werd daar wel altijd wat nerveus van en ik had iemand nodig om te voorkomen dat ze eraf denderde of ernaast stapte. Met de vooruitloop kan ik prima alleen het paard op het gemakje de trailer uit laten lopen.

geka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:57

zouden we mogen weten welke bockmann model je nu hebt ?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:06

Ik heb een Univan van Jean Luc Fautras en ik zou niet anders meer willen.
Hij heeft een vooruitloop die ik eerlijk gezegd nauwelijks gebruik.
Prettig is dat het een oerdegelijke trailer is met een lage instap en een deur in plaats van een klep.
Er zit ook een vrij groot raam voorin, daardoor kunnen alle paarden (klein of groot) mooi naar buiten kijken en vanuit de auto kan je je paard ook zien staan. Aan de zijkanten zitten stootkussens.
Verder kan er bijna niets aan rotten/roesten, hij is voornamelijk van polyester met aluminium.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:15

Ik heb een Atec en vind het een superfijne trailer.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:15

barbaras schreef:
ik denk nl ook niet dat ik een vooruitloop zou gebruiken, los nu altijd via de gewone laadklep. Helaas hebben de meeste trailers zadelkamers voor engelse zadels en past mijn westernzadel er dus niet in.
Gelukkig inderdaad grote auto dat alles achterin kan...

wat weegt een ifor Williams tweepaards leeg?

Heb ook westernzadels, en in de Humbaur zit een dusdanige zadelkamer daar passen ze in :j Daar heb ik toen ook expliciet naar gekeken. Mijn oude Sluis was nl altijd wurgen om het ding erin te krijgen, paste wel maar ging wat lastig, bij mijn Humbaur past het makkie. Er zijn zelfs speciale beugels te krijgen die je uit kan trekken uit de zadelkamer voor de westernzadels.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:19

Na een Westfalia nu een Bockmann met alu bodem en zadelkamer.
De Bockmann ligt met of zonder paard veel fijner achter de auto dan de Westfalia.
Westfalia spoorde niet fijn ondanks vele keren nakijken.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 16:23

geka schreef:
zouden we mogen weten welke bockmann model je nu hebt ?

Bockmann Duo uit 2009

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 16:25

Myca schreef:
Ik heb een Univan van Jean Luc Fautras en ik zou niet anders meer willen.
Hij heeft een vooruitloop die ik eerlijk gezegd nauwelijks gebruik.
Prettig is dat het een oerdegelijke trailer is met een lage instap en een deur in plaats van een klep.
Er zit ook een vrij groot raam voorin, daardoor kunnen alle paarden (klein of groot) mooi naar buiten kijken en vanuit de auto kan je je paard ook zien staan. Aan de zijkanten zitten stootkussens.
Verder kan er bijna niets aan rotten/roesten, hij is voornamelijk van polyester met aluminium.

is dat met lossen achteruit niet rot voor de paarden dat ze geen klep maar een afstap hebben? Die zien ze niet aankomen natuurlijk.
Hoe hoog is de trailer van straat naar instap ongeveer?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:28

barbaras schreef:
Westfalia wordt niet meer gemaakt, alleen op bestelling en das me iets te duur...

willen inderdaad in de toekomst (even sparen) voor de ifor Williams...de sluitingen van de deuren enz, rammelen die nog steeds of is dit verholpen>?

Wij hebben onlangs een Bockman met Westfalia onderstel gekocht, is dat misschien een idee? De banden van deze trailer zijn onafhankelijk geveerd (or whatever :o ) en je merkt het dus niet eens als je over een bobbel in de weg gaat, je voelt je auto over de bobbel gaan, maar de trailer niet.
Wij hebben een aluminium bodem en wanden, maar hier heb je bijvoorbeeld ook een big master met zo'n onderstel
http://www.vervloed.nl/diensten/occasio ... rstel.html

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 16:32

Nou denk het niet echt want mijn Westfalia is al verkocht en een zgan bockmann trailer uit elkaar halen is ook weer zo wat....

denk dat ik toch gewoon door spaar voor de Ifor....

iig iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:33

@barbaras
Nee hoor daar hebben ze helemaal geen last van, het is ook echt niet zo hoog.
Ik heb nog wel een klein schuifklepje onder de trailer hangen. Die kan ik uitschuiven als ik toch een tussenstap wil.

Ik heb nog een ouder model met achterstang, tegenwoordig hebben ze een automatisch systeem :9 .
Vanaf 1,30 min zie je hoe ze de paarden uitladen zonder klep.

http://www.youtube.com/watch?v=7TxSpo_WEZA

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:36

barbaras schreef:
Nou denk het niet echt want mijn Westfalia is al verkocht en een zgan bockmann trailer uit elkaar halen is ook weer zo wat....
denk dat ik toch gewoon door spaar voor de Ifor....

iig iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe

Ik weet niet of dat reactie op mij is, maar ik stel niet voor om het zelf te combineren de Westfalia en de bockmann, maar die combinatie is gewoon standaard te koop tegen een meerprijs (net als een aluminium bodem een meerprijs heeft).
Dus je kunt een Bockmann duo kopen met bijvoorbeeld aluminium bodem én Westfalia onderstel. Wij hebben er net een uit 2011 gekocht. Ligt super stabiel leeg en gevuld.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:43

veerledec schreef:
Uit m'n hoofd 920kg.

Ik gebruik de vooruitloop wel, mijn paard ging er wel prima achteruit uit, maar werd daar wel altijd wat nerveus van en ik had iemand nodig om te voorkomen dat ze eraf denderde of ernaast stapte. Met de vooruitloop kan ik prima alleen het paard op het gemakje de trailer uit laten lopen.

Is dit gewicht op papier of werkelijke gewicht. Mijn brenderup 2 paardstrailer is op papier 700 maar werkelijk 950 kilo

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:48

Myca schreef:
@barbaras
Nee hoor daar hebben ze helemaal geen last van, het is ook echt niet zo hoog.
Ik heb nog wel een klein schuifklepje onder de trailer hangen. Die kan ik uitschuiven als ik toch een tussenstap wil.

Ik heb nog een ouder model met achterstang, tegenwoordig hebben ze een automatisch systeem :9 .
Vanaf 1,30 min zie je hoe ze de paarden uitladen zonder klep.

http://www.youtube.com/watch?v=7TxSpo_WEZA

Dat is even ideaal! Ik zet nu altijd mijn paard erop, loop naar achter en dan maar hopen dat ie niet naar achter stapt :') Voorheen liep ie er altijd zelf in, maar na ons vluchtstrook avontuur is er iets meer motivatie nodig.

Ik heb mijn voorklep 1x gebruikt omdat ik het wel eens wilde testen :') Toch vind ik het ideaal dat je op warme dagen die klep en het deurtje open kunt zetten, stuk koeler voor je paard. Mijn paard staat dan ook een stuk rustiger, die houdt er niet van om dingen wel te horen, maar niet te kunnen zien. :)

Ravel13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:56

Ik heb een Atec. Een lichte trailer en ik rij er niet hele lange stukken mee en dan is hij prima.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:58

ik heb een sluis polyester trailer ligt erg fijn achter mn auto, heb ook een houten wesco trailer gehad reed ook prima!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:16

tinkersjakie schreef:
veerledec schreef:
Uit m'n hoofd 920kg.

Is dit gewicht op papier of werkelijke gewicht. Mijn brenderup 2 paardstrailer is op papier 700 maar werkelijk 950 kilo

Op papier.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:26

Ik had ooit een Westfalia, super. De reden dat Westfalia zo goed rijdt is dat deze geen torsieassen heeft maar onafhankelijke wielophanging.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:53

Dirkjohannes schreef:
Ik had ooit een Westfalia, super. De reden dat Westfalia zo goed rijdt is dat deze geen torsieassen heeft maar onafhankelijke wielophanging.

klopt en dat heeft onze bockmann met westfalia onderstel dus ook. Vervloed heeft er meerdere staan die dat hebben, ook occasions, maar je kunt ook een nieuwe trailer aanschaffen waarbij dit de basis is.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:59

Humbaur Madero, super fijn ding. Voel je amper achter je auto (staat wel een opel vivaro voor, maar zelfs bij een station bmw voel je hem amper). Hele fijne zadelkamer, lekker ruim en kan er super veel in kwijt! En als extra optie heb ik nog een ingebouwde camera. Trailer is uit 2008 en doet het eigenlijk super!