Dilemma aanschaf trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 14:17

ik heb ook gekozen voor een zgan trailer bij een dealer vandaan...wij zagen het niet zitten onze Westfalia op te knappen. die was ook rot...dus moest alle wanden en vloer vervangen worden. Ik heb hem verkocht en hij is naar tjechie gegaan.

Dealer is bk trailers te barneveld....je wordt erg netjes geholpen, helemaal als je een koekje bij de koffie mee neem haha

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 14:41

5K voor het opknappen van een paardenkar!? Dan kan je net zo goed nu meteen opzoek gaan naar een plinternieuwe superdeluxe kar.

Ik vind overigens mijn trailer geen pronkstuk. Wil je dat wel dan kan je er idd beter 5 a 7 duizend euries tegen aan smijten.

Neemt niet weg dat ik hem voor 750 euro gekocht heb, prima kap en onderstel. Hebben de bodem en houtwerk van de zijwanden vervangen, opgepoetst en wij hebben er een rubbermat in liggen (over de houtenbodem heen , die overigens bestaat uit hardhouten planken!)
Wij waren al met al zo'n duizend euro kwijt, inclusief schroefjes, boutjes en speciale kit etc. Ik heb geen luxe trailer, maar wel een hele degelijke, veilige trailer :)

Nu heb ik een handige pa en kon hij ook makkelijk aan hout komen omdat het nogal in omtrek is hier in de buurt. Mijn buurman werkt bij een houthandel dus wij konden met korting hard houten planken kopen.

Heb je 2 linkerhanden of weinig tijd dan is het echt een rotklus. Dan is het makkelijker om inderdaad een nieuwe kar te kopen.

BarbaraNova

Re: Dilemma aanschaf trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 16:08

wat is 5K???

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 18:46

5000 euro's

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 22:51

@Ikke, ik heb nu in onze omgeving gekeken. Ook wel naar sites van bedrijven iets verder gekeken, maar ik vind het aanbod 2 paards best mager. Of ze zijn bijna nieuw en aan de prijs.

Er zijn meerdere dealers die trailers onder de 2500 gewoon niet nakijken en dara is de prijs ook naar. Maar ik ga BIJV> geen 1600 euro neertellen voor een rotte trailer bijv. Dat hebben ze dan ingeruild, maar vind ik in verhouding te duur.
Dan en alleen dan zou ik liever een goede basis kopen en zelf goed opknappen.Boven de 2500 is dus iets safer om te kopen.

Een opgeknapte is net zo een risico. Veel kun je zien, maar veel ook niet direct. Als ik binnen onze straal kijk ga je even makkelijk ergens langs. Is het verder weg, wil ik goede foto's vooraf. Natte trailers twijfel ik dan over.

Mijn man kan het zelf doen met goede materialen en op een goede werkplek, maar we hebben daar eigenlijk geen zin in direct. We hebben hem nu ook een aantal keren nodig.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 09:08

superpony schreef:
@Ikke, ik heb nu in onze omgeving gekeken. Ook wel naar sites van bedrijven iets verder gekeken, maar ik vind het aanbod 2 paards best mager. Of ze zijn bijna nieuw en aan de prijs.

Er zijn meerdere dealers die trailers onder de 2500 gewoon niet nakijken en dara is de prijs ook naar. Maar ik ga BIJV> geen 1600 euro neertellen voor een rotte trailer bijv. Dat hebben ze dan ingeruild, maar vind ik in verhouding te duur.
Dan en alleen dan zou ik liever een goede basis kopen en zelf goed opknappen.Boven de 2500 is dus iets safer om te kopen.

Een opgeknapte is net zo een risico. Veel kun je zien, maar veel ook niet direct. Als ik binnen onze straal kijk ga je even makkelijk ergens langs. Is het verder weg, wil ik goede foto's vooraf. Natte trailers twijfel ik dan over.

Mijn man kan het zelf doen met goede materialen en op een goede werkplek, maar we hebben daar eigenlijk geen zin in direct. We hebben hem nu ook een aantal keren nodig.

Een trailer met serieus werk mag gewoon niet boven de 1000 euro zijn, anders kan het simpelweg niet uit. Zoals ik al eerer aangaf, je hebt een simpele, nageltjenieuwe Weijer voor goed 5000 euri's. Als je dat afzet tegen 2 - 3k aan kosten voor een goede, volledige restauratie, dan mag je basis al niet veel meer kosten anders ben je uiteindelijk net zo duur uit als met een nieuwe trailer!

Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat er een zekere grens is waarboven je moet zitten voor een fatsoenlijke trailer. Ik heb ooit een Bokker aan een trailer geholpen voor nog geen 400 euri's. Die trailer is enkele jaren naar tevredenheid gebruikt en toen weer doorverkocht. Die trailer was op dat moment 35 jaar oud en doet intussen nog steeds dienst in een veilige staat..........

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 09:21

Voor een opknapper is het gewoon goed zoeken en je verstand gebruiken.
Maar ik ben het met Superpony eens dat bij veel verkoopbedrijven de trailers beneden de € 2500.- amper nagekeken zijn. Staat er ook eerlijk bij hoor dat wel.
En als je dan bij een betreffend bedrijf navraagt of ze ongeveer kunnen zeggen wat er aan gebeurt moet worden (in hoeverre ze dat kunnen zeggen natuurlijk). Dan krijg je als antwoord "ach mevr. dit zijn gewoon lokkertjes om klanten te trekken". De meeste kiezen er dan toch voor om een trailer te kopen die al helemaal is nagekeken.
Kijk wat dat betreft was deze beste man best eerlijk.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 09:48

kiki1976 schreef:
Voor een opknapper is het gewoon goed zoeken en je verstand gebruiken.
Maar ik ben het met Superpony eens dat bij veel verkoopbedrijven de trailers beneden de € 2500.- amper nagekeken zijn. Staat er ook eerlijk bij hoor dat wel.
En als je dan bij een betreffend bedrijf navraagt of ze ongeveer kunnen zeggen wat er aan gebeurt moet worden (in hoeverre ze dat kunnen zeggen natuurlijk). Dan krijg je als antwoord "ach mevr. dit zijn gewoon lokkertjes om klanten te trekken". De meeste kiezen er dan toch voor om een trailer te kopen die al helemaal is nagekeken.
Kijk wat dat betreft was deze beste man best eerlijk.

Yep, zo werkt het vaak ook wel (ging kijken voor een simpel Land Rovertje, kwam met een dikke Range Rover thuis :j )