starheid wedstrijdsecretariaat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 16:15

Relaxed schreef:
Ik bedenk me trouwens ineens dat dat met ring vergroten/verkleinen ook voor ts geldt :+ Dus snap ik des te meer de 'starheid' van het secretariaat :j

Dan nog zou het M1 paard eerder kunnen komen (tussen de Btjes, Ltjes) waardoor de tijd tussen beide wat acceptabeler is, 3 uur tussen de combis is mij ook teveel, dat is ruim 5 uur op het terrein hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 16:18

xSlvna schreef:
Relaxed schreef:
Ik bedenk me trouwens ineens dat dat met ring vergroten/verkleinen ook voor ts geldt :+ Dus snap ik des te meer de 'starheid' van het secretariaat :j

Dan nog zou het M1 paard eerder kunnen komen (tussen de Btjes, Ltjes) waardoor de tijd tussen beide wat acceptabeler is, 3 uur tussen de combis is mij ook teveel, dat is ruim 5 uur op het terrein hangen.

Dat kan, mits er al een M jury bij de B/L zit, wat niet waarschijnlijk is ;)

xSlvna

Re: starheid wedstrijdsecretariaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 16:19

Oh verschillen B/L en M/Z jury's? Dat wist ik niet, dan gaat mijn idee dus niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 16:20

Ja je hebt B/L jury's die mogen alleen B/L.. M jury's mogen B/L/M en Z jury's B/L/M/Z.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 16:29

Wauw, wat denkt iedereen toch gemakkelijk zeg dat het secretariaat het maar moet oplossen. Volgens mij heeft het meer en deel van jullie nog nooit een wedstrijd georganiseerd, of is uberhaupt zelf secretariaat geweest.
Dan weet je pas dat je nooit iedereen tevreden kan houden met de startplaats.

De ts wilde het aanbod niet aannemen dan is dat haar goed recht maar hoeft ze ook niet zo aangebrand te reageren en start ze alleen met de M1.pony.
Ik bedoelde met mijn post TS dat er minimaal een uur tussen moet zitten en dat je daar recht op hebt en dat die 25 minuten onzin zijn als de reactie dat er niks is vastgelegd door de KNHS maar dat is wel het geval.
Dat haal ik uit de regelementen en TS haar bericht van 20 starts, dan wordt alles in 1 rubriek gestopt .

Vervolgens, relaxd het kan best zijn dat ze maar M/Z jury voor de hele rubriek hebben uitgenodigd, of 2 als er 2 proeven zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 16:45

Ja dat weten we niet wat voor jury's er zitten, maar als er een B/L jury in een eerder dagdeel, dan is dat al een beperking waardoor je helemaal niet makkelijk kan schuiven.

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 20:58

Zo ik zal even duidelijkheid scheppen,

voor de hele dag dus alle ong 20 starts zit dezelfde jury, dus er was geen probleem met de jury.

Zoals ponyparadijs zegt heb ik deze zomer al diverse concoursen gereden de m1 pony vaak met de L toegevoegd en is altijd gewoon met de prijsuitereiking uiteindelijk weer samengevoegd.

Overigens vind ik 3 uur wachten wel erg veel vooral omdat de z pony als laatste start en mocht er dan door 15 minuten extra wachten vd jury extra kosten gemaakt worden dan had he tsecretariaat dit gewoon kunnen zeggen en samen naar een beter eoplossing kunnen zoeken, ik vind het geen eenzijdig verhaal maar ik heb gewoon aangegeven hoe het overleg gelopen is.

Waar mijn punt ligt is vind ik dat ik betaal om fatsoenlijk te mogen rijden hoe dan ook vind ik dat dit secretariaat mij veel eerder had moeten inlichten dat er lastig zou worden om met 2 pony's te rijden , dus degene die op bokt roept dat het zo moet gaan zoals het secretariaat wil en dat dit maar geaccepteerd moe tworden omdat wij met 2 pony's starten is vind ik wel kortzichtig, ik wil waar voor mijn geld startgeld is al duur genoeg en dit betekent voor mij gewoon fatsoenlijk kunnen inrijden lijkt met wel zo eerlijk voor zowel pony als jonge ruiter. dus mijn inziens is secretariaat echt wel tekort geschoten in he tgoed oplossen vh startprobleem , wij moeten meer dan een uur rijden dus op en neer brengen is geen optie tussen 3 uur en 1 pony vind het erg lastig om lang op trailer te staan en als ik gewoon op tijd geweten had dat er 3 uur tussen zat en om 9.00 gereden moest worden kan ik ook nog prive dit regelen maar onverwacht.

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 21:02

Relaxed schreef:
ponyparadijs, maar waarom moet een secretariaat zich in allerlei bochten wringen voor 1 persoon? Ze hebben een optie aangeboden, maar dit wou ts niet..? Zoals ik al aangaf, het verhaal heeft 2 kanten en we zien hier maar 1 kant van het verhaal.. Jammer dat ts daar verder niet op reageert.. :n

ik vind dit wel een vervelende opmerking want voor die 1e persoon moet men ook de omstandigheden zo organiseren dat ook die fatsoenlijk rijden kan, rare opmerking hoor en zoals je ziet reageer ik wel maar niet iedereen zit de hele dag te wachten op berichtjes

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 21:05

lucifertje schreef:
Als je kijkt in de regelementen staat dat er minimaal 60 min verschil moet zitten tussen combinaties met meerdere dieren.Ze heeft dus niet het recht om jou 25 min te geven naar wel die 3 uur. Heel hard gezegd is het dus je eigen probleem dat je niet 3 uur wilt wachten.En nee een.jury gaat ook niet wachten op jou want dat kost de vereniging weer geld etc.Ik vind het overgens niet netjes dat je al vd startlijst bent gehaald en dat je alsnog moet betalen.
lucifertje schreef:
spekenham schreef:
En volgens KNHS is er idd niks vastgelegd over minimale starttijd tussen 2 pony's maar je ziet wel zo kom je mooi in de
problemen.

Ik heb het even voor je opgezocht:

Artikel 122 – Startvolgorde
1. De startvolgorde van de deelnemers wordt door de wedstrijdorganisatie vastgesteld, tenzij het vraagprogramma anders aangeeft. Het is niet toegestaan om binnen eenzelfde groep ruiters in dezelfde klasse 2 klassementen op te maken bij dezelfde jury.
2. Deelnemers, die met twee of meer paarden aan dezelfde rubriek deelnemen, hebben recht op een interval van tenminste één uur op de startlijst tussen de door hen te starten paarden. Indien dit om praktische redenen niet of slecht haalbaar is dient dit met de betrokken deelnemer
tevoren te worden overlegd.
3. Het is een deelnemer niet toegestaan om tweemaal met hetzelfde paard in

waarlees ik dan dat dit voor mijn situatie geld ik lees toch echt dat het gaat over starten in delfde rubriek.?
dezelfde rubriek te starten.

waarlees ik dan dat dit voor mijn situatie geld ik lees toch echt dat het gaat over starten in dezelfde rubriek.?
Laatst bijgewerkt door spekenham op 21-09-13 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:15

Als ik met twee paarden zou willen starten, zou ik er een mail achteraan sturen met de vraag het mogelijk is om een minimale tijd tussen de twee paarden te kunnen hebben en als dit niet mogelijk zou zijn, dat je dan 1 paard minder wilt starten. Dan ligt het "probleem" bij het secretariaat.
Als er weinig deelname is en een andere optie niet mogelijk is, dan zou het een optie kunnen zijn om je tussen een andere klasse te laten starten maar als dit ver van de eigenlijke klasse ligt, kan je dan toch anders beoordeeld worden. Z tussen B ruiters zou ik dan evt buiten mededingen laten meedoen.

Maar de oplossing om als eerste te starten vind ik een hele goede. Dat je kinderen dan vroeg bed uit moeten is pech. Dat risico liep je al want jouw klasse had ook de eerste 's ochtends kunnen zijn. Dus dat is jouw probleem.
Ook drie uur op de wagen vind ik geen probleem. Als het in de buurt is kan je de paarden omwisselen maar met kampioenschappen etc staan paarden er ook uren op. Met extra hooi, water en een goed strobed redden ze dat best (mits je een normaal paard hebt).

Maw een secretariaat kan meewerken maar het is jouw probleem. Wel zou ik het met zo weinig tussentijd normaal vinden dat je bij afmelding van een combi geen inschrijfgeld hoeft te betalen omdat aannemelijk is dat je dit niet red.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:17

Geen mogelijkheid om kinderen naar opa/oma of een oppas te brengen, zodat ze niet vroeg uit bed moeten?

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 21:20

Als ik het op tijd geweten had wel maar nu moesten ze zelf weg. De kans op normaal heel vroeg moeten starten is daar nooit want ze werken daar altijd van B naar de Z toe dus dit kon ik niet van te voren incalculeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:24

spekenham schreef:
Relaxed schreef:
ponyparadijs, maar waarom moet een secretariaat zich in allerlei bochten wringen voor 1 persoon? Ze hebben een optie aangeboden, maar dit wou ts niet..? Zoals ik al aangaf, het verhaal heeft 2 kanten en we zien hier maar 1 kant van het verhaal.. Jammer dat ts daar verder niet op reageert.. :n

ik vind dit wel een vervelende opmerking want voor die 1e persoon moet men ook de omstandigheden zo organiseren dat ook die fatsoenlijk rijden kan, rare opmerking hoor en zoals je ziet reageer ik wel maar niet iedereen zit de hele dag te wachten op berichtjes

Ja ze hadden het eerder aan kunnen geven en nee het is niet terecht dat ze je zonder overleg van de lijst hebben gehaald, maar ik blijf van mening dat ze je alternatieven hebben geboden, dit was voor jou niet voldoende, dus dan is de consequentie voor jou dat je maar met 1 pony kan starten, of anders niet. Met maar 20 starts op een dag en ook nog eens Z en dus alleen voor jou (ik weet niet of meer Z combi´s zijn?) een grotere ring, dan blijven er gewoon niet veel opties over. Voor de andere combi's is het ook niet prettig dat tussendoor ineens de ring vergroot en verkleind (a 5-10 minuten) moet worden, omdat 1 iemand eerder een Z proef moet rijden. So be it..

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:28

eeh... je bent zelf nu toch star? er wordt je een optie geboden, jij wil dat niet that's it...
nou moeten ze je ook niet direct eraf knikkeren...

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 21:30

als antwoord op relaxt

jij weet volgens mij echt niet hoe het zit, met 20 starts over alle klasses op een dag lijkt mij juist wel dat je iemand in een andere rubriek er tussen kunt schuiven een vol programma is veel lastiger maar dan zouden dit problemen zich ook niet voordoen denk ik, en uiteraard niet met de Z pony zoals je kunt lezen rijden we ook met een m1 pony die kan gewoon bijgezet worden in een L klasse kost geen extra tijd of moeite want die rijd in dezelfde ring. deze methode wordt vaak toegepast en geeft geen problemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:35

spekenham schreef:
als antwoord op relaxt

jij weet volgens mij echt niet hoe het zit, met 20 starts over alle klasses op een dag lijkt mij juist wel dat je iemand in een andere rubriek er tussen kunt schuiven een vol programma is veel lastiger maar dan zouden dit problemen zich ook niet voordoen denk ik, en uiteraard niet met de Z pony zoals je kunt lezen rijden we ook met een m1 pony die kan gewoon bijgezet worden in een L klasse kost geen extra tijd of moeite want die rijd in dezelfde ring. deze methode wordt vaak toegepast en geeft geen problemen

Ik weet prima hoe het zit, het secretariaat heeft jou opties geboden, jij wilt dit niet, so be it.. Ik val een beetje in herhaling :+

Nora_nora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:45

Gelukkig worden er wedstrijden georganiseerd! En over het algemeen zijn het allemaal vrijwilligers die dit dat doen. Laten we daar heel zuinig op zijn! Het is nou eenmaal niet mogelijk om het iedereen naar het zin te maken. En je startlijst voor 1 persoon op de kop gooien.... dat zou ik ook niet doen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:58

25 minuten ertussen... Moet toch te doen zijn? Tenzij je alleen met twee pony's en twee kleine kinderen op concours gaat. Maar dat kan ik me niet voorstellen.

Maar goed, het secretariaat heeft je een oplossing geboden, jij wil deze oplossing niet accepteren, dat is jouw eigen verantwoording. Niet die van het secretariaat.

Dat ze je zomaar van de lijst strepen is wel ronduit belachelijk.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 23:04

spekenham schreef:
Zo ik zal even duidelijkheid scheppen,

voor de hele dag dus alle ong 20 starts zit dezelfde jury, dus er was geen probleem met de jury.

Zoals ponyparadijs zegt heb ik deze zomer al diverse concoursen gereden de m1 pony vaak met de L toegevoegd en is altijd gewoon met de prijsuitereiking uiteindelijk weer samengevoegd.

Overigens vind ik 3 uur wachten wel erg veel vooral omdat de z pony als laatste start en mocht er dan door 15 minuten extra wachten vd jury extra kosten gemaakt worden dan had he tsecretariaat dit gewoon kunnen zeggen en samen naar een beter eoplossing kunnen zoeken, ik vind het geen eenzijdig verhaal maar ik heb gewoon aangegeven hoe het overleg gelopen is.

Waar mijn punt ligt is vind ik dat ik betaal om fatsoenlijk te mogen rijden hoe dan ook vind ik dat dit secretariaat mij veel eerder had moeten inlichten dat er lastig zou worden om met 2 pony's te rijden , dus degene die op bokt roept dat het zo moet gaan zoals het secretariaat wil en dat dit maar geaccepteerd moe tworden omdat wij met 2 pony's starten is vind ik wel kortzichtig, ik wil waar voor mijn geld startgeld is al duur genoeg en dit betekent voor mij gewoon fatsoenlijk kunnen inrijden lijkt met wel zo eerlijk voor zowel pony als jonge ruiter. dus mijn inziens is secretariaat echt wel tekort geschoten in he tgoed oplossen vh startprobleem , wij moeten meer dan een uur rijden dus op en neer brengen is geen optie tussen 3 uur en 1 pony vind het erg lastig om lang op trailer te staan en als ik gewoon op tijd geweten had dat er 3 uur tussen zat en om 9.00 gereden moest worden kan ik ook nog prive dit regelen maar onverwacht.

Heel vervelend maar dat je tussendoor niet heen en weer kunt rijden ivm afstand of je pony's niet lang op de trailer kunnen is niet het 'probleem' van het secretariaat. Dan moet je dichter bij huis starten..
Je kan bij het aanmelden een verzoek doen voor een bepaalde tijd tussen de proeven, maar vergeet niet dat dit verzoek lang niet altijd ingewilligd kan worden. Er komen namelijk meerdere verzoeken binnen en je kunt niet aan ieders wens voldoen.

Opzich denk ik dat het best mogelijk had geweest dat je ergens anders tussen was gepropt met de M pony.. zeker als er over heel de dag 1 (Z) jury zit.

Amie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 23:10

Relaxed schreef:
Ik snap dat ze niet de jury een kwartier willen laten wachten voor 1 pony, zou ik als jury ook niet blij mee zijn, als dit al van tevoren geregeld is (bij overmacht op het moment zelf is het een ander verhaal) Van wedstrijdsecretariaten wordt altijd een hele boel verwacht. Iedereen heeft wensen en verzoeken, daar kun je onmogelijk altijd rekening mee houden. Ik snap dus dat van hun kant.

Aan de andere kant is het niet netjes om je zomaar van de lijst af te halen en vervolgens betaling te verplichten. Echter horen we hier maar 1 kant van het verhaal. Contact via mail is altijd lastig, het kan al snel verkeerd/bot overkomen, zonder dat het zo is bedoeld. Dit geldt voor beide kanten.

Volgens mij ben je niet verplicht om voor beide proeven te betalen, helemaal omdat ze jou er zonder instemming af hebben gehaald. Bewaar iig die mail, dan heb je dat als bewijs.

Is er ook telefonisch contact geweest? Misschien dat je er dan alsnog gewoon uitkomt, dat je misschien nog wel met 1 pony gewoon kan starten en ook alleen voor die start betaalt :)

Hier ben ik het mee eens. Zelf heb ik ook al een aantal jaren ervaring met het organiseren van wedstrijden en het aantal verzoeken om startplaatsen te wijzigen lijkt ieder jaar weer te stijgen. Je probeert hier natuurlijk wel rekening mee te houden, maar het kan nooit voor iedereen ideaal zijn.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 23:22

Lijkt me ook dat het eraan ligt waarom en hoe het gevraagd wordt. Sommigen denken de enige op de wereld te zijn en in dat geval zou er veel mogelijk zijn. Maar de een wil nog naar de kermis, de ander zit met de kinderen.
Moet zeggen dat ik pas ook gevraagd heb of ik ergens tussendoor kon en dan buiten evt prijzen mocht blijven. Maar dat was op de Nationale keuring waar mijn veulen geprimeerd moest worden terwijl op dezelfde dag de Hippiade was waar we ons voor geselecteerd hadden. Gelukkig regelde de KNHS dat we in de laatste groep konden starten want anders had ik moeten kiezen, of een veulen zonder primering of ons viertal moeten laten barsten. Maar dan had ik niet een secretariaat ervoor verantwoordelijk kunnen houden. Als je het van tevoren netjes vraagt is er vaak wat te regelen. Als je het eist dan is het antwoord snel nee.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:49

Als jij je niet schriftelijk hebt afgemeld dan mogen ze je niet laten betalen. Ze kunnen niet bewijzen dat jij je hebt afgemeld.

Aan de andere kant heb je wel een optie gekregen van het secretariaat, als eerste starten. En dat wil jij zelf niet. Dat jij kinderen hebt die vroeg uit bed moeten daar kan het secretariaat ook geen rekening mee gaan houden. Zo kan iedereen wel een reden hebben waarom ze op een bepaalde tijd willen starten en je kunt nooit iedereen tevreden stellen.

Overigens is 3 uur op de trailer staan volgens mij geen dierenmishandeling. Als je SGW rijdt is dit heel vaak het geval.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:10

Ik vraag me af waarom 25 minuten tussen de starts niet genoeg was? Hoe oud zijn de kinderen? Kunnen ze niet een tijdje alleen losrijden of in-/ uitstappen?

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 19:38

vur schreef:
Ik vraag me af waarom 25 minuten tussen de starts niet genoeg was? Hoe oud zijn de kinderen? Kunnen ze niet een tijdje alleen losrijden of in-/ uitstappen?

Nou ik zal even opsommen,vanuit proef pony even 2 rondjes ( veels te kort maar ja geen keus) uitstappen dan snel naar de trailer pak hem weg kost 5 minuutjes
meteen schroeven eruit afzadelen op trailer zetten ook ong 5 minuutjes andere pony pakken en wederom schroeven ( kan ze immers niet met doppen op trailer zetten) opnieuw zadelen pak hem 5 minuuten dan weer terug naar het losrijterrein even alles nalopen en 1 rondje ( veles te kort maar ja geen tijd) stappen dan ben ik denk ik al erg snel gegaan en toch blijft er maar 10 minuuten over om een "koude"pony een z proef te laten lopen, sorry lijkt me een onmogelijk opgaven wan tin die tijd moeten ook nog bandages af kost ook 2 minuutjes en zonder bandages en doppen rijden wij dus niet.
Dit is dus 1 ruiter op 2 pony"s niet 2 ruiters op 2 pony's lijkt erop dat de quote daar op doelt namelijk

Als ik toch startgeld moet betalen heb ik toch ook recht op een fatsoenlijk voorbereiding? het is toch niet zo dat ik de pony maar zomaar rond moet sturen en het resultaat maar voor lief moet nemen want we hadden "niet genoeg 'tijd!!

overigens over de opmerkingen dat ik dan maar om 9.00 uur had moeten rijden , als je dit echt niet geregeld krijgt dan vind ik dat een secretariaat "samen" moet kijken naar een betere oplossing en niet in mail gaan schrijven dat ze niet met iedereen rekening kan houden, nee klopt maar ze blijft er wel verantwoordelijk voor vind ik om een goede situatie te creeeren waar zowel secretariaat als deelnemer mee vooruit kan en niet oppermachtig gaan verkondigen dat je dan maar niet meer hoeft te komen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:43

Misschien ben ik dom, maar je kan toch de Z-pony opzadelen terwijl de M-pony aan het losrijden is. Zo kun je aan de hand met de Z-pony alvast warm lopen, kan de M-pony de proef lopen, na de proef kind op de Z-pony en aan de hand de M-pony uitstappen.

Hoppa. Tijdmanagement, het is niet moeilijk :D.