Help alsjeblieft ben radeloos zoek tips

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blanche1986

Re: Help alsjeblieft ben radeloos zoek tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 11:27

En als ze in de bak staat heb ik haar wel zo te pakken dat is ook het rare er aan of komt dat omdat, die ruimte daar kleiner is.

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:27

Vrijheidsdressuur heeft in principe niets met dressuur rijden te maken, het is een vorm van grondwerken. Dus eerst al respect krijgen vanop de grond, vooraleer in het zadel te kruipen. Als je op het forum Van Nature gaat kijken, vind je vast wat meer info over bijvoorbeeld de 7 games van Pat Parelli e.d.

Blanche1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 11:28

Oh oke dank je wel voor je tip ga ik ook even door lezen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:50

oren naar achteren duidt op pijn?? Hoe kom je daar nou bij?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 12:25

En je kreeg haar wel te pakken voor de zgn join-up??? Rara hoe kan dat.

Blanche1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 12:31

Nee kreeg haar al niet te pakken voor de join up. Dus dat is het niet deden de join up omdat, ik haar eerst wel te pakken kreeg en daarna op eens niet meer. Dus was nog voor de join up hoor.

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 12:33

Ten eerste: weet je toevallig of ze hengstig is? Ik heb 2 merrie's en soms zijn die moeilijker te benaderen of lopen ze weg als ze hengstig zijn.
Ten tweede: Je merrie weet donders goed wanneer ze van je weg kan lopen en wanneer niet. Dus dat ze zich in de bak laat benaderen is logisch, ze weet toch dat ze geen kant op kan.

Het is zo op een forum onmogelijk te zeggen waar het aan kan liggen. Iemand (met een goed paardenverstand) die jullie samen ziet kan alleen uitvogelen wat de juiste manier gaat zijn. Ik weet niet hoeveel ervaring je zelf met paarden hebt?

Wij hebben bijv op de wei een ruin staan van een eigenaresse die hem al 15 jaar heeft. En nog loopt hij soms van haar weg, gewoon omdat hij geen zin heeft. Maar hun band is prima. Het is dus onmogelijk zomaar hier te zeggen wat je moet doen.

Waar staat de merrie ergens? Ik weet hele goede paardenmensen, die je kunnen helpen, maar dat kost ook wel wat.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 12:53

vrijheidsdressuur heeft niets te maken met het rijden van dressuur.
zoek het eens op via google dan weet je ineens waar dit nu weer over gaat.

Blanche1986 schreef:
Ja me beugels lopen idd iets te lang dat weet ben ik al mee bezig zijn nu iets korter dit was een foto dat ik net met haar begon te rijden. Ik ga zeker even jou tip uit voeren hopen dat dat werkt idd. En van vrijheidsdressur heb ik geen verstand weet niet hoe je dat moet oefenen. Heb nog nooit dressuur gereden.

Blanche1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 13:03

Nee ik weet niet of ze hengstig is en de merrie staat in heiloo. Oke doet me goed om te weten dat de eigenaresse die haar paard al 15 jaar heeft een goede band heeft en dat haar paard soms ook nog weg loopt omdat, die geen zin heeft. Misschien ligt dat bij mij ook wel daar aan erg bedankt lucht alweer op. Heb zelf nog niet zo heel veel verstand van paarden nog lees wel heel veel over ze en bestudeer ze ook. Ga vanmiddag weer me best doen om er te pakken bedankt voor jullie tips allemaal.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 13:03

Ga dan ook gewoon lekker troetelen en poetsen en alles, maar niet werken. Misschien als ze weet dat je niet komt om alleen te rijden dan een band opgebouwd kan worden.

Blanche1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 13:06

Ja ga der eerst proberen te pakken vanmiddag en dan wil ook wel leuke dingen met haar gaan doen maar, moet ze wel eerst het land uit