ik wil binnen kort nieuwe leren laarzen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 19:43

valerie2012 schreef:
romyloverrr schreef:
ik hoop ze sowieso nieuwe ben van schoenen en laazeren niet zo van de 2 e hands kopen.

Nee, dat ben ik ook niet. Laarzen gaan vaak staan naar je voeten.
Dus de laarzen die je 2ehands koopt, staan eigenlijk helemaal naar de voeten van de vorige eigenaar en zullen dan ook nooit helemaal lekker zitten. Ook zakken ze vaak een beetje in rondom de enkels.
Natuurlijk ligt dit helemaal aan de laars. Met rubberen laarzen heb je dat probleem veel minder.

Nizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 19:56

Je kan als je niet te veel wilt uitgeven kijken bij de lijst met laarzen die ze tijdens tentenkamp verkopen. Daar gaan petrie's al vanaf 180 euro eruit en er zijn veel verschillende maten. Soms zelfs voor minder. Zeker de moeite waard zou ik zeggen!
Heb er zelf me cavallo's gekocht voor €180 (waren €440!) dus misschien in de gaten houden.. ;)

Edit: deze staat alleen nog niet online.. Maar komt op clubhypo.nl te staan rond 10 oktober

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:32

Kimmutjuh89 schreef:
Nee, dat ben ik ook niet. Laarzen gaan vaak staan naar je voeten.
Dus de laarzen die je 2ehands koopt, staan eigenlijk helemaal naar de voeten van de vorige eigenaar en zullen dan ook nooit helemaal lekker zitten. Ook zakken ze vaak een beetje in rondom de enkels.
Natuurlijk ligt dit helemaal aan de laars. Met rubberen laarzen heb je dat probleem veel minder.

de ''nieuwe'' petrie's die ik op dit moment heb zitten echt als gegoten , en toch zijn ook deze 2e hands !
ze waren wel niet zo veel gebruikt.

StonedRomy

Re: ik wil binnen kort nieuwe leren laarzen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:50

mijn petrie coventry's zitten heerlijk, heb ze niet in hoeven lopen, alleen in het begin zaten ze in de knieholte niet helemaal fijn en toen heb ik ze een klein stukje open gelaten.
Zodra ze waren ingezakt was dat probleem weg.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:58

ik heb 2 paar petrie anky's gekocht ( wederom 2e hands )
cognac en bruin. dus ik hoop dat ik zaterdag ook over
die laarzen mijn mening kan geven.
( ja StonedRomy , weet dat ik ook die blauwe gekocht heb.
maar een vriendin wilde die graag hebben.
dus heb ik die maar afgestaan nog voor ik ze binnen heb _O- )

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:37

Kijk ook eens naar derby. Heerlijke laarzen van een superkwaliteit.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:40

Ik heb de Petri Perfect (gebruik ik als wedstrijdlaars zonder rits) en de Petri Glasgow (gebruik ik als trainingslaars met rits). De Perfect was in het begin een hel om in te lopen, maar zitten daarna ook perfect. En ja, ze zijn hard, maar als ik aan het rijden bent heb ik daar totaal geen last van en rijden ze super fijn. De Glasgow daar in tegen hoefde ik helemaal niet in te lopen en zitten ook als gegoten. Die zijn ook een stuk soepeler dan de Perfect. Dat komt omdat de Perfect gemaakt is van rundleer en de Glasgow gemaakt is van kalfsleer.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 16:40

valerie2012 schreef:
upendo schreef:
Ik vind Petrie onwijs kak voor wat je ervoor krijgt.

Beginnend bij 250, ik paste de standaard maten niet omdat ik te lange benen had, hotsa, 100 euro erop voor maatwerk.
Dus ik heb lekker verder gezocht naar andere laarzen en ben uitgekomen bij Lipica's. :)
Ik heb nu 2 paar naar mijn wens laten maken en één paar zo goed als nieuwe overgenomen van iemand anders met dezelfde maten. Nooit spijt van gehad. Heerlijke laarzen!

ik pas gewoon in standaard ik hoef niets te vervelen en mee uit geven om op maat telaten maken. EN die van me moeder waren echt goede wel op maat gemaakt dan. Maar die zaten lekker alleen jammer dat nu naar 13 jaar dan der niet meer uit zien. Maar die hebben der echt jaren goed uit gezien en goed onder houder houden. Iereen eigen smaak maar ik ben echt gek van pertie's want heb geen slecht evaring mee.

De Petrie Coventry heb ik bij Hippo Sport in Wijchen gehaald. Deze geven aan dat Petrie ongeveer 500 standaardmaten heeft en dat het dus heel erg raar zou zijn als je niet binnen deze maten zou vallen. Bij haar heb ik ook niks hoeven te laten vermaken. Echter, mijn Petrie Athene heb ik bij de Divoza in Heteren gehaald en deze moesten wel een centimeter vermaakt worden (eigenlijk heel erg raar dan, toch?), waarop ik dus 40 euro extra kon betalen (40 euro p/cm). Toen ik dit navroeg, werd mij verteld dat winkels vaak maar een aantal exemplaren van een bepaalde laars in het magazijn hebben liggen. Wanneer jij niet een van deze laarzen past, moet de laars vermaakt worden. Wat ze natuurlijk ook kunnen doen is de de laars in de juiste maat bestellen bij de leverancier, zodat er geen vermaakkosten aan te pas komen. Maar dat wordt dan niet gedaan. Omdat de Hippo Sport maar een kleine ruiterzaak is, hebben ze meerdere exemplaren van een bepaalde laars in het magazijn liggen, terwijl Divoza, die natuurlijk onwijs groot is, slechts een enkele in het magazijn heeft liggen. Zij verkopen namelijk onwijs veel producten die allemaal in dat magazijn moeten liggen. (...) Erg vreemd als ik dat zo hoor, vinden jullie ook niet?[/quote]

heel vreemd nog nooit van gehoord maar heb zelf nog nooit mee gemaakt.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 16:43

Velver schreef:
Ik heb sinds kort de petrie allure. Ik liep er zo mee weg. ermee rijden duurde ongeveer 2 weken. Er zit een rits aan de voorkant.
Ik heb ze voor de helft van het geld, omdat ze ze niet meer op voorraad willen hebben en iedereen wat anders wil. Het kost wat maar dan heb je ook wat. Mijn vorige petrie's heb ik een jaar of 10 gehad.

ja die van me moeder waren die had ze ook lang gehad. En ik wil ze alleen voor wedstrijden gebruiken dus dan gebruik ik ze niet veel.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 16:47

Nizzie schreef:
Je kan als je niet te veel wilt uitgeven kijken bij de lijst met laarzen die ze tijdens tentenkamp verkopen. Daar gaan petrie's al vanaf 180 euro eruit en er zijn veel verschillende maten. Soms zelfs voor minder. Zeker de moeite waard zou ik zeggen!
Heb er zelf me cavallo's gekocht voor €180 (waren €440!) dus misschien in de gaten houden.. ;)

Edit: deze staat alleen nog niet online.. Maar komt op clubhypo.nl te staan rond 10 oktober

daar gaan we volgens mijn wel heen volgens mijn. En ik was daar al wel van plan om tegaan kijken als ik nog geen paar heb gevonden voor die tijd.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 16:49

lizy29 schreef:

heb ik al voor gekeken maar die vind ik persoonlijk geen mooie modellen hebben.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 16:51

iedereen bedankt voor de tips.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:55

valerie2012 schreef:
lizy29 schreef:

Mijn derby's lijken sprekend op mijn petrie olympics met als verschil dat deze wel lekker zitten en dat kk in mijn Petries na 5 maanden nog steeds blaren liep en de ritsen al kapot waren

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 17:04

valerie2012 schreef:
lizy29 schreef:

Mijn derby's lijken sprekend op mijn petrie olympics met als verschil dat deze wel lekker zitten en dat kk in mijn Petries na 5 maanden nog steeds blaren liep en de ritsen al kapot waren[/quote]

ik heb nooit problemen met petrie gehad. Die nu heb heb krijg soms blaren maar dat is alleen als ik ze lang aan hou. Maar meestal doe net voor rijden aan. EN als me paard heb af gezadeld dan doe ik gelijk weer uit. Dus hoog uit heb nu maar iets van uur aan op de dagen dat ik rij.