Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik heb een pony gehad die niet tussen het draad te houden was, gras buiten het vierkantje smaakte altijd beter. Kon hij de draad niet meer openmaken, ach, dan er maar onderdoor, en kon dat ook niet, dan was er overheen ook prima. Daar gaat je pony van 1.34 over draad van 1.30, en rende je er achteraan, dan sprong meneer vrolijk weer terug de weide in. Kreeg meneer een schok, ach, dan zij dat zo, daar deed hij het de volgende keer niet minder om hoor. En over het algemeen bleef paardlief gewoon maar netjes in de wei staan als pony op avontuur was.
RusselNuwell schreef:Prikkeldraad is niet alleen af te raden, maar naar mijn weten ook al een paar jaar verboden als afrastering voor een paardenweide. Het is lastig te zien voor paarden, en het kan voor lelijke wonden zorgen.
Ik zou ofwel voor dik schrikdraad gaan, of voor schrikdraad, in ieder geval geen prikkeldraad of glad ijzerdraad. Voordeel van schrikdraad is dat het over het algemeen wat meer kan hebben dan lint, lint daarentegen is weer beter zichtbaar. Over het algemeen is draad volgens mij de goedkoopste oplossing. Zorg voor een goed gesloten stroomkring, met een goede stroomklok, zorg dat er geen begroeïng o.i.d. tegen de draad/lint aan staat (dat leidt de stroom naar de grond).
Als het écht niet wil helpen kun je een ketting (niet te zwaar natuurlijk!) aan het halster hangen, ijzer is een hele goede geleider, waardoor de tik een stuk harder aankomt.
Overigens voor de mensen hier die het direct toewijzen op het alleen staan, sommige pony's/paarden leven gewoon voor het ontsnappen.Ik heb een pony gehad die niet tussen het draad te houden was, gras buiten het vierkantje smaakte altijd beter. Kon hij de draad niet meer openmaken, ach, dan er maar onderdoor, en kon dat ook niet, dan was er overheen ook prima. Daar gaat je pony van 1.34 over draad van 1.30, en rende je er achteraan, dan sprong meneer vrolijk weer terug de weide in. Kreeg meneer een schok, ach, dan zij dat zo, daar deed hij het de volgende keer niet minder om hoor. En over het algemeen bleef paardlief gewoon maar netjes in de wei staan als pony op avontuur was.
Beestje is naar een manege gegaan later, dus genoeg maatjes om zich heen, omheining daar is goed voor elkaar, maar meneer heeft het gepresteerd om binnen een week niet meer op de weide te mogen, nadat hij al enkele keren 's nachts uit omliggende maïsvelden geplukt was.
hun schofthoogte + 30 minstens en dan een oxer
ooit leren ze het dan af maar of het goed komt... gelukkig kwam er hier verstand in en sprong ie niet
daarna niet meer zo achterlijk hoog hoeven bouwen. ( vond het nodig... ze liep haast op de snelweg.... maar ze blijven wel bij de weide als er 1 in blijft hier inelkgeval. ) Adje30 schreef:Wist trouwens niet dat het verboden was

LukieBradley schreef:Daar vraagt ts toch niet om, of je wil vertellen wat je van de heining vind, dat is ieder voor zich?
Overigens kan op prikkeldraad net zo goed stroom en daar hoef je geen lint of koort voor te hebben
Ts wij hebben ook uitbrekers onder de kleintjes, enige wat bij ons helpt is ook flink stroom erop en werkt vrijwel altijd!