Maar je zegt: "Het lastige is wel dat je er natuurlijk maar beperkt bij bent, de overige uren van de dag moeten ze het zelf 'uitvechten'. " ... maar dat is juist het hele ding, ze doen het niet (volgens anderen) als ik niet in de buurt ben. Dan staan ze gezellig samen te eten aan hetzelfde net en dergelijke .. en loop ik er rond dan mag [***] niet eens in de buurt van het net komen ... (tenzij ik echt bij [***] ga staan en hem op een bepaalde plaats hou etc., maar dat is weinig constructief natuurlijk).De rest van je reactie kan ik wel wat mee
Is ook wat mijn bedoeling is om nu te gaan doen, echt ermee aan de slag en ook vanop afstand (mbv een borstel of iets anders wat ik te pakken krijg
) corrigeren. Enige is dat hij héééééééél kleine signalen afgeeft (vraag me zelfs af of hij dat wel doet, maar moet haast wel, geen enkel paard gaat gewoon uit het niets, toch?). Ligt niet alleen aan mij, ik zie het zelfs eerder gebeuren dan de rest van de mensen die het al gezien hebben .. maar zelfs dan ben ik nog te laat en is het kwaad al geschied .. [***] heeft recent eens 1 welgemikte trap teruggegeven .. toen vloog [***] met een mond vol hooi op hem af, maar [***] ging niet op de vlucht zoals gewoonlijk, maar gooide meteen zijn kont uit .. *pok* .. je kon het echt horen, denk tegen [***] z'n kaak ofzo .. Hij verslikte zich in ieder geval spontaan in z'n hooi
Zit me nu af te vragen of ik het gedrag daarna nog gezien heb eigenlijk (is 2 dagen geleden gebeurd, daarmee). Moet ik eens in de gaten houden .. misschien kan [***] het best wel zelf oplossen 
@ Solleke_Noah : hmmja, moest [***] nu een "gewoon" paard zijn had ik er ook wat minder moeite mee, maar hij ziet het gewoon niet komen en dat vind ik zielig .. Ok, hij hoort wel goed en meestal is hij toch op tijd weg, maar ik heb al zo vaak tegen hem gezegd dat hij gewoon eens moet trappen, niet lopen, maar gewoon een goede mep terug .. dan heeft [***] meestal wel iets van "eeeeh, ok, ik ga wel gewoon verder eten.."
Nuja, ik ga er in ieder geval mee aan de slag
En hopelijk krijg ik dat laatste beetje respect dan ook nog voor elkaar
zelfs toen ze vreoger in grotere groep zat belette het haar zeker niet om de baas te zijn. Moet wel zeggen dat het nog nooit tot enige wondes heeft geleid dus ik laat het zo, zolang ze maar niet probeert pony weg te jagen als ik ernaast sta. Je kan er immers ook niks aan doen als je weg bent
). Heb jij daar verdere ervaring mee?