Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maritje1991 schreef:Dat mag. Ik vind dat ik al genoeg van mijn paard eis en vraag. Moet ik dan verwachten dat ALLES doet omdat IK dat wil?
knuffeldier schreef:Maritje1991 schreef:Dat mag. Ik vind dat ik al genoeg van mijn paard eis en vraag. Moet ik dan verwachten dat ALLES doet omdat IK dat wil?
Helemaal mee eens. Vind dat een paard al heel wat van een mens moet accepteren, iemand op je rug, iets raars in je mond, het nodige gesnok daar aan (al dan niet per ongeluk) en ga zo maar door. Met andere dingen moet hij echt luisteren, maar vind het echt te ver gaan om hem tot iets te dwingen wat hij haat alleen maar omdat ik dat wil.
Batlow: jouw paarden geven blijkbaar niet om regen, maar dat wil niet zeggen dat er geen paarden zijn die wel veel liever in hun (schuil) stal staan.
Maritje1991 schreef:Ja maar helaas is het niet zo zwart-wit voor elk paard.
Die van mij zit direct vast in de rug met dit weer. Gister getwijfeld en geen dek op gedaan en vandaag stijf paard.
Daarnaast vind ik het onvriendelijk om een paard perse in de regen te rijden als het er zo van FLIPT.
en daarbij heeft het ook een reden dat paarden met hun kont in de regen willen staan.
Maritje1991 schreef:trouwens Batlow: die van mij staat ook altijd buiten, maar met regen wel met dekenDit komt omdat ik dingen van haar verwacht (soepel zijn etc omdat IK wil rijden) beetje oneerlijk om haar dan te laten verkleumen met gevolg stijfheid.
Maritje1991 schreef:Klopt.
Ik vind het ook welzijn als je mentaal aan je paard denkt, niet alleen fysiek
Jaikee schreef:Ik blijf haar iniedergeval gewoon 24/7 buiten houden, wel met deken met slecht weer als dit.
Dat moet ze dan maar accepteren.
Nu kan ik het rijden nog wel laten vallen maar als het herfst is en het regent elke dag word het toch iets ingewikkelder allemaal.
En dat ze rent aan de hand om naar stal te komen.. dat moet ik ook maar zien op te lossen.
Ik kan geen hengstenketting gebruiken want al ze die ziet is ze weg.
josien_m_ schreef:Citaat:antropomorfisme heet dat
Nee hoor: inlevingsvermogen en empatie!
Hoeft niet gelijk als negatief woord opgevat te worden 
Jaikee schreef:Ja maar we willen het wennen aan regen tijdens het rijden langzaam opbouwen.
En om dan van daag gelijk met windkracht 7 en stortbuien te gaan rijden lijkt mij een beetje te hoog gegrepen
Grondwerk doen we al! Het is een super paard dat keurig is heropgevoed haha.
Ze doet alles wat ik vraag. Daarom loopt ze ook altijd los met mij over het terrein, ze volgt me.
De trailer gaat ze ook alleen met mij op. Áchter mij aan.
Het ligt echt aan de regen, het lijkt bijna of ze er gewoon bang voor is.
Die angst die ze had toen ze bij mij kwam zie ik terug in haar als het regent.
Batlow schreef:Balou_k schreef:Mijn paard haat regn ook.. Staat 24:7 buiten, nu met deken omdat het van heet naar 6 graden is gegaan..
Hij draait z'n kont naar de regen, kop scheef en scheef lopen.. En die is anderhalf.
Anderhalf en dan een deken??? paarden horen gewoon tegen temp wisselingen te kunnen en al helemaal jonge paarden die dat moeten opbouwen. Mijn 2 en half jarige staat gewoon zonder deken, hoe koud of hoe warm gewoonweg omdat dat nu nog niet nodig is. Straks als ik aan het werk ga met hem wil ik hem ook kort in de vacht houden maar is nu nog totaal kansloos. Dan wordt hij maar even verkouden, bouwt hij weer wat weerstand op. Zo worden die paarden zeurende mietjes
Dat scheef lopen en staan is begrijpelijk doen ze allemaal, jij houdt toch ook niet van regen recht in je gezicht? En zo ook paarden. Ze gaan op een bepaalde manier staan om zo min mogelijk last van de regen te hebben, daar is helemaal niks raars aan