Goede regenkleding om mee te rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:05

Hier ook de rainlegs (en een simpel Harry's horse unisex waterdicht jasje), zijn superfijn, ook omdat je ze om je middel mee kan nemen op buitenrit.
Als t echt hard regent wil er idd nog wel wat bij het kruis terechtkomen (via jas en zadel), maar nooit last gehad van echt een natte kont.

Vroeger wou ik ook nog wel eens in een goedkope Scapino regenbroek over n rijbroek op t paard kruipen, maar dan ging ik er zonder zadel op (paard stond dekenloos buiten dus was dan ook nat), lekker glibberen haha. Als t echt koud is doe ik vaak een (oude) wintersport jas aan, lekker warm, je kan er goed ik bewegen en waterdicht!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 15:09

Pally: Nee, ik doelde op de rij-regenbroeken van Loesdau. Ik heb nog niet naar softshell rijbroeken gekeken, ik wist niet dat die waterdicht zijn?!?

Annie_31: lange regen chaps zullen hetzelfde werken als rainlegs: met flinke regen krijg je uiteindelijk toch een natte kont.

jorretje: ik denk dat een "gewone" regenjas voldoet, of inderdaad een wintersportjas aandoen als het koud is. Maar da's voor de winter, ik vind het nu veels te warm voor een wintersportjas, terwijl het regelmatig giet. Heb je die gewone regenbroek nooit op een zadel uitgeprobeerd? Misschien werkt dat wel gewoon... al zijn die ook niet echt in extra lang te vinden volgens mij.

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:18

linnie050 schreef:
ninne1 schreef:

Deze kende ik nog niet.
Ik ga er eens overnadenken de revieuws zijn ook positief.
Heb je wel de juiste maat lianne__ ?

Ik heb ze in verschillende maten en kleuren.

Dinopino

Re: Goede regenkleding om mee te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:49

Gamblerscup een gewone regenbroek en cape werken op een westernzadel en barefootzadel prima voor mij. Hoewel ik eens aan een vierdaagse meedeed en toen een jong paard bij me had. Ik was helemaal vergeten dat die de cape nog niet kende en heb er toen maar voor gekozen om kleddernat te worden ;-)