De trailer niet in op de terugweg. Heen wel. Wat nu???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: De trailer niet in op de terugweg. Heen wel. Wat nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:22

1,5 paards is meestal rond de 150 cm

Ik heb ook Petra erbij gehad en probleem al jaren opgelost.

Succes... zou er wel hulp bij halen als ik jou was wnat zo uren onderweg te zijn is ook niet leuk

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:29

cissy schreef:
Meet de maat van je trailer eens op met een meetlint, als je nog redelijk ruimte hebt tussen je paard en de wand. Kun je er zelf naast als je in de trailer staat? dan heb je waarschijnlijk geen 1 paardstrailer maar een 1,5.

Als je eens hulp nodig hebt kijk dan op mijn site in onderschrift, misschien doen je onbewust wel iets waardoor je paard niet meer laadt en als iemand meekijkt is het misschien redelijk simpel op te lossen.
Ik heb wel meer paarden geholpen met hetzelfde probleem en dan gingen we, na eerst thuis goed te laden, expres naar een vreemde locatie om daar te oefenen met laden zodat alle vreemde spanningen mee werden genomen in de oefening.

Kleine tip; je moet het hoofdstuk "Weetjes over transport" even bijwerken, de informatie met betrekking tot rijbewijzen etc. is inmiddels sterk verouderd ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:30

123hekie schreef:
heb je een zeiltje aan de achter kant van de trailer.
veel mensen laten deze ook open.
heel veel paarden worden daar bang van.
vanwege verkeer wat achter je remt en aan komt rijden.
met name vrachtwagens en trekkers.

Zorg dan wel voor extra ventilatie. Het wordt warm in de trailer met het zeiltje dicht.
Daarbij kan het open en dicht doen van het zeiltje ook spannend zijn.
Even kijken wat voor je paard het beste werkt.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:54

FlyAway schreef:
cissy schreef:
Meet de maat van je trailer eens op met een meetlint, als je nog redelijk ruimte hebt tussen je paard en de wand. Kun je er zelf naast als je in de trailer staat? dan heb je waarschijnlijk geen 1 paardstrailer maar een 1,5.

Als je eens hulp nodig hebt kijk dan op mijn site in onderschrift, misschien doen je onbewust wel iets waardoor je paard niet meer laadt en als iemand meekijkt is het misschien redelijk simpel op te lossen.
Ik heb wel meer paarden geholpen met hetzelfde probleem en dan gingen we, na eerst thuis goed te laden, expres naar een vreemde locatie om daar te oefenen met laden zodat alle vreemde spanningen mee werden genomen in de oefening.

Kleine tip; je moet het hoofdstuk "Weetjes over transport" even bijwerken, de informatie met betrekking tot rijbewijzen etc. is inmiddels sterk verouderd ;)

Haha, je hebt helemaal gelijk! *gaat bijwerken*

NH_trainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:47

Ik heb vroeger precies hetzelfde gehad met mijn eigen pony. Thuis wel willen laden en op lokatie niet. Ik heb nooit de exacte reden kunnen ontdekken, maar ik weet wel dat je met een goede basis erg veel kunt oplossen. Inmiddels ben ik freestyle niveau 2 instructeur en behandel ook trailerlaad problemen. Ik woon ook in noordholland en wellicht kan ik je helpen. Op mijn site vind je meer info.