Paard meteen meenemen na koop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 21:04

maikeltje schreef:
Normaal gesproken stuurt de keuringsarts je een factuur, ik heb nog nooit meteen af hoeven rekenen voor een keuring.

Onze dierenarts komt vanuit Belgie, geen idee of dat er iets mee te maken heeft, maar mijn vriendin heeft pasgeleden haar paard laten keuren bij dezelfde dierenarts en zij moest/kon meteen afrekenen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 21:06

Bel maandag eventjes, dan weet je waaraf en waaraan en kun je gelijk even vragen wat bloedaanzettend eventueel extra kost.

ShirlMilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 21:10

Goedgekeurd >> Betalen, paspoort in ontvangst nemen. Even goed checken of het paard is ingeënt anders gelijk even laten doen, en meenemen!!

TCFotografie

Re: Paard meteen meenemen na koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 21:13

Ik zag dat je het geregeld had, succes morgen!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 22:10

Misschien dat het in Belgie anders geregeld is maar in Nederland word het vaak standaard gedaan. Bloedafname is alleen uit voorzorg. Er hoeft niets mee gedaan te worden, soms staan dieren op bute of tranquilizers en dan zijn ze thuis en als ze dan na een paar dagen heel druk, onhandelbaar worden of gaan kreupelen kun jij tegen de da zeggen dat hij het bloed moet onderzoeken op verboden middelen.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 22:13

maikeltje schreef:
Normaal gesproken stuurt de keuringsarts je een factuur, ik heb nog nooit meteen af hoeven rekenen voor een keuring.

tenzij ze het er "zwart" bijpakken.

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:17

Waarschijnlijk geen extra kosten voor de bloedafname en in bewaring nemen daarvan, dat is gewoon een standaard procedure bij een klinische keuring. Althans, hier in Nederland. Hoe dat in Belgie zit weet ik niet.
Succes met de keuring vandaag!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:45

Happinez schreef:
maikeltje schreef:

tenzij ze het er "zwart" bijpakken.

Dat zal een beetje denkende dierenarts niet doen bij keuringen.
Je schrijft immers een keuringsrapport met je naam erop.
Mocht er wat flink mis zijn met dat paard naderhand, kom je als dierenarts natuurlijk wel bij instanties in the picture, en leg dan maar eens in je boekhouding uit hoe dat paard gekeurd is,maar nooit ingeboekt ;)

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:45

123hekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:35

en hoe is het gegaan met de keuring?

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:52

Er zijn gewoon meerdere mogelijkheden, het is maar net wat je afspreekt.

Helaas hebben wij als particulier ons paarden moeten verkopen en we hebben de keus genomen om ze te laten keuren want dan weten wij met zekerheid dat de paarden zijn fit en gezond bij de verkoop. Dus de DA kosten waren voor ons rekening (wij merken hier in de omgeving dat kopers zijn niet zo kieskeurig om de paarden te laten keuren).

1 vd nieuw eigenaars nam meteen de paard mee, terwijl de ander nieuw eigenaar koos voor een aanbetaling met een proef termijn (diverse keren komen en het paard better leren kennen enz.) Na de proef termijn werd het restbedrag betaald en het paard meegenomen. Om misverstanden te voorkomen alle afspraken werden vastgelegd in een koopcontract.