laatste val

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:09

Tijdje terug, was zonder zadel aan het rijden.
Ponylief was de hele tijd al aan het kloten op de lange zijde bij b, stond iets naast de bak dat ze zogenaamd eng vond.
Was het op een gegeven moment helemaal zat, dus gaf dr een tikje op dr schouder.
En toen ging ze de lucht in en lag ik ernaast. :D

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:11

Mijn laatste val was ongeveer een maand geleden. Was zonder zadel aan het rijden, ik spoor aan om te galloperen pony gaat er vandoor na 2 bokken was ik er afgeknikkerd met een koprol :') Niet echt zeer gedaan alleen stijve nek. Na het vallen ben ik er meteen weer opgesprongen en heb alsnog mijn rondje gegallopeerd :)

silhouette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:19

Mijn laatste val was op springtraining met mijn eigen paard. Afstand was verkeerd, zat veel te groot, en paard nam een pasje bij wat ik niet verwacht had.
Tijdens de sprong ben ik er over gevlogen, en mooi op mijn voeten geland! Dat was trouwens de eerste keer in 5 jaar dat ik mijn paard heb!

Geryon

Re: laatste val

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:21

Ik kan me niet herinneren wat mijn laatste val was.. Zoveel vallen komen in me op maar welke de laatste was? :=

Ik stapte in het parcours met een manegepaard, helemaal opgefokt was hij. En toen de ander sprong werd hij gek, heel lelijk bokken en toen vloog ik :')

Liekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:05

In februari, samen met paard onderuit gegaan. Paardlief was gestruikeld met dr achterbenen en kon zichzelf niet opvangen. Ben 10 minuten bewusteloos geweest, en weet er zelf ook niks van. Met paardlief was verder niks aan de hand alleen een beetje stijfjes en ikzelf had een zware hersenschudding. Ben blij dat ik al half 'uitgeschakeld' was, daardoor heb ik niks gebroken etc.
Zo zie je maar weer hoe belangrijk een cap is, zou niet weten hoe het zou aflopen als ik geen cap op had gehad...

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:09

Ik was aan het galopperen zonder beugels, alleen ik zat in de verkeerde galop :'). Dus toen teruggenomen naar draf dus toen hobbelde ik er naast in de bocht :D Moest wel lachen _O-

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:13

Ik liet mijn paard op commando liggen en klom op zn rug. Beloonde hem nog even met een snoepje dus ik zat wat scheef, en toen stond ie op :+ en bleef ik achter op de grond, alleen mijn rechterbeen ging mee omhoog _O-

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:13

Mij laatste val was inclusief reisje naar de spoed :')
Was een jong paardje aan het doorrijden en toen viel/ging ze liggen, ze had er ook wel het beste plekje uitgekozen, in de hoek van de piste waarbij ze met het vallen buiten de bak neerplofte op beton, snelbouwstenen en een ijzeren afdak waar ik toch weer precies met m'n hand moest langsgaan :+
Mijn been was die van een smurf en een snee in m'n hand -O-

kimjollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:14

De laatste keer dat ik viel was een paar maanden geleden op een manege pony die inmiddels weg is, maar ze was zeker niet de makkelijkste en moest nog heel veel dingen leren. Mevrouw was de hele tijd al een beetje vervelend en stil staan, stoppen, draaien. Op gegeven moment steigerde ze een keer laag, dus ik helemaal van ; wow oke ? Nog geen 10 minuten later steigerde zo hoog ze door mijn gewicht er bij ( niet dat ik zo zwaar ben, maar zelf was ze een ielig paardje ) ze schuin naar achteren viel, half boven op me :o hier was ik heel erg van geschokken en heb daarna ook niet meer op haar gereden, eerst was het de bedoeling van een poosje, maar na twee weken was ze helaas weg :(

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:16

anderhalf geleden toen ik dacht dat paard wel lief zou zijn voor het eerst in de buitenbak.. nou nee, kon de rodeo maar heel even uitzitten.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:17

Ik wilde ergens afgelopen december opstappen, op dat moment wilde mijn paard naar achter stappen. Doordat ik net afzette en mijn gewicht dus aan 1 kant hing stapte hij op het krukje en schoot weg. Dus ik lag eraf. Paardlief aan de wandel(bokkend door de baan) en ik op de grond. Toen besloot paardlief het paard van de beginner die privéles had even gezellig mee te laten doen. Dus daar gingen ze samen even door de bak. Gelukkig is die van mij erg goed in mijn lichaamstaal lezen en besloot hij er maar gauw mee op te houden.

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:17

Vorig jaar juli, toen zijn pony en ik samen over de kop geslagen. Ik liep alleen een beetje kreupel, pony is pas weer volop in training sinds januari.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:19

Afgelopen dinsdag!
Handen vol met allemaal kratten, kon dus weinig zien. Maar ik ken de ruimte erg goed dus loop gewoon..
Staat et een krat midden in het pad!
Ik val erover heen en val dus plat naar voren!
Gevolg:
1 geschaafde knie
2 tand door de lip
Maar nu het ergste:
3 andere knie net onder de knieschijf gebroken en dus 6 weken gips |(

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:20

Ik wou zonder zadel op een pony klimmen, en toen ik bezig was m'n been over de rug te doen (ik ben niet zo lenig :+ ) sprong ze ineens opzij, dus ik lag er aan de andere kant naast

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:23

Dat was 10 februari 2012.
Wilde nog even aandraven en meneer kreeg een scheut in zn rug en vloog met 4 benen in de lucht en bokte daarbij en kwam daarbij zelf tenval op zn voorbenen, ik ging het met een salto vanaf en toen ik op wilde staan, kwam mn armpje van achteren.. die was dus doormidden. Auw.
Daarna gelukkig niet weer gevallen.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:24

Ik reed op een fries, die volgens de eigenaresse bom proef was.
eerste half uur ging super, beestje reageerde overal goed op en ik hoorde van 2 mensen die ook aan het rijden waren dat ze hem nog nooit zo rustig hadden gezien.
na het half uur begon hij kijkerig te worden en heb ik hem afgeleid door hem flink aan het werk te zetten.

een vrouw liep met een plastic tasje langs de bak de trap op om de kantine in te gaan en die liet het tasje vallen en zich zelf ook.
nou dat heb ik geweten, heb een paar flinke bokken uitgezeten en toen lag ik er naast vol op mijn rug.
heb echt weken last gehad

achteraf hoorde ik dat de eigenaresse haar knol niet aan kom en daar iemand voor nodig had,als ik dat had geweten was ik er nooit aan begonnen.
mankeer zelf een hele berg en ben super zuinig op mijn lichaam.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:27

Nouja, als deze telt:
ik struikelde bij het opstappen zonder zadel :')

en anders me enigste val:
pony was afgevallen, buik was dus dunner, maar kon NET geen gaatje verder aansingelen, woei daar ging ik :')
Pony stond dus te kijken van 'uhh wat doe je nou?! Ik deed niets verkeerd hoor!'
Pony gaat normaal in hoeken BOEM stilstaan en omdraaien, doet ie een keer lief, krijgen we dat voor elkaar :+

joxbling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:30

( Alweer bijna een jaar geleden) Ik wou zonder zadel een sprongetje maken met mijn oude leasepony, ze sprong alleen na de hindernis stond ze ineens stil en draaide om toen viel ik eraf :+

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:31

Alweer een paar jaar terug (even stiekem afkloppen), manegepaard besloot alleen de eerste hindernis van een in-uitje te springen. Ik sprong in m'n eentje de tweede hindernis wel :+

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:37

eehh denk denk, volgens mij was mijn laatste val (klopt af) met mijn eigen merrie. Toen nog in doorrij fase, in galop op de lange zijde struikelde ze vanuit het niks, over niks, en ging over de kop dus ging met een dubbele salto en flikflak van der af, ook de merrie ging op der knieetjes, gevolg bit kapot!! De keer daarvoor mikte ze mij tegen de bakrand dus deze was iets 'fijner'.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:48

Mmm mijn laatste val was de aller eerste keer dat ik van Famke af viel. Ze is altijd zo braaf en lief, vandaar dat dat niet vaak voorkomt!
Ik ging springen, voor de derde keer 1m hoog! Vorige keren ging het goed, dus waarom nu niet? Famke is dan wel een Fries, maar springen kan ze best goed!
Dus ik in galop op de hindernis af, en Famke kwam dus niet uit.. Zij bedacht dus leuk even een meter vroeger te gaan springen en aardig wat hoger dan nodig.. En tsja, probeer dat maar eens uit te zitten (in een dressuurzadel)! Niet dus! Ik vloog echt hoog boven haar op een gegeven moment, was echt erg gelanceerd.. Dat was een harde klap! Teugels stuk, verder gelukkig niks.. Blij dat ik m'n cap op had want ik viel eerst op m'n onderrug en toen op m'n hoofd.
Ben even later af gaan zadelen, en begon toen vlekjes te zien alsof ik migraine kreeg (dat had ik vroeger altijd). Dus ik belde mijn moeder of ze me wilde komen halen, omdat ik op de fiets was en het niet zag zitten met migraine drie kwartier naar huis te fietsen. Mijn moeder was net terug van het boodschappen doen en kwam er meteen aan (twintig minuten met de auto). Ik alle spullen opruimen met mijn suffe hoofd vol pijn.. Famke op stal laten staan. Er was verder niemand op stal.
Op een gegeven moment besefte ik dat het geen migraine was wat ik kreeg.. Alles werd zwart voor mijn ogen, mijn hele zicht verdween! Ik was enorm bang.. Door middel van sneltoetsen op m'n mobiel die ik toen had belde ik mijn moeder weer in volledige paniek, dat ik niks meer kon zien. Zij zei dat ze net het terrein op reed en er aan kwam.
Ik had echt het gevoel dat ik out zou gaan, voelde mij enorm duizelig en zag niks meer. Ik hield mij staand door de staldeur bij Famke vast te houden.
Mijn moeder hielp me naar de auto en onderweg keerde mijn zich (gelukkig!) langzaam maar zeker weer terug. Toch wilde mijn moeder meteen door naar de huisartsenpost want ze vond het maar eng dat ik niks meer kon zien na mijn val.
Dus wij waren door gereden naar de huisarts,waar we voorrang kregen. Huisarts ondervroeg en onderzocht me en ik bleek niets meer te hebben dan een paar blauwe plekken en stijfheid en een lichte hersenschudding. Dat ik niks meer zag kwam dus waarschijnlijk door de harde klap die ik maakte, mijn lichaam had als het ware een blackout. Zal nooit meer vergeten hoe bang ik mij voelde! Was echt zo bang dat ik blind was geworden op dat moment!

Respect voor de mensen die het hele verhaal hebben gelezen!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:51

Ik ben vorige week woensdag ook gevallen van mijn nieuw paard. Voor het eerst gevallen in 5 jaar.

De man van de stalbaas was een van de steunpalen van het gebouw aan het schoonmaken. Het ene moment stond hij erachter en het volgende moment stapte hij erachter vandaan net toen wij aan kwamen rijden. Het enige wat ze deed was opzij springen. Maar omdat mijn beugels te lang waren verloor ik ze en gleed ik naar de zijkant. Toen ging mijn merrie van me weg wijken omdat ik aan haar zij hing en toen viel ik via de voorkant van haar eraf.

Ik had haar nog vast maar ze stapte 2 meter weg dus liet ik haar los en toen bleef ze staan. Ze keek echt zo van: 'Baasje, wat doe je daar? Ik liet je zien dat er iets engs was en.jij gaat gewoon op de grond liggen? Je hoort bij me te blijven!' Haha.

Ik ben niet hard gevallen maar wel net op mijn stuitje. Ik kreeg bovendien ook een hele schrok in mijn ruggegraat. Nu heb ik last van een van mijn wervels. Maar ik blijf doorrijden!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:55

Ruim een half jaar geleden, maar ook de eerste keer sinds hele lange tijd.

Paard was net verhuis, jong ding en was braaf volgens de eigenaar, die er dus 1 x op had gezeten op die stal. Het was een buitenbak, paard was binnen gewend. Paard komt uit stapmolen, dus ik ging niet eerst longeren.. Achteraf dus wel moeten doen.

Het was een bommetje toen ik erop zat, en ik heb een evenwichts probleem. NIet zichtbaar voor anderen trouwens, maar ik voel het wel. Paardlief kon amper normaal stappen, dus ik dacht: hij is toch los gestapt, dus ik ga meteen draven en aan het werk zetten. Dat was de eerste rodeo sesie: kop tussen de benen, rug bol, en gaan. Ik kon hem weer normaal aan het lopen krijgen, maar dit moest ie niet vaker doen... Ik nog wat meer variatie gevraagd, kleine volte, slange volte, door S van hand veranderen... Alles dat ie maar geen lange zijde nam. Helaas toch weer een tweede sessie rodeo, nu wat hoger. Ik wist dat ik er niet af kon stappen, want hij zou toch niet stil blijven staan. Hij bokte dus echt met zo'n gilletje telkens. Niet gemeen bedoeld overigens, echt joligheid.

EN toen plotseling de derde sessie: die bok was zo hoog, dat ik ergens boven het paard uit torende. Toen besloot ik mijn paard naar links te sturen, en zelf rechts af te slaan... De klap was alleen veel harder dan ik verwachte, want ik dook dus echt het harde zand in.. (was in de winter..)

Ik viel net naast het hek, en dook eronderdoor. (ik reed dus ook steeds binnenhoefslag, omdat ik dus geen aanvaring met het hek wilde..) Toen heb ik na even te zijn bij gekomen en snel een check up of ik niks gebroken had, de longe gehaald en hem nog aan de longe gedaan. Het leek erop alsof paard ook geschrokken was, want ineens was ie super braaf. Daarna zo opgesprongen (normaal altijd met krukje, ivm zijn rug en omdat ik maar 1.58 ben en hij 1.70..) Ik wist dat ik het moest doen, en ik was alleen op stal dus niemand kon helpen. Maar als ik het niet deed, zou ik nooit weer opstappen.. TOen was hij gelukkig wel braaf, en heb ik nog een paar dingen gevraagd zoals draf/halt/draf en tempowisselingen, zodat ik zeker wist dat hij op mijn tempo reed.. Toen was het goed en ben ik naast hem gaan uitstappen. Pas toen besefte ik eigelijk wat er was gebeurd, en had ik dagen lang nog knallende koppijn..

EN nu ben ik pas weer lekker met hem aan het rijden, had er toch een angst aan over gehouden helaas..

RainbowDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:57

Ik ging in dameszit zonder zadel draven en toen ging mijn pony opeens naar links en viel ik naar achter op me arm . :')
Het was pijnlijk maar toch kreeg ik de slappe lach .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:57

Mijn laatste val was de klassieke combinatie van een ruiter die wel over de hindernis gaat en een paard dat niet over de hindernis gaat. Wat overigens ook mijn springtalent wel een beetje omschrijft. :')