Wat is er met de rijbroek gebeurd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:45

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:45

Ik heb zelf van het voorjaar een witte hv polo rijbroek gekocht, was nog best aan de prijs en nu na 1 wedstrijd seizoen al versleten :( . Kijk er aan de binnenkant al door heen, pff echt belachelijk. Terwijl ik een simpele rib van harry horse al bijna 10 jaar heb :+ . Ik vind ook eigenlijk meer als 50 euro uitgegeven aan een rijbroek te duur. Dat doe ik ook niet met me gewone broeken

FriesWytske

Re: Wat is er met de rijbroek gebeurd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:47

Ik heb rijbroeken van Harry Horse. En doe daar al jaren mee.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:48

hier altijd de Cavallo blue label, zit heerlijk, kan telefoon in de steekzak en gaat echt heel lang mee! is er alleen in wit zwart grijs en bruin en geen toeters en bellen.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:50

paardjes123 schreef:
Ik heb zelf van het voorjaar een witte hv polo rijbroek gekocht, was nog best aan de prijs en nu na 1 wedstrijd seizoen al versleten :( . Kijk er aan de binnenkant al door heen, pff echt belachelijk. Terwijl ik een simpele rib van harry horse al bijna 10 jaar heb :+ . Ik vind ook eigenlijk meer als 50 euro uitgegeven aan een rijbroek te duur. Dat doe ik ook niet met me gewone broeken

Zo denk ik er ook over... Ik zou nooit één van HV Polo of Anky aanschaffen. Een minder dure rijbroek zit ook goed.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:58

HV Polo is ook meer een merk die t van de trendy patroontjes en kleurtjes moet hebben dan van de kwaliteit. Anky is gewoon troep, maar dat vind ik ook van haar lederwaren (al heb ik geen ervaring met de zadels)

Ik heb veel gehad, maar blijf bij Pikeur en Eurostar qua degelijkheid. Ik heb een bloedheken aan winkelen, en koop daarom echt alleen kwaliteit spul.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:02

Och ik snap je precies! Heb confectiemaat 48 maar pas daarmee tegenwoordig echt niet meer in een rijbroek! Vaak is de taille veel te strak of zou dat wrs wel goed zijn maar zijn die bovenbenen weer te smal. Vre-se-lijk!!! Heb nu 1 oude blauwe die echt lekker zit. Maar wil helemaal op zwart over dus af en toe probeer ik het weer. Heb een jaar geleden een eurostar zwart met witte streep kunnen bemachtigen die goed zit en van de week een zwarte van dat echte stretchspul. Moet er nog een beetje aan wennen want kruipt iets naar beneden voor mijn gevoel maar rijdt prima.

Heb eerdaags ene onderlinge wedstrijd op stal en heb de hoop opgegeven een goede witte broek te kunnen vinden op MP voor een prikkie want in mijn maat is dat gewoon niet te doen! dan maar met een zwarte broek starten. Het is toch onderling...

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:07

Ik ben erg dun met lange benen. Een spijkerbroek is al lastig, hoop dat ik bij de rijbroeken kan slagen!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:09

Adin schreef:
hier altijd de Cavallo blue label, zit heerlijk, kan telefoon in de steekzak en gaat echt heel lang mee! is er alleen in wit zwart grijs en bruin en geen toeters en bellen.

Superfijne broeken inderdaad! Waar haal je ze? De Divoza bij ons heeft ze al een aantal jaar niet meer.

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:13

LenaBaars schreef:
HV Polo is ook meer een merk die t van de trendy patroontjes en kleurtjes moet hebben dan van de kwaliteit. Anky is gewoon troep, maar dat vind ik ook van haar lederwaren (al heb ik geen ervaring met de zadels)

Ik heb veel gehad, maar blijf bij Pikeur en Eurostar qua degelijkheid. Ik heb een bloedheken aan winkelen, en koop daarom echt alleen kwaliteit spul.

helemaal mee eens. ik heb een eurostar rijbroek en die is zeker wel een van de fijnste.. heb ook nog een merkloze die van m'n oma is geweest :') denk dat die al wel 40 jaar oud is :')

JoseRieko97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:21

Ik ben het met TS eens :') en dan word je gedwongen om die dure poespas broeken ( rond de 80 euro ) te kopen omdat er niets anders van goede kwaliteit te koop is. Ik heb nog wel oude broeken liggen van heilige kwaliteit _/-\o_ maar die zijn zo foeilelijk.

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:23

Eurostar is echt geweldig! Loop al jaren in mijn Eurostar broeken en ze zitten nog steeds perfect!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:24

Frankaas schreef:
Ik heb Ruitergilde. Heerlijke rijbroeken met gewoon broekzakken voor. Ik snap de logica van kontzakken ook niet helemaal...

Voor mij ook Ruitergilde. Fijne redelijk goedkope rijbroeken die jaren meegaan. En ik heb ze bijna iedere dag aan.
De ribbroek (heeft geen steekzak maar met een rits) is echt mijn favoriet en deze kosten maar 45 euro. Zelfs de ouderwetse bandplooi is bij Ruitergilde nog te krijgen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:34

Oh das pech.. Die van mij is dik 5 jaar en buiten een winkelhaakje in de stof van prikkeldraad is die nog prima in orde :j

Saaams schreef:
chocobroodje schreef:
Ik heb een Harrie's Horses Beijing (als ik het zo goed schrijf :o) Niet te duur en erg prettig materiaal (95% katoen) :j
http://www.harryshorse.com/nl/catalogus ... .26000280/

Alleen is de kwaliteit 6x niks. Heb m toen gekocht, rij 1 keer in de week toen ik hem kreeg en naden laten nu al los..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:41

hannahaapje schreef:
paardjes123 schreef:

Zo denk ik er ook over... Ik zou nooit één van HV Polo of Anky aanschaffen. Een minder dure rijbroek zit ook goed.

Dat dacht ik ook altijd, maar nu ik eenmaal een Anky broek heb ben ik wel verkocht, zoveel comfortabeler en hij ziet er na 2 jaar nog als nieuw uit.
Ik geef er overigens niet veel aan uit hoor, gewoon voor 25 euro van marktplaats :+

julya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:41

Er zijn genoeg goede fijne rijbroeken, die van Eurostar zijn inderdaad goed!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:45

Hier een Pikeur liefhebber. Die broeken gaan echt jaren mee bij intensief gebruik.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:46

Ik vind rijbroeken aanschaffen ook een klein drama.. :+ Maar ik heb wel een type gevonden dat niet erg duur is en errug fijn zit. Hoog model, lekker soepele stof. Deze is van Horze, type grandprix.

Ik heb trouwens nog meer problemen met korte broeken :')

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:53

Zilfstar schreef:
Och ik snap je precies! Heb confectiemaat 48 maar pas daarmee tegenwoordig echt niet meer in een rijbroek! Vaak is de taille veel te strak of zou dat wrs wel goed zijn maar zijn die bovenbenen weer te smal. Vre-se-lijk!!! Heb nu 1 oude blauwe die echt lekker zit. Maar wil helemaal op zwart over dus af en toe probeer ik het weer. Heb een jaar geleden een eurostar zwart met witte streep kunnen bemachtigen die goed zit en van de week een zwarte van dat echte stretchspul. Moet er nog een beetje aan wennen want kruipt iets naar beneden voor mijn gevoel maar rijdt prima.

Heb eerdaags ene onderlinge wedstrijd op stal en heb de hoop opgegeven een goede witte broek te kunnen vinden op MP voor een prikkie want in mijn maat is dat gewoon niet te doen! dan maar met een zwarte broek starten. Het is toch onderling...

Heb je wel eens een heren rijbroek gepast? Bij sommige mensen wil dat nog wel eens beter zitten.

Ik zou voor een lekker zittende niet poes pas broek ook pikeur zeggen. Fijne pasvorm en een stof die lang mee gaat. Ik geef vooral de voorkeur aan de celina, een broek met een fijne hoge band.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:56

xIirtJj schreef:
Eurostar Klara of Klarissa (leer) ^^
Gewoon van die lekker hoge broeken, dik stofje, en klittenband aan de onderkant.
Ik zweer erbij ^^

deze zit inderdaad zeer fijn en gaan bij mij ook erg lang mee ook ned horse erg fijn maar slijten wel redelijk vind ik
(al pas ik er nu niet in vanwege zwangerschap)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:13

Kaula, vlg mij is mijn nieuwste idd een herenbroek.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:48

SRuiter schreef:
@Marlies, welke heb je dan van Eurostar? Ik hoef ook echt geen hippe broek ofzo.

@Bo_Cassey, succes! :)

Ik heb een Klarissa, maar dat is een model met leren zitvlak (daar zweer ik dan wel weer bij).

Geen idee waar je ergens woont maar weet wel een adresje voor je anders waar ze gelukkig nog heel veel van dit soort broeken verkopen. Wel een paardenwinkel maar klein en niet commercieel en dat vind ik een voordeel. Ze denken nog echt aan de ruiters van boven de 25 zeg maar :P

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:55

heren rijbroeken zijn ook een tip voor de zwangere vrouw! ben al een tijdje gestopt, maar heb in t begin een oude rijbroek van me pa gedragen (lekker wijd in de taille)..

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:13

Frankaas schreef:
Kan het zadel er mooi naar staren :D

_O-

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:17

Zilfstar schreef:
Och ik snap je precies! Heb confectiemaat 48 maar pas daarmee tegenwoordig echt niet meer in een rijbroek!

Sorry hoor maar ik snap best dat er niet zulke grote rijbroeken gemaakt worden.