Paard van ene op andere dag kopschuw

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fossil86

Re: Paard van ene op andere dag kopschuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:16

wss heeft hij zichzelf of door toedoen van iemand anders toch serieus pijn gedaan, bekijk het even. dit kan de reden zijn waarom hij denkt dat alles dat thv zijn hoofd komt hem pijn gaat doen. rustig aanpakken en laten voelen dat aan z'n hoofd komen geen pijn hoeft te doen..

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:21

Misschien gestoten, geslagen, ergens pijn? Geschrokken van iemand?
Geef het de tijd :)

Mijn pony had dit ook. Had er zelf al jaren over gedaan,
Zodat ik eindelijk eens normaal zijn koppie kon aaien.
Op de een of andere dag, helemaal panisch, ik mocht niks meer.
Had een of ander wijf hem geslagen met een zweep op z'n hoofd.

Met heel veel geduld komt het wel goed, niet teveel willen,
Hij komt vanzelf wel weer bij je met z'n hoofd :)

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:57

Beetje rare reactie van je TS!!
Blondie_ schreef:
Doe ik toch niet, ik vraag alleen maar of het uberhaupt mogelijk is daar in 1x kopschuw van te worden..
Hij heeft wel een klein wondje op zijn hoofd.
Vraag me dan ook af, of ze als ze zichzelf pijn hebben gedaan, dan ineens niets meer van een mensenhand moeten hebben?
Ik vraag me vanalles af omdat het belangrijk is voor mij, als dit paard naast zijn andere problemen ook nog eens schuw of agressief wordt naar mensen zie ik hem maar op 1 plek belanden en dat is bij de slager.

Ondanks dat het paard volgens jou al meerdere problemen heeft. Wil je nu het paard naar de slager brengen..?!! Je hebt dat paard gekocht met al zijn problemen dus je hebt wat in dat paard gezien je wilt hem een kans geven. En dan nu in feite bij een kleine tegenslag wil je hem naar de slager brengen.. Geef het een dier een kans, geef het tijd..

fossil86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 11:44

Misschien spijt van de beslissing..

Jel_R07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:34

Als het zo acuut verschijnt lijkt het me te maken hebben met pijn. Mijn paard heeft het ook gehad, van het een op het andere moment kopschuw. Pas toen hij platgespoten was konden hem op zijn hoofd kijken, op de bovenkant van zijn hoofd zat een dikke kneuzing. Dus of ergens tegenaan geknald of vast gelegen in zijn stal oid.. Heb zijn hoofd eerst een tijd met rust gelaten. Daarna met heel veel geduld en beloningen weer bezig met zijn hoofd. Heeft wel veel tijd gekost!
Ik zou het even aankijken maar als hij echt veel pijn heeft moet je hem er ook niet mee klieren, gewoon even niet aanraken op de plek waar het zeer doet. Als jij een blauwe plek of een kneuzing hebt wil je liever ook niet dat iemand er aan zit.
Het zou ook in de oren kunnen zitten trouwens, ken een paard die dit gedrag ook vertoonde en die bleek oorontsteking te hebben.