Bij 1ste bezichtiging al voorschot betalen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:42

Niet mee akkoord gaan, je hebt het paard nog niet eens gezien. Je toont al je interesse door er twee uur voor te gaan rijden. Wie weet is het toch niet wat je zoekt, en dan heb je sowieso al de kosten gemaakt voor het er naar toe rijden. Geen hand vol maar een land vol zeggen ze niet voor niets. Zie dat Goldie dit ook al zegt. Ik vind dat ze je van tevoren al heel erg onder druk zetten. Ook omdat je zegt dat ze de andere gaan afbellen. Vreemde manier van doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:43

Je zegt zelf dat je niet weet na 1x of je hem wil. Waarom zou je dan een voorschot betalen? ? Niet doen dus.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:44

Niet zomaar klakkeloos dat geld afstaan als de 2-jarige je aanstaat.
Ik vind het een erg vreemde manier van doen. Ze maken eerst afspraken met jou, vervolgens zeggen ze dat er meerdere zijn die belangstelling hebben, of dat zo is moet je maar aannemen.
Ik vind dat ze je daar mee proberen onder druk te zetten.
Mocht je besluiten om een aanbetaling te doen zet dan wel alles op papier!

iamsam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:44

Trouwens ......Euro 1.200,- voor een tweejaring ruintje ? wie is z'n vader Abdullah ????

te veel geld, ga eerst nog maar eens verder kijken voor die centen !

sorrie, ik doe net alsof je mijn dochter bent, nogmaals sorrie !!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:45

zoutenootjes schreef:
Niet mee akkoord gaan, je hebt het paard nog niet eens gezien. Je toont al je interesse door er twee uur voor te gaan rijden. Wie weet is het toch niet wat je zoekt, en dan heb je sowieso al de kosten gemaakt voor het er naar toe rijden. Geen hand vol maar een land vol zeggen ze niet voor niets. Zie dat Goldie dit ook al zegt. Ik vind dat ze je van tevoren al heel erg onder druk zetten. Ook omdat je zegt dat ze de andere gaan afbellen. Vreemde manier van doen.

Mss lees ik de post van de ts verkeerd, maar ze hoeft toch pas aan te betalen als ze serieus erover denkt om het dier te kopen? Als het niets is dan hoeft ze ook niets te betalen en worden die andere mensen niet afgebeld. Maar goed, mss interpreteer ik het anders.

Maar als je twijfelt zou ik het ook niet doen en gewoon het risico nemen. Wellicht willen die andere mensen ook langer bedenktijd en kun je in de tussentijd nog eens gaan kijken. Krijg je wel tijd om het dier te laten keuren?

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:45

Niet betalen! Sterker nog, ik was niet eens gaan kijken.

Ze proberen je onder druk te zetten door te zeggen dat er anderen komen. Op die manier zal jij snel denken, want oe er zijn nog meer kopers.

Meer paarden dan kerken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:46

Ik vind het ook een beetje een verkooptechniekje.
Wie zegt dat zaterdag die mensen uberhaupt komen kijken?

Ik zou daar al zo'n nasmaak van krijgen.. Je kan toch ook besluiten om eerst te kijken en dan via bankoverschrijving een aanbetaling te doen.. Je hebt ook tijd nodig om het even over te denken..

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:51

Wat een rare gang van zaken. Ik vind het wat onbetrouwbaar overkomen. Ook vind ik 400,- een flink bedrag als je nog geen prijs bent overeengekomen. Persoonlijk zou ik al niet gaan kijken. Vind namelijk een verschil zitten tussen de tijdsdruk om te besluiten op te voeren en het betalen om zekerheid te hebben om 'te mogen kijken.' Je hebt genoeg fijne verkopers en ik zou me niet gek willen laten maken door zo een idioot. Jammerdebammer maar er zijn meer fijne tweejarige die aan je eisen voldoen.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:52

Voor mij zou dit dus een reden zijn om niet te gaan kijken.
Op die manier wens ik niet onder druk gezet te worden namelijk.

Paard kopen is geen makkelijke aangelegenheid.
En boter bij de vis, dus betalen bij levering en niet eerder.
Weg is pech, maar er staan zo ontzettend veel paarden te koop dat je zeker weten wat anders leuks tegen komt.

Pittige prijs ook voor een 2 jarige.

Polly
Moderator Algemeen

Re: Bij 1ste bezichtiging al voorschot betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:54

wat heeft iedereen een problemen met handgeld (want dat is het) zeg!
Ik vind het bedrag ook fors maar ik heb bij de pony's die ik verkocht heb ook altijd handgeld gevraagd, als verkoper wil je ook wel een beetje zekerheid hebben dat mensen ze inderdaad kopen.

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:55

capopjekop schreef:
zoutenootjes schreef:

Mss lees ik de post van de ts verkeerd, maar ze hoeft toch pas aan te betalen als ze serieus erover denkt om het dier te kopen? Als het niets is dan hoeft ze ook niets te betalen en worden die andere mensen niet afgebeld. Maar goed, mss interpreteer ik het anders.

Maar als je twijfelt zou ik het ook niet doen en gewoon het risico nemen. Wellicht willen die andere mensen ook langer bedenktijd en kun je in de tussentijd nog eens gaan kijken. Krijg je wel tijd om het dier te laten keuren?

en als ze in haar uppie aan komt zetten terwijl ze weten dat ze 400 euro bij zich heeft? Misschien ben ik te achterdochtig maar je hebt genoeg vreemde mensen (lees: intimiderende eikels.)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:56

Ik vind het echt een rare gang van zaken... Als de anderen geinteresseerden vrienden van de verkoper zijn, kunnen ze daar een week later ook nog wel bij terug komen, mochten ze niets meer van jou horen :P
Ik weet niet of ik met zo'n rare bijsmaak wel 2 uur in de auto zou willen gaan zitten om te gaan kijken....

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:57

Je hoeft het toch niet mee te nemen. In elk gehucht is wel ergens een pinautomaat te vinden. Als de verkoper daar van over de zeik gaat dan weet je genoeg. En ik neem aan dat ze niet alleen gaat? Haar moeder gaat mee toch.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:58

Stel dat je die 400 euro betaald, je laat hem keuren. Wordt afgekeurd, krijg jij je 400 euro dan terug... Moet je dan echt wel duidelijk op papier zetten allemaal...

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:00

Polly schreef:
Ik vind het bedrag ook fors maar ik heb bij de pony's die ik verkocht heb ook altijd handgeld gevraagd, als verkoper wil je ook wel een beetje zekerheid hebben dat mensen ze inderdaad kopen.

Als ze hem inderdaad wil kopen en dan 400 euro voorschot betaald, dan is het te begrijpen. Maar TS weet nog niet of ze dit paard wil kopen, ze komt alleen een tweede keer bezichtigen. Ik neem aan dat je dan toch geen handgeld al vraagt?

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:03

Hoe gaan jullie om met handgeld wanneer gekocht wordt onder voorbehoud van keuring?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:03

Gebruikelijk is dat je een voorschot betaald, zodra je een paard daadwerkelijk hebt gekocht. Als jij besluit het paard te kopen, dan kan de verkoper een voorschot vragen, zodat die zeker is dat je dat ook werkelijk doet.
Zolang jij niet zeker weet of je het paard daadwerkelijk gaat kopen, hoef je niks te betalen.

Je kan evt vandaag heen gaan, kijken, en als je dan het paard leuk vind, morgen een voorschot over de bank betalen? Daarbij is 10% normaal, naar mijn weten.

Ik doe het zelf altijd zo: Wie eerst komt, krijgt ca een week de tijd om te beslissen. Dat zeg ik er dan gelijk bij. In die week kan men terug komen om nogmaals te bezichtigen. Ik vertel dat aan de 2de kopende partij; dat er mensen voor hun zijn. Wanneer de eerste partij besluit te kopen, maar niet gelijk mee te nemen/op te halen, vraag ik een voorschot, zodat ik zeker weet dat het paard verkocht is.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:05

Mona81 schreef:
Polly schreef:

Als ze hem inderdaad wil kopen en dan 400 euro voorschot betaald, dan is het te begrijpen. Maar TS weet nog niet of ze dit paard wil kopen, ze komt alleen een tweede keer bezichtigen. Ik neem aan dat je dan toch geen handgeld al vraagt?

Nee, maar daar gaat het natuurlijk ook niet om. Het handgeld is voor als ze hem wel van plan is te kopen, of misschien ook wel voor als ze nog een tweede keer wil komen kijken bijvoorbeeld, dat zou je kunnen bespreken, en dan worden andere mogelijke kopers op afstand gehouden. Helemaal niet zo gek dus, het is een soort koopoptie. Desondanks zou ik het niet doen, mij zou het risico te groot zijn dat je die 400 euro of het paard nooit meer terugziet (ook al zet je het zwart op wit). Gewoon gaan kijken, je niet laten haasten, lekker nog een keer gaan kijken, en als andere kopers je voor zijn, is dat vette pech maar komt er wel weer een ander paard op je pad.
Laatst bijgewerkt door Visitor op 22-08-13 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:05

Mona81 schreef:
Polly schreef:

maar als ze beslist dat ze hem wil kan ze dat wel betalen, ze hoeft het niet te betalen als ze hem niet wil.
Ik vermeld het er ook bij als er serieuze interesse is, of ze het dan meenemen is aan hun maar dan krijg je niet het verhaal dat ze geen geld bij zich hebben.

Wat wil je keuren aan zo'n jong ding? Bovendien kan je dat ter plekke afspreken, het is niet zo dat ze het pad niet op mag als ze niet betaald, ze vragen of ze dat meenemen zodat ze kan betalen als ze beslist dat ze hem wil.

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 12:06

Ik ga gewoon kijken, maar ga maar €200 meenemen.
Ik ga hen voorstellen (indien het paard mij aanstaat) dat ik nu €200 voorschot betaal en zaterdag opnieuw met mijn vriend kom kijken. Dan krijgen ze hun andere €200. Het overige krijgen ze als ik hem kom halen of als ze hem brengen.
Dat lijkt mij een eerlijke overeenkomst.. Nogmaals : indien hij me aanstaat.

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 12:07

klinisch keuren doe ik, voor een paard onder de €2000 euro niet. Wel kan ik medisch best veel nagaan.

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:10

niet doen...

Tenminste ik zou het niet doen
het is verkopers trucje.

ik zou dan gewoon zeggen dan wacht ik wel tot zaterdag af of die andere hem willen kopen

je moet maar zo denken geen hand vol maar een land vol

hopelijk vind je je droom paard :D :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:10

kellykeuhh schreef:
klinisch keuren doe ik, voor een paard onder de €2000 euro niet. Wel kan ik medisch best veel nagaan.

Je weet dat klinisch keuren maar rond de 100 euro is? Kan je uiteindelijk erg veel geld besparen he? En je voldoet aan je onderzoeksplicht waardoor je rechten krijgt bij verborgen gebreken!

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:14

Beetje vreemd.Dus dan moet je 400 euro betalen ( oftewel je zit er aan vast dat je hem koopt )
Dan bellen ze de andere af. Mocht hij bij de 2e keer toch niet bevallen en hem niet willen ben je 400 euro kwijt?
En de verkopers kunnen hem alsnog verkopen aan die vrienden van hun.
Ik zou er al niet eens heen gaan

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:20

Ik vind het redelijk normaal. Komen kijken en vervolgens niks meer laten horen is de nieuwe trend in verkoop land.
Op het moment dat een koper aan mij vraagt of ik het paard cast wil houden omdat ze nog een x willen komen kijken, vraag ik ook een aanbetaling.
Willen ze dit niet, hou ik een paard ook niet vast.