Strandrit manege Jonker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fidel2010

Re: Strandrit manege Jonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 15:39

Ik hier gisteren toevalig gisteren een bukte rit gemaakt.
En ik vond het gewoon helemaal top.
Zulke lieve en leuke mensen joh.
Ik was aan de laate kant en me paard stond al gezadeld.
Ik voelde me gewoon een prins.
Dus daarom wilde ik ff hier reageren.
Jullie praten je eigen zo tegen omdat er gezegd word: dat jullie er een nare ervaring aan over hebben gehouden terwijl jullie het eerst zo leuk vonden ik vind het echt heel jammer dat er zo over deze mange word gepraat want het is toch geen zeik forum hier.
Gr.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 17:01

Wie spreekt zichzelf tegen dan? En op een forum mag iedereen zijn mening geven, positief of negatief.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:07

Ik zou zelf hebben afgeraden om hier te rijden..
Ik heb een eigen paard maar kom de groepen wel eens op het strand tegen.
Bij de paarden van jonker zie ik er met regelmaat mensen af gaan, en dat ligt dan niet aan de slechte ruiters.

Helaas heb je hier nu ook een slechte ervaring, zeer jammer dat dat gebeurt.

BabitaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:32

Gisteren heb ik -samen met 3 andere meiden- een perfecte buitenrit gehad over het strand, onder begeleiding van de buitenlandse meneer, die prima Nederlands sprak. Hij leidde de rit superleuk, liet ons oefeningetjes doen om paard en ruiter vertrouwd te maken met elkaar en hield rekening met de skills en wensen van de ruiters. We hebben gestapt, gedraafd, gegaloppeerd en lekker door het water gespetterd. De begeleider (George) haakte prima in op de individuele ruiter, en hield ook rekening met een koppel ruiters verderop. Als ik kon zou ik vanavond weer gaan!
Zo zie je maar, zoveel mensen, zoveel meningen...

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:40

Het valt me wel op dat de mensen die hier zo over te spreken zijn pas een nieuw bokt-account hebben aangemaakt speciaal om een goede recensie te plaatsen voor deze manege.

nambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:48

Het is inderdaad wat vreemd dat deze zo heel erg positief zijn en maar 1 bericht op 1 heel bokt hebben geplaatst..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:53

En allemaal toevallig de dag ervoor er gereden :+
Ook knap dat een man in 3 weken perfect Nederlands leert?

Nee ik ben zelf nooit mee geweest dus kan niet daarover oordelen. Enkel dat ik vaak ruiters zie vliegen bij deze manege en vrijwel nooit bij andere.

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:57

idd beetje gek, volgensmij zijn de 3 positieve berichten van de zelfde persoon die meerdere accounts aanmaakt :+

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:58

hannahaapje schreef:
Het valt me wel op dat de mensen die hier zo over te spreken zijn pas een nieuw bokt-account hebben aangemaakt speciaal om een goede recensie te plaatsen voor deze manege.

Dat viel mij ook op.
Ik heb geen ervaring met die manege maar ik kan me wel voorstellen dat TS er niet echt een positief gevoen aan over heeft gehouden.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 12:52

Ik vind het inderdaad ook erg apart dat alle positieve recensies van nieuwe leden zijn :D

MissHollandx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:25

Jammer dat het zo een eind weg is

BabitaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:43

Het is mbv IP-adres zó te controleren of de mededelingen door 1-en-dezelfde persoon gemaakt zijn, hoor. Omdat ik voordat ik ging rijden gegoogled had, was ik sceptisch, omdat het dus superleuk was, wilde ik mijn positieve ervaring delen. En ja, de begeleider sprak gewoon prima Nederlands, al hoorde je wel dat hij van buitenlandse afkomst is.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 15:08

Babita schreef:
Gisteren heb ik -samen met 3 andere meiden- een perfecte buitenrit gehad over het strand, onder begeleiding van de buitenlandse meneer, die prima Nederlands sprak. Hij leidde de rit superleuk, liet ons oefeningetjes doen om paard en ruiter vertrouwd te maken met elkaar en hield rekening met de skills en wensen van de ruiters. We hebben gestapt, gedraafd, gegaloppeerd en lekker door het water gespetterd. De begeleider (George) haakte prima in op de individuele ruiter, en hield ook rekening met een koppel ruiters verderop. Als ik kon zou ik vanavond weer gaan!

Ik vind het ook vreemd, van nieuwe.
Maar een vrouw van 56 die zegt meiden? Nee, sorry, dat is nog vreemder.. En skills? Nee, ook niet.

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 15:16

xBerber schreef:
Babita schreef:

Ik vind het ook vreemd, van nieuwe.
Maar een vrouw van 56 die zegt meiden? Nee, sorry, dat is nog vreemder.. En skills? Nee, ook niet.

_/-\o_

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 15:30

:D Mijn moeder is van die leeftijd en spreekt idd niet in dat soort termen..

BabitaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 10:28

Ouderwetse moeders? Ik 56 en de rest 20ers, meiden dus. en mijn skills gebruik ik bij lesgeven in mijn werk, is dat een te "hip" woord? Tsja, ik heb wel foto's van de rit, maar zoek het lekker uit zou ik zeggen, want jullie willen blijkbaar enkel een slecht verhaal horen, en niet mijn positieve ervaring.

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 10:30

Het zou nog geloofwaardiger zijn als je de foto's plaats, wil je dat aub doen?

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 10:37

Tja, het is op bokt geen onbekend fenomeen dat er namens een bedrijf positieve berichten worden geplaatst na een negatieve ervaring. Dat zijn bijna altijd gebruikers die in hun eerste post meteen het bedrijf verdedigen en nergens anders posten. Dus zo gek vind ik het niet dat er aan de oprechtheid van sommige berichten hier wordt getwijfeld :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 10:51

Wat je steeds weer terugziet in topics over buitenritten is de gekleurde bril. En dat is ook logisch.
Het is in zijn algemeenheid gewoon heel lastig om ergens een buitenrit te doen op onbekende paarden met begeleiding die af moet gaan op je mooie blauwe ogen wat je rijervaring betreft.
Je zal ze de kost moeten geven die denken dat ze heel aardig rijden maar dat vooral in de bak kunnen. Buitenrijden op een onbekend paard in een onbekende omgeving is gewoon spannend en daardoor kan je als ruiter anders reageren, en dus een ander soort rit hebben, dan je verwacht had.
Het is voor aanbieders van buitenritten dan ook helemaal niet makkelijk om iedereen tevreden te houden maar ik neem aan dat ze allemeal hun best doen.

(En nee, ik ben niet betrokken bij welke organisatie/manege dan ook die buitenritten organiseert. Wel om bovengenoemde reden voorzichtig met het op buitenrit gaan in een mij onbekende omgeving op mij onbekende paarden met een onbekende begeleider.)

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 11:53

Daar heb je ook helemaal gelijk in, onze volgende buitenrit staat alweer gepland, we gaan eerst weer vertrouwd naar Loon op Zand en dan misschien daarna nog eens een strandrit maar dan ergens anders.

nambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 18:22

Ik ben het eens met Maflinger_s. Dat is ook de reden dat Manege 't Langeveld geen buitenritten doet voor mensen van buitenaf. Onze paarden zijn gewend om aan een ontspannen teugeltje buiten te rijden. Zodra je ze te strak neemt, gaan sommige inderdaad flink druk doen/bokken/er van door. Op elke manege leer je het weer anders, dus daarom alleen maar met eigen leden naar het strand. Zo blijft iedereen blij ;).

BabitaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 22:44

Ik wil geen link plaatsen naar foto's maar als ik hier foto's plaatsen kan wil ik dat met liefde doen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 22:48

Krijg door alle rare reacties echt een rare indruk van manege Jonker!
Heel apart inderdaad dat iedereen die een positieve reactie plaatst net nieuw is. :j

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 22:49

Babita schreef:

Wat voor oefeningen waren dit dan? Ben ik wel benieuwd naar :)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 22:50

Ik ben er geweest en ik vond het echt geen aanrader!
Paarden zijn manegeknollen die gewoon achter de rest aanhobbelen. Weet niet wat voor begeleider jij krijgt maar die ik toen had sprak amper Nederlands en gaf niet aan wanneer we van tempo wisselde. De ene keer als hij in galop ging moesten we volgen, de andere keer sprong zijn paard aan en als wij dan meegingen was het onze schuld. Inhalen was absoluut uit den boze, hoewel de groep echt niet in een rijtje reed. Nee, ik vond het niks. Ga daar nooit meer heen! Het is trouwens ongeveer een jaar geleden dat ik daar ben geweest.

Edit: Bij ons geen oefeningen gedaan. Je kreeg een paard in je handen gedouwd waar je het maar mee moest uitzoeken. Met onze wensen werd geen rekening gehouden. ''Het gaat heel hard hoor!'' Nou, verder dan een arbeidsgalopje kwam het niet. En dan zat het echt niet tegen de middengalop aan.