Vliegen, ik weet het effe niet meer...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:27

Pbh spray kost 7.79 bij de welkoop werkt super stinkt niet normaal! en op een wit paard krijgt je wel vlekken maar blijft zeker een dag zitten en daarna ruik je het nog lichtjes. Als je dit op je paard spuit wil der geen beest meer bij in de buurt :o
Laatst bijgewerkt door tirzasarah10 op 21-08-13 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:27

Ja ik bedoelde dus ook de ouderwetse vliegenvangers.Die ronde dingen die je helemaal uit moet trekken en dan ontzettend goed kleven.

Annemun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:43

die boterhamzakjes gevuld met water zou een soortgelijk effect hebben met vliegen zoals de zebrastrepen voor dazen. Allee, baat het niet dan schaad het niet. Alleen mijn paarden bijten de boterhamzakjes stuk, zien dat als speelgoed. Misschien zijn de jouwe braver? :-)

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:50

Apart dat zelfs een vliegendeken/exceemdeken niet afdoende is. Aangezien ik geen middeltje ken wat écht goed helpt had ik je dat dan aangeraden, maar dat helpt dus niet. Er is gelukkig al heel wat genoemd, hoop dat er iets voor je bijzit wat goed (genoeg) werkt!

Diddykong

Re: Vliegen, ik weet het effe niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:23

In de landbouwwinkel bij ons in de buurt verkopen ze dat spul voor koeien wel speciaal voor paarden. Voor koeien moet dat dan aan het oor bevestigd worden en de variant voor paarden moet in de staart ingevlochten worden en telkens als ze dan zwiepen sproeien ze op zichzelf, kan aantal weken blijven zitten. Ik gebruik het zelf niet maar stalgenoot van mij heeft het wel aangeschaft. Zal als ik haar zie ff vragen hoe het heet en of ze het vindt werken, weet wel dat het advies luidde om het voor de vliegenplaag vast te bevestigen voor beste resultaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:09

@tirzasarah10; ik zit nu net even te googlen op je pbh spray, maar die is toch eigenlijk ervoor dat het paard zelf ergens niet meer op bijt? Een soort anti krib? Blijven daar de vliegen ook echt bij weg en weet je dit uit eigen ervaring toevallig, zou geweldig zijn.

@gohya; Ja precies die bedoel ik ook; ik moet ze alleen wel aan beide kanten vast maken anders zit er 1 standaard met haar hoofd erin... mijn ervaring met de duurdere vierkante strips is minder; heb er nu ook 1 hangen, maar zit na 1 week geen enkele vlieg op...

@annemun; Ik heb nu alleen die blauwe diepvrieszakken in huis , ik ga dus morgen even de doorzichtige halen. Ga dit absoluut proberen, hoewel ook mijn grote een echte sloper is, ik pak er morgen maar een stoel bij, ik wil haar kop wel eens zien als ze dan ineens een plens water over haar heenkrijgt... :+

@dagmar80; ik moet wel zeggen dat mijn eczeemdekens al aantal jaar oud zijn, dus nog echt van die bruine en (vind ik) verstikkende dingen, ik heb nog een simpel setje vliegendekens, zonder hals en buikflap maar die dragen veel lichter en daar zweten ze niet zo onder; zwart paard + ingesloten in deken + 27 gr. = gegarandeerd zweten. Ik vermoed dat het hier wel mee te maken heeft, dat dus de flanken/benen/onbedekte plekken het nog steeds stikt van de vliegjes...

@dittaswart; Als je dat zou willen doen heel graag, al is het maar om beter voorbereid te zijn op een volgend seizoen...

Iedereen hartelijk dank voor het meedenken en de tips, ik ga hier op zeker mee aan de slag!

0316Meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:36

ik lees mee:)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:06

Hoefteer [wel de natuurlijke ouderwetse] houd álle vliegen weg bij je paard.Heeft alleen wat nadelen,het stinkt,is zwart en je paard mag niet in de zon komen.Maar het werkt écht,ik heb het getest op hond en paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:12

Dat het stinkt en zwart is is niet erg, maar ga ze toch ook niet alle dagen op stal zetten om ze uit de zon te houden en smeer je ze dan helemaal in ofzo? Kan toch niet goed zijn, als je er over nadenkt...

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:13

gohya schreef:
Hoefteer [wel de natuurlijke ouderwetse] houd álle vliegen weg bij je paard.Heeft alleen wat nadelen,het stinkt,is zwart en je paard mag niet in de zon komen.Maar het werkt écht,ik heb het getest op hond en paard.

En dan laat je je paarden maar de hele tijd op stal staan? Nee, daar zou ik niet voor kiezen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:18

Nee je moet ze er niet helemaal mee insmeren,hier en daar wat streepjes.
Nee je moet dat ook niet doen als ze daarvoor op stal moeten,dat kan alleen als er veel bewolking is met af en toe de zon,of met zwaar bewolkt warm weer.
De échte hoefteer,die uit het metalen blik is niet schadelijk voor de huid.Ik heb het na gevraagd bij een natuurwinkel.De teer die ze tegenwoordig verkopen is niet de goed,daar zitten ook chemische stoffen in,en die moet je dus niet hebben.

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:23

ik weet precies wat je bedoelt hoor! heb er ook last van haha...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:42

Aha, net als een zebra? Maar dat is eigenlijk niet te doen, staan op wei met stallen erop en niet aan huis (I wish!) Zal je net zien, ben je net klaar met strepen en je bent nog niet thuis of de zon komt door... Ik ben stiekem erg benieuwd naar de pbh spray van tirzasarah en het middel van dittaswart...

Gee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:32

Ik heb thuis nog even op de factuur van de DA gekeken. Ik kreeg toen 100 ml Tectonik voor nog geen EUR 6.
Omdat ik maar 10 ml. nodig had per week, heb ik er best lang mee kunnen doen en heb zelfs nog met een stalgenootje kunnen delen. Het spul is dus best duur, omdat het via internet alleen per liter te koop is. Als je een DA kunt vinden, die je een kleinere verpakking verkoopt, maakt het ook niet zo veel uit, als na uitproberen blijkt dat je paard er allergisch voor is.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:46

Ga ik weet het uit eigen ervaring. Het is idd voor het staart en manen bijten maar het is echt super stinkt alleen vreselijk maar mijn paard heeft al de hele zomer geen last omdat ik hem 1per dag in spray

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:00

Nou inderdaad Gee, balen dat het mij niet lukt nog...

Gee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:57

In welke regio woon je? (mijn DA zit in Amsterdam)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:07

Zeeland, ik heb er wel 1 gevonden die butox voor me mee wilt nemen, maar wel gewoon 1 liter, hij zei wel dat je het idd moet testen dmv 1 druppel, maar dat hij het nog niet had meegemaakt dat er allergische reactie op kwam...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:20

Ik heb dus de butox, 1 liter. Alleen nu blijft na opening het product een jaar houdbaar en je hebt er dus maar max. 30 ml. per behandeling voor nodig, die 6 tot 10 weken werkt... Mochten er meer geinterresseerd zijn, is het eventueel in kleine hoeveelheden bij mij verkrijgbaar...

Gee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:24

Geweldig. Goed nieuws dus voor je paarden. Nu ben ik alleen benieuwd naar de werking ervan.

Enne dat van die houdbaarheidsdatum.... daar zou ik me niet zo veel van aantrekken.
Dat zie je bij medicijnen toch altijd. Volgens mij gaat de werking dan alleen maar achteruit. Nou, dan werkt het nog maar voor 4 weken, so what? Het is tenslotte niet om in te nemen, dus dat risico zou ik wel nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:39

Hahaha, heb jij weer een punt hoor..., maar toch; ik ben 50 ml. per behandeling in totaal kwijt en je zult er op jaarbasis hooguit 2 behandelingen doen; dan heb ik volgend jaar dus nog maar 150 ml. gebruikt van de 1.000 ml en dat je een jaar over datum gaat vind ik logisch, maar 5 jaar? + het feit dat ik toch denk dat ik niet de enige zal zijn, die dit middel graag wilt proberen en bv maar 1 paard heeft... Als je elkaar zo een beetje helpen kan? Ik ga straks de druppel op hun kont plaatsen en bij geen allergische reactie kan ik ze na 3 dagen behandelen. ik houd jullie op de hoogte...

Gee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:08

Je hebt helemaal gelijk. Er zijn vast mensen, die wat van je over willen kopen.
Mocht ik iets nodig hebben en ik kan dit niet meer via mijn DA krijgen, dan meld ik me bij jou!
Het schijnt trouwens ook goed te zijn voor eczeem paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:12

Hihi; ik mis weer eens de "Like" knop van Facebook... :j :j :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:15

Wat vroeger BremsenBremse heete, heet nu paardenparfum classic, is ook op basis van hertshoornolie geloof ik en werkt hier erg goed :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:18

Die heb ik volgens mij al eens geprobeerd toen het nog bremsenbremse heette, maar ik was er niet kapot van eigenlijk, hoe lang werkt het als ik vragen mag?