Verzekering, Vraagje, Wie helpt mij?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 00:32

Nee hoor, tenzij het een ongeleerd paard was misschien :D

In het geval van je paard schrikt terwijl er een ander op je paard zit en uit eigen beweging een paal raakt of iets dergelijks waardoor de berijder (anders dan eigenaar) of omstander lichamelijk letsel oploopt of materiële schade heeft dan is dit onder een standaard avp gedekt is mijn ervaring.
Laatst bijgewerkt door Tabaluga12 op 11-08-13 00:34, in het totaal 1 keer bewerkt

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 00:33

zo kan alles beschadigd raken door gebruik ect. Als iets van een ander kapot gemaakt word keert de verzekering daar voor uit. Zo heb ik in diverse gevallen mee gemaakt. alleen snap niet dat zij daar moeilijk over doet, want ook zei betaald voor der verzekering voor als er iets met ander mans spullen gebeurd... toch?

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 00:35

Tabaluga12 schreef:

In het geval van je paard schrikt terwijl er een ander op zit het paard zit en uit eigen beweging een paal raakt of iets dergelijks waardoor de berijder (anders dan eigenaar) of omstander lichamelijk letsel oploopt of materiële schade heeft dan is dit onder een standaard avp gedekt is mijn ervaring.

Als het een geleerd paard was zou het pas echt interessant worden, maar dat is een ander verhaal :D

Er is voldoende jurisprudentie beschikbaar waaruit toch iets heel anders blijkt tabaluga12! Gelukkig maar, want het is in mijn ogen belachelijk dat wij als verzekeringnemers moeten opdraaien voor dit soort zaken. En daar mogen verzekeraars wat mij betreft best hun polisvoorwaarden op aanpassen en meer zaken uitsluiten!

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 00:40

FlyAway schreef:
Tabaluga12 schreef:

In het geval van je paard schrikt terwijl er een ander op zit het paard zit en uit eigen beweging een paal raakt of iets dergelijks waardoor de berijder (anders dan eigenaar) of omstander lichamelijk letsel oploopt of materiële schade heeft dan is dit onder een standaard avp gedekt is mijn ervaring.

Als het een geleerd paard was zou het pas echt interessant worden, maar dat is een ander verhaal :D

Er is voldoende jurisprudentie beschikbaar waaruit toch iets heel anders blijkt tabaluga12! Gelukkig maar, want het is in mijn ogen belachelijk dat wij als verzekeringnemers moeten opdraaien voor dit soort zaken. En daar mogen verzekeraars wat mij betreft best hun polisvoorwaarden op aanpassen en meer zaken uitsluiten!

Haha ja je snapt wat ik bedoel!! Klopt mee eens. Ik heb op mijn werk vergelijkbare zaken meegemaakt waar gewoon uitgekeerd werd. Het is maar waar je voor wil betalen of je wil verzekeren. Verzekeraars verdienen mi nog genoeg! En dan moet de wet ook aangepast worden want als er iemand van je paard valt en die heeft (zwaar)letsel en je bent aansprakelijk dan ben je heel blij met de verzekering!

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 00:41

Inboedelverzekeringen die gaan omhoog! Wat denk je van al die smartphones met schade... oefff :) En de premies van de autoverzekeringen zijn het laatste jaar flink gestegen.

Maar goed dat is weer een ander verhaal.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 01:36

FlyAway schreef:
Tabaluga12 schreef:
Nee inderdaad, zeker niet. Wanneer je wettelijk aansprakelijk bent dien je de schade te vergoeden, of de verzekering dit uitkeert of niet dat maakt niet uit. Zo ver zou ik trouwens niet gaan maar goed.

In dit geval zal de verzekering mi 'gewoon' uitkeren ts.

Maar de hoogte van de vergoeding is afhankelijk van de mate waarin de andere partij wist of kon weten welk risico genomen werd. Het is dus prima denkbaar dat de eigenaresse van het paard aansprakelijk is, maar de vergoeding 0,- is omdat TS prima had kunnen weten dat ze het risico liep dat haar laars zou beschadigen door het paardrijden.

Juist FlyAway.
Ik denk ook dat TS weinig kans maakt!

Polly
Moderator Algemeen

Re: Verzekering, Vraagje, Wie helpt mij?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 06:30

als dit mijn paard zou zijn en mijn bijrijder komt hiermee aan dan zou ik het heel sneu vinden maar geen haar op mn hoofd die er maar over denkt om dit te claimen. Ze zien me aankomen zeg...

Ik heb een paar jaar terug wel 2 hagelnieuwe dekens geclaimd die hij had versnipperd maar in dit geval..neuh

Als TS nou gedwongen was om op die knol te gaan zitten maar die indruk krijg ik niet...

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:30

Ik snap dan weer niet wat de moeite is om het te claimen als het gevraagd wordt? Nee heb je en ja kan je krijgen. Ik zou er wel bij vermelden dat je het indient, maar dat je niet weet of het uitgekeerd wordt.

Waarom allemaal zo star? Ze heeft wel net (goed) voor het paard gezorgd, zodat de eigenaresse op vakantie kon. Dan is het indienen toch een kleine moeite? Kan vaak allemaal gewoon via internet en is zo gedaan. En krijg je het niet, dan krijg je het niet. Krijg je het wel, dan is het mooi meegenomen voor de bijrijdster. Ik snap het probleem niet zo. Zij zijn de verzekering en zij weten wat ze wel/niet mogen/kunnen uitkeren. Dus gewoon proberen :j

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:38

MissDonna schreef:
kan je niet je rechtsbijstand hiervoor er bij pakken?

:=

Rechtsbijstand voor een kapotte rijlaars.
Dan weet ik als eigenaar wel wie er de volgende keer niet meer op mijn paard komt. ..

En ik ga mee met Suuzepuuz en FlyAway..
Misschien kan ik dan ook mijn cap van de verzekering betalen elke keer als ik van mn bijrijdpaard af val..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:40

upendo schreef:
MissDonna schreef:
kan je niet je rechtsbijstand hiervoor er bij pakken?

:=

Rechtsbijstand voor een kapotte rijlaars.
Dan weet ik als eigenaar wel wie er de volgende keer niet meer op mijn paard komt. ..

En ik ga mee met Suuzepuuz en FlyAway..
Misschien kan ik dan ook mijn cap van de verzekering betalen elke keer als ik van mn bijrijdpaard af val..

Ik denk dat ze gewoon bedoeld dat je rechtsbijstand even kan bellen en vragen hoe je dit het beste kan oplosen? Dus gewoon als advies. Betekent niet gelijk dat de eigenaresse voor de rechter gesleept wordt.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:43

Ik zou het gewoon aan mijn rekening vragen.
Ik vind het van den zotte dat je het van de eigenaar probeert te krijgen. Je had niet op dat paard hoeven stappen.. hobby's kosten simpelweg gewoon geld. Hoe zuur ook.
Anders moet je maar gaan punniken denk ik. Dan heb je geen last van slijtage.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:51

Je loopt risico als je op een paard stapt en persoonlijk vind ik dat je jezelf daar maar extra voor moet verzekeren ipv de maatschappij (wij dus) op moet draaien voor rijlaarzen, caps enz. Ook laptops en mobieltjes enz, gewoon extra verzekeren.

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:12

zap schreef:
Ik snap dan weer niet wat de moeite is om het te claimen als het gevraagd wordt? Nee heb je en ja kan je krijgen. Ik zou er wel bij vermelden dat je het indient, maar dat je niet weet of het uitgekeerd wordt.

Waarom allemaal zo star? Ze heeft wel net (goed) voor het paard gezorgd, zodat de eigenaresse op vakantie kon. Dan is het indienen toch een kleine moeite? Kan vaak allemaal gewoon via internet en is zo gedaan. En krijg je het niet, dan krijg je het niet. Krijg je het wel, dan is het mooi meegenomen voor de bijrijdster. Ik snap het probleem niet zo. Zij zijn de verzekering en zij weten wat ze wel/niet mogen/kunnen uitkeren. Dus gewoon proberen :j

Als de eigenaresse op vakantie was, is TS volgens mij de houder van het paard. Dan gelden er toch echt WEER andere regels. En als je al iets krijgt is het de dagwaarde...

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:16

Huisdieren zijn wettelijk gezien een zaak. De verzekerde is volgens het Burgerlijk Wetboek aansprakelijk voor de gedragingen van dieren die hij bezit. Er is dekking op de AVP voor zover de verzekerde het dier als 'particulier' bezit

De AVP verzekert alle aanspraken waarvoor de verzekerde wettelijk aansprakelijk is, tenzij de schadeveroorzakende gebeurtenis SPECIFIEK is uitgesloten.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:17

unbelievable schreef:
zap schreef:

Als de eigenaresse op vakantie was, is TS volgens mij de houder van het paard. Dan gelden er toch echt WEER andere regels. En als je al iets krijgt is het de dagwaarde...

Dan kan je het toch alsnog proberen? Wat is daar de moeite van? Ik snap niet dat mensen zo star zijn als een verzorgster het komt vragen (dan moet het natuurlijk niet elke keer gebeuren). En daarbij vraag ik me toch echt af of ts tijdens het verzorgen van een vakantie houder van het paard is. Maar dat is een andere discussie.

[edit] en dagwaarde is prima toch? Laarzen waren net nieuw :j

Maureen97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 13:00

Mijn bedoeling is helemaal niet om geld te vangen of wat dan ook.

Alleen ik heb een hele lange tijd geld gespaard om deze laarzen te kunnen kopen. Waarbij ik dus heel erg baal dat ze nu beschadigd zijn. Daarom had ik dus gehoopt dat het op een of andere manier terug te halen was ( ook al is het een klein deel )

De eigenaresse vind het 'teveel' gedoe, Daarom wil ik er niet bij haar niet teveel doorgaan aangezien ik de sfeer goed wil houden. Als het niet lukt dan is het gewoon ook zo en zou ik het heel erg jammer vinden, dan zou ik weer opnieuw moeten gaan sparen.

Ik zal het binnenkort wel weer ter sprake leggen bij de eigenaresse van het paard.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:02

palousa88 schreef:

Alleen ik heb een hele lange tijd geld gespaard om deze laarzen te kunnen kopen. Waarbij ik dus heel erg baal dat ze nu beschadigd zijn. Daarom had ik dus gehoopt dat het op een of andere manier terug te halen was ( ook al is het een klein deel )

De eigenaresse vind het 'teveel' gedoe, Daarom wil ik er niet bij haar niet teveel doorgaan aangezien ik de sfeer goed wil houden. Als het niet lukt dan is het gewoon ook zo en zou ik het heel erg jammer vinden, dan zou ik weer opnieuw moeten gaan sparen.

Ik zal het binnenkort wel weer ter sprake leggen bij de eigenaresse van het paard.

Ik snap je goed hoor :j. Het is ook doodzonde! En proberen kan geen kwaad toch? Het is echt niet veel werk! Je bent zo klaar met invullen. Vraag desnoods of jullie het een keer samen kunnen doen?

Snelverter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:06

Ja wellicht als je het samen kunt doen dat je er dan wel uit komt!

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:16

palousa88 schreef:

Alleen ik heb een hele lange tijd geld gespaard om deze laarzen te kunnen kopen. Waarbij ik dus heel erg baal dat ze nu beschadigd zijn. Daarom had ik dus gehoopt dat het op een of andere manier terug te halen was ( ook al is het een klein deel)

En als je dus een gedeelte terug/vergoed zou (kunnen) krijgen, is de schade dan minder aan je laars???

Maureen97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 13:26

Nee natuurlijk is de schade dan niet minder aan mijn laars, maar zal mij we weer een stukje kunnen helpen om een nieuwe laars te kunnen vinden. Nieuw of tweedehands

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:28

manumol schreef:
palousa88 schreef:

Alleen ik heb een hele lange tijd geld gespaard om deze laarzen te kunnen kopen. Waarbij ik dus heel erg baal dat ze nu beschadigd zijn. Daarom had ik dus gehoopt dat het op een of andere manier terug te halen was ( ook al is het een klein deel)

En als je dus een gedeelte terug/vergoed zou (kunnen) krijgen, is de schade dan minder aan je laars???

Wat reageren mensen toch aanvallend zeg. Als je huis affikt doordat er een lamp aan is blijven staan, geef je dan ook niks op aan de verzekering omdat de schade toch niet minder wordt? Wat een onzin zeg :n

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 14:09

was niet aanvallend bedoelt hoor..... was gewoon benieuwd hoe een vergoeding de schade dan minder zou maken.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 14:10

Zap dat bedoelde ik inderdaad, die even vragen over hoe en wat.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 14:11

Het kost haar als het geod is niets om jou laars te vergoeden..daar betaald ze de verzekering voor. Als ze die heeft.. Want daar twijvel ik aan als ze zo moeilijk loopt te doen over dit..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:41

als je een schade indient krijg je een enorme vragenlijst.. Meiske is vrijwillig op t beest gaan zitten met haar dure laarzen.. Ik betwijfel of het vergoed word.