Bedrogen, wat nu ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tabaluga12

Re: Bedrogen, wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:59

Pfff wat een trut... Over de rug van dieren.. arm beest. Ik begrijp je tweestrijd maar ik denk dat je hem wel terug kan brengen maar of je het over je hart kunt verkrijgen...

gini1521

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 23:04

Sjolvir: niet gekeurd, wel proef gereden. Bij mij thuis ook nog 2x 45 minuten gereden en geen probleem. We stuurden het mutatiedocu op voor hem op mijn naam te zetten, kregen we teruggestuurd omdat het blijkbaar geen origineel is. Gebeld, hebben ons gezegd om te bellen naar de eigenaar ervoor want die moest ons dan het origineel opsturen. Van die meneer gehoord dat ze hem wegdeden en dat hij normaal bestemd was om naar een kinderboerderij te gaan. Wat exact hij heeft weet ik niet, moet ik eens navragen. Maar als die mensen zeggen dat hij mankt en door zijn rugprobleem niet bereden kan worden, dan zal dit wel zo zijn zeker ? Anders verkoopt hij het lievelingspaard van zijn dochter dat tot m dressuur gereden is niet voor €250 hoor. En door alle verhalen van andere gedupeerden van die vrouw vind ik het absoluut niet zo verassend dat hij effectief niet bereden mag worden. En ik wil hem natuurlijk ook geen pijn doen he.
Maar ik heb er er al heel de dag met mijn moeder over gehad en ik zou willen proberen klacht neer te leggen en mijn geld terug te vragen, maar dan zouden we hem wel kunnen houden. Eventueel kan ik hem dan nog met een adoptiecontract weggeven aan iemand in de buurt en weet ik dat hij goed staat, en dan blijft hij ook nog op mijn naam staan maar heb ik plaats om eventueel een goed rijpaard te kopen, deze keer dan gekeurd en met de naam van de eigenaar nagetrokken.

Kirscha: inderdaad, ik heb haar gesmst maar ze is op vakantie en zei dat ze me 'ging bellen als ze terug was', maar we zullen nog wel zien wat daar effectief van gaat gebeuren.

Sjolvir nog eens: ja, maar zoals je in men vorige reactie kan lezen is dat zelfs helemaal niet waar want ze had hem 2 maand. Echt ongelofelijk hoe je zo kan liegen. We zijn niet zo lang geleden bedrogen geweest met en shet en hebben dat zelfs tegen haar gezegd, mijn moeder zei nog : 'er zijn toch slechte mensen op de wereld' en dat beaamde ze.
Ze vertelde me zelfs dat er de week ervoor een handelaar was en dat ze had geweigerd hem aan die persoon te verkopen omdat ze wou dat hij goed stond. Zo inspelen op de gevoelens van anderen ! En ik zweer het je, je kan het echt onmogelijk aan haar zien.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 17-08-13 20:28, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:14

Tja dan is het dus echt een toneelspeelster :(
Erg jammer voor jullie en ook voor de andere gedupeerden, vermits ze het nog al vaker gedaan heeft.
Een rotte appel dus.

gini1521

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 23:17

Ewona: de eigenaar ervoor had er een speciale therapeut (weet de exacte naam niet meer) erbijgehaald omdat gewone da er blijkbaar niets aan kan doen. Hij heeft 2 keer een spuit gehad om hem erbovenop te krijgen maar het kwam steeds terug. Hij vond het ook maar niets om hem elke maand vol spuiten te zetten, waar ik volledig in kan komen. Dat kan ook niet gezond zijn. En als ik nu gewoon 'dacht' dat ik bedrogen was, zou het scenarie dat jij voorstelt inderdaad kunnen kloppen. Maar blijkbaar is die vrouw al op het nieuws enal geweest en als ik zo eens rond kijk zijn er al ongelofelijk veel mensen bedrogen geweest. Enkele voorbeelden die ik las op belgische bokt; goed dressuurpaard dat perfect loopte en enkele weken later was de spuit uitgewerkt, begon hij te manken. Ideale kinderpony die een week later kinderen aanvalt aangezien hij ernstige hormonale problemen heeft (door da vastgesteld), weer spuit uitgewerkt. Paard 10 hoorde te zijn en 18 bleek. Valse stamboekpapieren,... Duidelijk iets niet juist hier he. Dan heb ik er absoluut geen moeite mee om te geloven dat ik bedrogen ben.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:19

Tja, als er geld in het spel is, worden veel mensen ineens oneerlijk.

Je voorstel, geld terug maar wel paard houden, gaat hem denk ik niet worden.
Daar zal verkoopster zeker niet mee instemmen.
En als je zoiets voor het gerecht sleept ga je niet al je geld terug krijgen en het paard houden....

Ik zou als ik jou was als je echt zo gek bent op hem, proberen te achterhalen wat hij mankeerde.
Voor hetzelfde geld is het iets dat met langdurige rust wel over kan gaan, dan wel dusdanig genezen
is dat hij best leuk te rijden kan zijn, al dan niet met aanpassingen.
Of het "houden van" in dit geval wijs is moet je zelf beslissen.

gini1521

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 23:21

Frieswytske: Klopt niet. Geef toe dat ik opslag verliefd was en wss te snel heb beslist, maar zijn gebreken zijn niet zichtbaar. Ik heb er op gereden, hem naar de stal zien wandelen ect en hij mankte niet. Een rugprobleem kan je ook niet zomaar op 1ste zicht zien he.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:21

Vermits je zelf thuis ook al een paar keer gereden hebt zonder dat er iets te merken is, zal hij dus ook wel gespoten zijn jammer genoeg.
Wat nare mensen :(

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:23

Heel snel terug brengen en je geld terug vragen. Je bent helemaal niet verplicht om hem te moeten keuren, voor aankoop. Dit valt gewoon onder een gebrek of mankement en zij moet hem gewoon terug nemen. Er zijn genoeg lieve paarden die wel gezond zijn.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:29

gini1521 schreef:
En ik zweer het je, je kan het echt onmogelijk aan haar zien.

Ja, dat is nu heel typisch de echte oplichter ;) . Dat zijn geen louche figuren waarvan je het al kilometers ver ziet, dat is die lieve zo bezorgde dame waarvan je denkt "zij? Zo'n vriendelijke behulpzame vrouw en zo'n goed hart voor dieren, die zal me nooooit bedriegen!"
Het is alleen maar een les voor een toekomst, dat je nooit een verkoper op zijn blauwe ogen kan vertrouwen, hoe betrouwbaar ze ook overkomen.

Als deze dame al zoveel anderen heeft bedrogen, is zij daar dan nooit veroordeeld op geweest? Staat ze niet bekend bij de politie?

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:30

44Myrthe44 schreef:
Heb je voldaan aan je onderzoeksplicht als koper? En daarmee bedoel ik, heb je laten keuren?
Voor de volgende keer, hou in je hoofd: goedkoop hoeft niet áltijd duurkoop te zijn, maar vaak is dat wel een geval. 1700 voor een gezond rijpaard, dan moet je toch argwanend zijn en héél goed kijken of er geen verborgen gebreken zijn.

dat is niet helemaal waar hoor; ik heb mijn merrie voor slechts 1000 euro gekocht met haar halster enzo bij. laten keuren en was perfect in orde :j ook heeft zij geweldige stamboekpapieren met paarden die zelfs al meededen in de olympische spelen. ik moet wel toegeven dat de mensen waar ik haar van kocht weinig tot bijna geen verstand hadden van paarden en maar een tiental keer per jaar een ritje aan zee deden en voor de rest hun paarden in de wei lieten staan

gini1521

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 23:34

Dat denk ik wel, als ik zo'n beetje onderzoek deed op het internet denk ik dat ze in 2010 minstens 2 rechtzaken tegen haar had lopen. MINSTENS zeg ik erbij, verwacht dat het er een stuk meer zijn.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 00:21

gini1521 schreef:
We zijn niet zo lang geleden bedrogen geweest met en shet en hebben dat zelfs tegen haar gezegd, mijn moeder zei nog : 'er zijn toch slechte mensen op de wereld' en dat beaamde ze.

Sorry dat ik het dan zeg; waarom hebben jullie hem niet laten keuren..? ALS je al eens bedrogen bent..? 1700 euro is niet niets. Daar kan dan wel 100 euro voor klinische keuring bij toch
, of zie ik dat helemaal verkeerd. Het is rot voor je.. Maar ik denk dat je weinig kan.

gini1521

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 00:30

Ja, bedrogen bij die shet is veel gezegd. Ze deden tenminste niet belachelijk over: we willen een goede thuis blabla... Ze zeiden eerlijk dat ze pony's kochten en verkochten. Die shet had enkel zomerexceem, we kochten hem in de winter.
En eerlijk gezegd, wij zijn waarschijnlijk te naïef, dit is nu ons 5de paard en met de eerste 3 nooit last gehad. Nooit laten keuren, alles geloofd wat de mensen zeiden (klopte ook allemaal) dus we waren ons er eigelijk helemaal niet van bewust dat zo'n dingen wel degelijk gebeurden. Maar ja, onze wereld is naar de maan dus wat ga ik er aan doen. Normaal zou ik me helemaal geen zorgen moeten maken om mensen die recht in mijn gezicht liegen maar zo is het nu eenmaal. Als je een rotzak bent gebeurt er nooit niets en als brave burger zit je altijd met de problemen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:50

Als je de kans hebt om hem terug te doen, zou ik dat doen. Vervelend voor het paard als hij daarna eventueel weer wordt doorverkocht, maar dat is dan niet meer jouw pakkie. Als je hem nu aanhoudt zit jij waarschijnlijk met de kosten van een DA, want zo te lezen heeft jouw paard pijn en heeft behandeling nodig. Jij wilt graag een rijpaard, dan zou ik liever op zoek gaan naar een nieuw rijpaard en deze laten keuren. Succes met je beslissing.

jippie161

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:23

Heb je de vorige eigenaar er mee geconfronteerd?, Veel sterkte

gini1521

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 10:55

We staan er vandaag met het paard en ze krijgt 1 kans om hem terug te nemen en ons geld terug te geven. Ik ben er zeker van dat ze niet komt opdagen en dan gaan we een strafklacht indienen. Dat kost geen geld. We zullen wel zien hoe het afloopt zeker.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:58

In welke provincie heb je dit paard gekocht?
Heeft dit paard toevallig Kissing Spines? Dan hoeft het niet "altijd" het einde te zijn,
Pb me desnoods ff, als je niet openbaar wilt doen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:59

Ik denk dat als je andere optie terugbrengen is, je er misschien beter voor kunt kiezen om hem in te laten slapen? Zoals je zegt mevrouw is een bedrieger, wie weet wat er dan nog met het beestje gaat gebeuren.

gini1521

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 11:03

Kissing spines, goh.. Geen idee. Moet ik even navragen bij de vorige eigenaar.
We hebben hem in prov antwerpen gekocht, in de zuiderkempen.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:35

Ja ik heb mijn paard ook bij een handelaar gekocht, en hij was ook niet duur, maar ik heb wel alles eraan gedaan te voorkomen dat ik ellende kocht. Ik wist dat hij lateraal liep, en een balansprobleem had, dus ik wilde weten hoe en wat dat zou inhouden. Bij de keuring, die je dan wel een paar honder euro kost, komt dan goddank aan het licht dat hij fysiek niets mankeert, maar een slechte conditie heeft. De buigproef deed hij fantastisch bijvoorbeeld. Ik ben zó blij dat ik die paar honderd euro eraan heb uitgegeven, want het bespaart je zoveel ellende. En er is bij de aankoop een contract opgesteld; ik mocht hem binnen een half jaar,terugbrengen als hij iets zou mankeren. Maar goed, ook dan kun je nog een hoop gezeur krijgen als je dat ook echt zou doen natuurlijk. Ik zou het er zeker niet bij laten zitten, en desnoods een advocaat in de arm nemen! Om deze reden heb ik tevens een rechtsbijstandverzekering afgesloten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:52

Ik denk dat je enigste optie een advocaat inschakelen is om een deel of het gehele bedrag terug te krijgen. Maar dan heb je ook weer advocaatskosten..

gini1521

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 00:04

Het paard staat op mijn naam en aangezien ik minderjarig ben bestaat de kans dat ik een gratis advocaat krijg.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 00:16

gini1521 schreef:
We staan er vandaag met het paard en ze krijgt 1 kans om hem terug te nemen en ons geld terug te geven. Ik ben er zeker van dat ze niet komt opdagen en dan gaan we een strafklacht indienen. Dat kost geen geld. We zullen wel zien hoe het afloopt zeker.

Dus ze is niet komen opdagen?

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 07:37

gini1521 schreef:
Het paard staat op mijn naam en aangezien ik minderjarig ben bestaat de kans dat ik een gratis advocaat krijg.

Is dat zo? In nederland zijn je ouders verantwoordelijk, en zullen hun ook een advocaat moeten inschakelen. Is dat in België anders?

gini1521

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 08:55

Nee, ze had ons die ochtend nog gebelt met de poeslieve vraag wat het probleem eigenlijk was en zei ons dat ze er niet kon zijn voor de 18de. We hebben gezegd dat vandaag haar enige kans is en dat het ons niet uitmaakt van wie we het geld kregen maar ze zei nogmaals dat ze er niet kon zijn. We zijn toch gewoon met het paard gegaan en daar kwamen we haar zus(die daar woont) tegen die zogezegd 'van niets wist' toen mijn mama haar vroeg of ze iets wist van de wanpraktijken van haar zus. Maar je gaat mij niet zeggen dat je, wanneer je zus dagelijks mensen oplicht op jouw eigendom, je van niets weet. Mens is even fake als heel die boel daar. Wel heel vriendelijk hoor, dat was haar zus ook.
Maar ja, geen geld terug dus maar dat hadden we al verwacht. Meteen strafklacht gaan neerleggen, de vorige eigenaar (die de bewijzen heeft van zijn rugprobleem) gaat dat ook komen doen en dan zal het wel enkele jaren duren voor er iets gebeurt.

Mijn mama had het opgezogt en blijkbaar kan je in belgie als minderjarige een gratis advokaat krijgen.