Mijn pony is als de dood voor water en spray anti klit spray

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Mijn pony is als de dood voor water en spray anti klit spray

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 01:10

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 01:10

Heb nog even ge-edit :+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 01:11

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 01:13

Maartje1990 schreef:

Geen voedselbeloning. Weghalen van druk is voldoende. Maar je dient wel te weten wanneer je de druk weghaalt. Namelijk na de ontspanning, niet als het paard initieel schrikt.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 01:16

Handig topic, mijn pony is als de dood voor spray flessen.
Eerst ook voor de waterslang, maar daar kan ik hem nu al onder zetten als die los staat.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 01:19

Cassidy schreef:
Maartje1990 schreef:

Geen voedselbeloning. Weghalen van druk is voldoende. Maar je dient wel te weten wanneer je de druk weghaalt. Namelijk na de ontspanning, niet als het paard initieel schrikt.

oke, dankje, zal de filmpjes binnenkort bekijken :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 01:25

De filmpjes zijn zeer leerzaam, mocht je na het bekijken nog vragen hebben kun je ze natuurlijk altijd stellen (mag via PB)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 01:31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 02:10

Niet zo miepen, paard gewoon insprayen, went vanzelf, mijn paard staat ondertussen te slapen als ik haar inspray, in het begin rondjes draaien en in paniek fraaie , maar gewoon blijven sprayen, went er vanzelf aan hoor.
Tegenwoordig doet iedereen maar moeilijk en te voorzichtig, maar dan is het paard je gelijk de baas.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 00:11

Dit is idd een deel van de oefeningen waar desensibiliseren van toepassing is.
Eigenlijk is spray of water of anti clit of ontsmetting spray of ...
Is dit moeilijk nee dit is niet moeilijk
Kan elk paard dit leren, ja ieder paard kan dit leren, ook jouw paard dus.
Hoe lang moet je hier op oefenen, wel ik ga er van uit dat ik bij jouw paard dit in één training kan klaarkrijgen, dus eigenlijk kan je wel stellen dat dit niet echt een probleem is hé. uiteraard moet er dan nog een paar dagen het geleerde verder ingeoefend worden.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:57

Betreft het water, ik ben begonnen met water in een plastic bekertje te doen en dan rustig over het paard heen te 'schenken'. Dit vindt hij veel minder eng dan een tuinslang of een emmer water. Hij begint het nu zelfs lekker (verkoelend) te vinden en staat er netjes voor stil. Ook rijd ik buiten veel door plassen water om hem er aan te laten wennen. Uiteindelijk hoop ik natuurlijk dat het daarna steeds makkelijker wordt om hem normaal met een tuinslang af te spoelen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 23:07

Waarom doe je nou in hemelsnaam zo moeilijk met bekertjes? Waarom ben je bang om je paard in een keer stevig te laten schrikken en hem te laten zien dat het echt niet eng is?

Heartattacks are free....

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:25

bij die van mij alles al geprobeerd ze blijft dat ding doodeng vinden zelf als ik het in haar staart doe.
maar ze moet het wel gewoon dus doe het heel snel dan gaat goed op wat getrek en gespring na.
en het alle leuke is ik kan er een bom naast gooien niks aan de hand is nergens bang voor behalve voor die levensgevaarlijke staart en manen spray haha

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:33

tribeworld schreef:
bij die van mij alles al geprobeerd ze blijft dat ding doodeng vinden zelf als ik het in haar staart doe.
maar ze moet het wel gewoon dus doe het heel snel dan gaat goed op wat getrek en gespring na.
en het alle leuke is ik kan er een bom naast gooien niks aan de hand is nergens bang voor behalve voor die levensgevaarlijke staart en manen spray haha

Door het heel snel te doen ben je je paard gevoelig aan het maken, het werkt averechts. Want paard schrikt en zelfs als je dit niet bedoelt, je beloont het schrikgedrag door de prikkel heel snel weg te halen.
Bekijk alle filmpjes even in dit topic. Daarin wordt het duidelijk uitgelegd en je ziet de effecten in de filmpjes!

yevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:42

Ik heb bijna alleen maar jonge paarden en die zijn in het begin vaak ook bang voor dat soort dingen als we ze net krijgen. Vaak paarden die nog maar weinig kennen etc.

Wat ik altijd doe is gewoon doorspuiten tot hij/zij niet meer reageert en dan belonen/druk wegnemen. binnen een dag of 2 staan ze gewoon braaf stil. Ik zorg er wel voor dat het niet onveilig wordt oid, ik heb al menig paard half hangend tussen de touwen gezien bij anderen, dat willen we dus niét :+

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:44

je kan gewoon een planten spuit kopen, vullen en vullen en vullen en hier spuit ik het dan gewoon zittend in het land in de lucht leeg. steeds dichter bij beestje :D

joycelba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 23:21

Met spray gaat al beter maar water nog steeds doodt bang terwijl de andere pony het heerlijk vind en kun je zelfs mee zwemmen in een meer en hij is als veulen zijnd in de zee geweest

beautypasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:19

je kan een deo-roller heel goed uitwassen en daar de anti-klit in doen en zo op de manen brengen :)

natasjahut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:51

je kan ook de anti-klit in de borstel sprayen dan komt het ook wel op de manen. Gewoon door blijven oefenen met het water, als een ander paard erbij is die het wel doet komt het vanzelf wel, helemaal met warm weer.