jurylid is jou instructeur mag dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Angelieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:45

Wat een drama hè, die jury's. Gewoon lekker rijden en zelf tevreden zijn op je eigen niveau, dat lijkt me het beste. Ik wist vaak niet eens wie er mijn proef had gejureerd. Las ik achteraf een naam op mijn blaadje en dan vond ik het inderdaad wel erg stoer als ik bij een strenge jury had gereden. Maar het maakte mij verder niks uit wie het was, gewoon goed rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 21:17

Joukje_04 schreef:
Naar mijn weten moet de jury dit tevoren aangeven en bij teveel combinaties die ook les van de jury krijgen mag zij niet jureren.

Bij 1 combinatie al niet.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 22:08

vonneke schreef:
Joukje_04 schreef:
Naar mijn weten moet de jury dit tevoren aangeven en bij teveel combinaties die ook les van de jury krijgen mag zij niet jureren.

Bij 1 combinatie al niet.

Maar is dat een regel?
En hoe valt dat te controleren?

Anoniem

Re: jurylid is jou instructeur mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:09

Dat is niet te controleren.

Een jurylid dient daar zelf attent op te zijn en aan te geven.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:12

pien_2010 schreef:
Wat grappig dat jullie er dan van uit gaan dat je dan dus positief wordt beoordeelt. Ik weet dat het officieel niet mag maar in de lagere regionen is het niet altijd uit te sluiten. Mijn dochter was altijd als de dood als haar instructeur jureerde want die jureerde zijn eigen les klanten toch echt wel strenger en dan kreeg je naderhand ook nog op je falie.
Wel leuk was dat hij uitgebreid er bij liet schrijven zodat je in de les protocol mee moest nemen en dat werden wel even de puntjes op de "i" gezet. Maar hij was wel zo eerlijk, dat als het goed was kreeg je ook een 6 of 7 en ook winst. Maar je moest er wel wat beter voor rijden als een ander. Omdat dit bekend was, deed niemand er dus ooit moeilijk over.

En dat is dus ook niet de bedoeling. Je mag niet positief bevooroordeeld worden, maar ook zeker niet negatief.
Reden te meer waarom het verboden is dat instructeurs hun leerlingen jureren!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:16

Het mag inderdaad niet, mijn instructrice en ook jurylid t/m Z is hier zelf heel attent op. Zo had ze mijn ring tijdens de sgw van wieringenwerf en gelijk een andere ring aan gevraagd.. Ze jureert zo ie zo nooit in de buurt i.v.m. bekende en geeft ook eigenlijk nooit aan waar ze is gevraagd. Wel soms 3 dagen van te voren of ik mee wil schrijven, dan kan je toch niet meer bij schrijven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:18

Bekenden jureren mag overigens wel.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:23

Dat weet ik, maar doet ze liever niet.. Liefst zo neutraal mogelijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:27

Dat doe ik ook het liefst, maar dat valt niet mee. Dan moet ik wel heel ver uit de buurt gaan ;)