Buitenrit voor beginners

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:37

Chantaliiejj schreef:
Marocje schreef:
't fjordenpaard in drenthe heb ik net gehoord, heb niet gekeken hoever dat reizen is, mijn topo is niet zo best.. :+

Bij het Fjordenpaard moet je kunne rijden voor buitenritten er gaat geen begeleiding mee.

Plus dat het wel heel ver uit de buurt van Eindhoven ligt. 't fjordenpaard ligt in het kopje van Drenthe ongeveer, richting Grun.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:14

Chantaliiejj schreef:
Marocje schreef:
't fjordenpaard in drenthe heb ik net gehoord, heb niet gekeken hoever dat reizen is, mijn topo is niet zo best.. :+

Bij het Fjordenpaard moet je kunne rijden voor buitenritten er gaat geen begeleiding mee.

Klopt, hoorde ik ook net: ze waren met een groep van 8, waarvan 2 met weinig ervaring (lees: net kunnen lichtrijden) Maar ze kregen de paarden mee omdat er ook zeer ervaren meiden mee waren. Ik raad dit dus toch niet aan voor onervaren ruiters, juist omdat er geen begeleiding mee gaat..

PineApple

Re: Buitenrit voor beginners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 10:51

Nee, dat ga ik dus ook niet doen. ik heb zelf regelmatig groepen mee gehad, maar wel op paarden die ik ken. Op vreemde paarden en een vreemde omgeving ga ik geen mensen meenemen waarvan ik weet dat ze niet kunnen rijden.

Manege soerendonk kan ook nog op het lijstje erbij, kun je daar leuk buitenrijden?

Marley004

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:10

het is misschien niet helemaal in de buurt maar je kunt in beek hele leuke buitenritten rijden!!
Het heet stal kroes! beginner of niet, alles kan! Je kunt er ook voor kiezen om tijdens de buitenritten te springen, enz, enz.
Van jonge sport paarden tot de braafste recreatie paarden!!

http://www.stalkroes.nl/

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:17

http://www.stalzonneduin.nl

In Herpen, dus wel te doen denk ik?

Een rustige rit met de allerbraafste ijslanders je maar kunt bedenken. Door bossen met het risico op het zien van wilde exmoor pony's en hooglanders.

Echt MEGA relaxt.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:21

Marley004 schreef:
het is misschien niet helemaal in de buurt maar je kunt in beek hele leuke buitenritten rijden!!
Het heet stal kroes! beginner of niet, alles kan! Je kunt er ook voor kiezen om tijdens de buitenritten te springen, enz, enz.
Van jonge sport paarden tot de braafste recreatie paarden!!

http://www.stalkroes.nl/

Uhm, springen op een buitenrit met beginners? :?
Er zit bij de Loonse en drunense duinen ook een manege waar je met kleine groepjes op pad kan, dacht ik. Weet niet hoe ze tegenover beginners op buitenrit staan.

Ushilove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:26

Le Cheval op Ameland heeft zowel gevorderde en beginnersritten over het strand, enorme aanrader ;)

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 17:35

Ameland is toch echt te ver ;)
springen met die 2 ga ik ook echt niet aan beginnen...absoluut niet. geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.
Een van de twee is best wel stevig, hebben ze daar in herpen ook iets anders als ijsjes?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:47

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:51

Ben met mijn nichtje van negen (en waarschijnlijk in totaal negen keer op een paard gezeten) bij The Mill Ranch in Ede geweest. Van te voren goed aangeven wat je wel en niet kan, en dan komt het helemaal goed.

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:52

En de tinkerboederij?

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 20:20

Ede is ook vrij ver, maar die kan erbij op het lijstje. Hoewel ik dan waarschijnlijk nog een stukje verder zou gaan en lekker bij Daan en Frieda van de triple star guest ranch zou gaan rijden. maar daar heb ik gewoond en kom ik nog vaak. ;)

De tinkerboerderij? waar zit dat?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 23:52

Uden. Al weer meer jullie richting uit...

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 00:00

Tinkerboerderij doet geen ritten met beginners, had ik toevallig ook laatst naar geïnformeerd ;)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 00:10

Ehm.. je hebt in de buurt van Dinther een of andere boer die aan iedereen en alles verhuurd... Of het verstandig is, ander verhaal :)

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 08:16

PineApple schreef:
Ede is ook vrij ver, maar die kan erbij op het lijstje. Hoewel ik dan waarschijnlijk nog een stukje verder zou gaan en lekker bij Daan en Frieda van de triple star guest ranch zou gaan rijden. maar daar heb ik gewoond en kom ik nog vaak. ;)

De tinkerboerderij? waar zit dat?

Zit in uden als ik het goed zeg, als je op google tinkerboederij intypt heb je het zo.

@ ALbion, wij hadden wel 2 beginners mee...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 09:20

PineApple schreef:
Ameland is toch echt te ver ;)
springen met die 2 ga ik ook echt niet aan beginnen...absoluut niet. geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.
Een van de twee is best wel stevig, hebben ze daar in herpen ook iets anders als ijsjes?

Heb je naar zonneduin gekeken?

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 17:47

uden is zeker te doen vanuit hier ja. Zal eens informeren.
Heb bij de zonneduin gekeken, maar ook die willen dat je op zijn minst kunt stappen en draven. Heb nu geïnformeerd wat de mogelijkheden zijn voor een stapritje.
Lianne, ik wil perse begeleiding mee. Ik ken de paarden op zo'n stal niet, ik ken de omgeving niet. Dus wil ik iemand mee die dat wel kent ;)

bedankt allemaal weer voor het meedenken :)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:56

je hebt ook nog de adventure stallen. daar zou je ook kunnen informeren. als jullie alleen maar stappen en een klein beetje draf kun je daar misschien ook paarden huren.

http://www.adventure-stallen.nl/buitenritten/
(er worden soms slechte dingen over gezegd maar ik kom er vaak voorbij en de paarden staan elke dag buiten enzo, dus ik vind het een beste manege)

en verder, waarom ga je haar niet eerst een beetje les geven dat ze in ieder geval kan draven en galopperen, dat is in een paar uur goed hoor. zeker iemand die al wat ouder is heeft dat zo onder de knie.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 17:58

Poco, ik heb zelf geen paard waar ik haar les op kan geven ;) dus het is echt aan haar om ergens les te gaan nemen. Ik kan haar niet dwingen natuurlijk. heb wel aangegeven dat het mij een goede stap lijkt. Maar de keus is aan haar. En verder zoek ik dus gewoon naar een betrouwbare stal waar ik gewoon lekker een stapritje kan maken ;)

ik heb net even op de site van die adventure stable gekeken, en voor begeleiding van de manege moet je 20 euro per uur extra betalen. Dat vind ik toch echt wel heel erg veel, zeker voor iets waarvan ik vind dat het standaard bij zo'n buitenrit in moet zitten...

Summer_Xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:13

www.stalkroes.nl super leuke bosritten word aangepast aan niveau , en top begeleiding

yinneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 00:56

Hoi Pine apple
Beetje late reactie misschien maar omdat ik een aantal keren manege d‘n Dries voorbij zag komen wilde ik toch even reageren omdat de buitenritten hier mede door mij verzorgt worden ;)
Het is bij ons mogelijk om een buitenrit te maken in een kleine groep je kunt dan ook zelf het tempo bepalen als je met je vriendinnen rijdt.
Ook hebben wij beginners ritten waar alleen gestapt en gedraafd wordt
Het is echter niet aan te raden om met iemand de bossen in te gaan die zoals jij schrijft veel te weinig ervaring heeft dit is veel te gevaarlijk ,dus bij onze manege kun je ook niet mee op buitenrit als je niet minimaal een jaar les hebt gehad (dit verstaan wij onder beginners),ook wordt er voor vertrek eerst in de bak gereden waarbij een goede draf te zien moet zijn.
hoop dat je zo voldoende informatie hebt :')