Niveau van combinatie in België(VLP hetzelfde als NL (KNHS)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lieuwkje_90

Re: Niveau van combinatie in België(VLP hetzelfde als NL (KNHS)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 10:59

Grappig dat het zo uit elkaar ligt :D Nu, die eenvoudige wissel in de A is wel weg. Ondertussen is die oefening aangepast naar: F-X-H van hand veranderen, tussen F en X overgang stap, daarna middenstap en bij H terug galop.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:04

Destijds, we spreken over nu he :-)
Travers in de PSG kan ik me niet herinneren sinds de laatste 10 jaar (en ben toch al even in de dressuursport actief)
In de A-proef zit enkel galop-stap (20m stappen) en dan terug galop, dat is niet gelijk aan eenvoudige wissels he. Is nooit anders geweest (reed 13 jaar geleden mijn eerste A proeven, tenzij het toen net aangepast was uiteraard :-)).
Maar niveau is gewoon anders. Ik zou liever de Nederlandse proeven rijden in de basis dan de VLP proeven. Omdat inderdaad de E en A gewoon een gelijkaardig niveau is, en vervolgens heb je L en M waarin je plots alles moet doen. Dus qua basisopleiding vind ik NL beter.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:36

Worden bij jullie niet gewoon de FEI PSG proeven gereden?

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:47

Uiteraard wel ;)

Het is zinloos de VLP-proeven met die van LRV/KNHS te vergelijken, de VLP-proeven volgen totaal geen logische opbouw. Travers bijvoorbeeld wordt nergens gevraagd volgens mij?

En bij ons start je inderdaad waar je wil, wat je wil. En dat niveau blijf je ook houden met dat paard dan wel, je kan enkel stijgen, nooit meer zakken.
edit: en met 'ons' bedoel ik dus VLP ;)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:59

Stral schreef:
Uiteraard wel ;)

Het is zinloos de VLP-proeven met die van LRV/KNHS te vergelijken, de VLP-proeven volgen totaal geen logische opbouw. Travers bijvoorbeeld wordt nergens gevraagd volgens mij?

En bij ons start je inderdaad waar je wil, wat je wil. En dat niveau blijf je ook houden met dat paard dan wel, je kan enkel stijgen, nooit meer zakken.

Je kan wel zakken hoor, tenminste als je echt slecht rijdt. Ik dacht vanaf een x-aantal -minpunten.
Verder helemaal eens

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:00

CleovG schreef:

Jawel vanaf het nationale niveau (m10 proeven daar gelaten) zijn het de FEI proeven. Dus pony, junioren, YR , PSG, inter en GP

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:03

bulck schreef:
Stral schreef:
Uiteraard wel ;)

Je kan wel zakken hoor, tenminste als je echt slecht rijdt. Ik dacht vanaf een x-aantal -minpunten.
Verder helemaal eens

Ja dan wel :') Dan moet je, uiteraard, maar daar moet je echt wel al heel hard je best voor doen, of serieuze pech hebben denk ik ;) Onlangs heb ik trouwens gehoord dat als dat bij LRV zou voorvallen, je nog uitzondering kan aanvragen (wat toegestaan wordt). Dus in de praktijk gebeurt zakken volgens mij echt bijna nooit.

Ik doelde op dat het niet zo is dat je, na 2 jaar, 5 jaar of 10 jaar wedstrijdpauze, een lager niveau kan gaan starten.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:06

Oh, is dat niet Stral? Lager starten na bv. 2j er tussen uit. Dat wist ik niet.

Op de LRV ben je inderdaad niet verplicht om af te zakken, daar kan je gewoon eeuwig op hetzelfde niveau blijven rijden :D

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:11

Dat laatste weet ik eigenlijk niet. Ik weet wel dat je een stijging kan vragen als je er twee jaar uit gelegen hebt, dus met die logica zou een klasse lager ook moeten kunnen. Maar bon logica en dressuur :D

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:20

Ik ben 200% zeker dat het niet mag ;)
Zo'n onzinregel, want van VLP naar LRV gaan en dalen in niveau mag wel als je een jaar niet gestart bent geloof ik!

Maar goed, offtopic, wou de fout gewoon de wereld uithelpen :)

Kers78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 13:57

Jeetje wat een hoop berichten! :) Heb zojuist maar gebeld met de VLP én KNHS. In België mag je als nieuw lid/combinatie zelf weten in welke proef je start. Ik zou zelfs dus Prix st. Georges of Grand Prix mogen starten.

Indien ik op termijn dan besluit te starten in NL met de KNHS als mijn federatie, dan vragen zij een verklaring op bij de VLP met mijn behaalde resultaten en dus ook de klasse waarin ik ben uitgekomen. De KNHS kan dan ook niet anders dan mij in te schalen in de Prix st. Georges. Een M10 proef wordt in NL gezien als een Z2 proef. Het is niet mogelijk om ingeschaald te worden op ZZL of ZZ-Z in NL als je uit Duitsland en/of België komt. Wél kun je, als je in België gestart ben in de Prix St. Georges e voor kiezen om een klasse lager uit te komen in NL. Aldus medewerkster Evelien van de KNHS.

Ik dien dan wel lid te worden van de KNHS als ik mijn paard wil starten in de Prix st. Georges in NL omdat ik conform de FEI regelementen aangesloten moet zijn bij de federatie van het land waar ik in start.

Ik ga dus een half jaartje doortrainen met mijn bink, aanmelden bij de VLP en starten in de Prix st Georges!

Bedankt jullie allen!

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:15

Succes ;)

Kers78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 14:19

*\%/* dank je!! *\%/*

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:20

Leuk hoor! Veel succes. Kunnen we volgend jaar misschien meeten? Ik ga - hopelijk - M10 starten vanaf juni :D

Kers78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 14:25

Zeker gaan we meeten! Het is nog niet zo ver hoor, eerst maar eens kijken of mijn paard er dan klaar voor is!

Kers78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 14:29

CleovG schreef:

Cleo jij staat toch bij pensionstal de Watertoren?! Les jij bij Sandra?

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:53

Kers78 schreef:
CleovG schreef:

Cleo jij staat toch bij pensionstal de Watertoren?! Les jij bij Sandra?

Dat klopt :)