Irritatie loopt op stal erg op

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:23

s0173957 schreef:
tja, hoe erg het ook moge zijn, als je een pensionstal uitbaat kan je dit verwachten...

ja klopt, helemaal...
je moet daar echt tegenkunnen want je zal nog wel eens zoiets meemaken.
Het is zeker niet makkelijk om een pensionstal te hebben ( heb er ook één) en het is altijd wat, ( en roddelen doen ze altijd) maar als je daar teveel mee inzit, moet je je wel afvragen of je daar de ideale persoon voor bent.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:27

Nou, als zij willen verhuizen omdat ze een binnenbak willen is dat toch gewoon zo... Waarom moet hier perse nog eens gezegd worden dat ze dit op voorhand hadden kunnen weten? Klinkt alsof jullie dan bedoelde dat ze dus maar gelijk naar een andere stal hadden moeten gaan ipv naar jullie. En ik snap dat ze hierna zo snel mogelijk wilden vertrekken. Ik snap ook dat jullie het niet fijn vinden dat ze vertrekken, maar zo gaat dat ;)

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:38

Heleennn schreef:
Nou, als zij willen verhuizen omdat ze een binnenbak willen is dat toch gewoon zo... Waarom moet hier perse nog eens gezegd worden dat ze dit op voorhand hadden kunnen weten? Klinkt alsof jullie dan bedoelde dat ze dus maar gelijk naar een andere stal hadden moeten gaan ipv naar jullie. En ik snap dat ze hierna zo snel mogelijk wilden vertrekken. Ik snap ook dat jullie het niet fijn vinden dat ze vertrekken, maar zo gaat dat ;)

heb er onlangs ook zo eentje gehad, die stuurde de vrijdagavond ( 21u) een berichtje dat ze zaterdagmorgen om 8u om haar paard kwam, en ze ging naar een nieuwe stal. Wij wisten dat viavia al meer dan een maand dat ze van plan was van te verhuizen. Waarom vertelt men zoiets dan niet wat vroeger, uit schrik dat der paard geen eten meer zou krijgen ofzo?? Beetje volwassen zijn is bij sommige echt moeilijk te zoeken. Is het dan echt zo dat je als pensionhouder de klant daar mee moet confronteren en te vragen ' hey, ik heb gehoord dat....'

Maar daar zitten wij niet mee in, en dat moet je kunnen, en ik weet dat het niet makkelijk is, maar je moet maar denken als ze weg zijn dat is weer een ergernis minder!!

Tweety78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 15:44

Dank voor jullie reacties, ik ga het even proberen naast me neer te leggen.

We zijn nog niet zo heel lang actief als stalhouder en hadden bepaalde reacties niet verwacht, althans niet van hen verwacht. Tuurlijk vind ik het vervelend dat ze gaan, dat is ieders eigen keuze. Als ze gaan, dan gaan ze toch. Het is meer de manier waarop. Het doet me wel goed dat de overige klanten wel erg positief naar ons reageren.

Eerst even een paar dagen weg naar de Ardenne (voor het 7de jaar heerlijk wandelen en mountainbike in het bos) en daarna ga ik het gesprek met de dame in kwestie aan om de spanning te doorbreken.
Laatst bijgewerkt door Tweety78 op 30-07-13 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

sporten

Re: Irritatie loopt op stal erg op

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:49

Zou haar lekker laten gaan

Beter kwijt dan rijk zo klant

Voor je weet heb je weer nieuwe klant die hellemaal top bij je vind

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:52

Casarell schreef:
Zulke mensen zou ik liever kwijt zijn dan rijk.. dus zou ik ze vriendelijk willen verzoeken hun spullen te pakken voor eind vd maand..

helemaal mee eens!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:07

sympie schreef:
Waarom vertelt men zoiets dan niet wat vroeger, uit schrik dat der paard geen eten meer zou krijgen ofzo?? Beetje volwassen zijn is bij sommige echt moeilijk te zoeken.

Sympie, ook bij pensionhouders is 'volwassenheid' soms heel ver te zoeken, helaas gebeurt dat soort dingen dus inderdaad. Paarden die niet meer gevoerd worden, niet meer zo lang naar buiten gaan als afgesproken of andere gemaakte afspraken die ineens niet meer nageleefd worden, ik heb het helaas al wel vaker dan eens gezien bij in verhuizende vriendinnen.
Er wordt nu heftig afgegeven op de opzeggende pensionklanten door velen maar geloof maar dat er net zo veel horken van stalhouders zijn die opzeggen van de stalling direct als een persoonlijke aanval zien en dit aangrijpen om dat - helaas - op de paarden af te reageren. Daar zou ik als opzeggende pensionklant ook heel zenuwachtig van worden...

Zo ook aan dit verhaal... Aan elk verhaal zitten twee kanten en wat mij op valt en wat ik me afvraag is waarom TS twijfels trekt bij de opgegeven rede en twijfelt of de pensionklanten wel altijd zo tevreden waren als ze zeggen dat ze waren
Tweety78 schreef:
Nu hebben deze mensen te kennen gegeven toch naar een andere stal te gaan omdat de nieuwe stal een binnenbak heeft. Jammer maar begrijpelijk (als dat de echte reden is). Ik kan niemand verplichen om bij ons op stal te staan. Wel vind ik het een een beetje kortzichtig, want dat wisten ze van te voren.

Ik vraag me dan toch echt af waarom je dit schrijft... Hebben ze daar aanleiding voor gegeven of vermoed jij zelf iets? Als dat zo is, bespreek dit dan. Ik vind het eigenlijk al raar dat je als stalhouder twijfelt aan de rede die opgevoerd wordt, dat betekent dat je zélf dus kennelijk ook wel weet dat er misschien meer speelt. Als dat zo is had je daar als BEDRIJF op in moeten spelen (mits je tevreden klanten wilt houden natuurlijk). Natuurlijk hadden zij onvrede over bepaalde dingen kunnen zeggen, maar sta jij daar als stalhouder voor open? Zou het zo kunnen zijn dat je pensionklanten voelen dat bepaalde zaken niet bespreekbaar zijn? Of wellicht hadden ze al een vermoeden dat bepaalde redenen niet zo goed zouden vallen (zoals blijkt, want je opent er nu een topic op Bokt over). Misschien is hetgeen dat jij denkt dat er mis is een kwestie van een domme communicatiestoornis. Zou toch jammer zijn als daar dan ruzie over moet ontstaan. Ik had toch eerst eens rustig met die pensionklant om de tafel gaan zitten voor ik een topic op Bokt ging openen want daarmee zet je jezelf als bedrijf toch ook wel te kijk. Niet heel professioneel...

Verder denk ik dat je als ZAKELIJK persoon dit soort dingen niet te persoonlijk moet opvatten. Mensen veranderen van mening of van wens, er kunnen omstandigheden zijn waarom iemand wil verhuizen die niets met jou als stalhouder of jouw stalbeleid te maken hebben maar die toch maken dat een pensionklant wil of moet verhuizen.
Blijf professioneel, je hebt een zakelijke overeenkomst en rond die netjes af. Daar maak je meer reclame mee voor jezelf dan door te verzanden in 'hij zei/zij zei' en modder gooien, want reken maar dat niet alleen die vertrekkende pensionklant daar van hoort. Verzorg de paardjes gewoon zoals afgesproken, dan valt jou niks te verwijten en heb je grote kans dat de vertrekkende persoon zelfs gewoon reclame voor je blijft maken.

Vergeet ook niet dat die pensionklant wel gewoon een groot deel van z'n maandelijks inkomen betaalt om z'n paardjes goed te hebben staan. Als ik vind dat ik elders meer waar voor mijn geld krijg, ben ik vrij om naar elders te gaan. Doen we toch allemaal? Waarom is dat als het om pensionstalling gaat ineens een kwalijke zaak en worden dingen persoonlijk opgevat?
Als ik moet kiezen tussen twee stallen waar ik álles heb wat ik wil, waar m'n paarden krijgen wat ik wil dat ze krijgen en waar ik het zelfde voor moet betalen maar bij de 1 heb ik een binnenbak en bij de ander niet, dan is de keus voor mij toch ook wel snel gemaakt. Wil niet zeggen dat ik jou als stalhouder niet leuk vind of jouw stal slecht vind, maar ik krijg daar dus nét wat meer voor m'n centen en zeker in Nederland maakt een binnenbak toch een boel uit.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:17

Tweety78 schreef:
Dank voor jullie reacties, ik ga het even proberen naast me neer te leggen.

We zijn nog niet zo heel lang actief als stalhouder en hadden bepaalde reacties niet verwacht, althans niet van hen verwacht. Tuurlijk vind ik het vervelend dat ze gaan, dat is ieders eigen keuze. Als ze gaan, dan gaan ze toch. Het is meer de manier waarop. Het doet me wel goed dat de overige klanten wel erg positief naar ons reageren.

Eerst even een paar dagen weg naar de Ardenne (voor het 7de jaar heerlijk wandelen en mountainbike in het bos) en daarna ga ik het gesprek met de dame in kwestie aan om de spanning te doorbreken.

Nee, niet eerst naar de ardennen, vandaag bellen/aanspreken. Ze willen zo snel mogelijk weg, grote kans dat als jij terug komt de paarden inmiddels verhuisd zijn. Dit soort dingen moet je niet op de lange baan schuiven.
Ik zou zeggen dat je het jammer vind dat ze weggaan, maar als ze zo graag weg willen dat ze per 1 aug kunnen vertrekken. Liever dat dan nog een maand een rotsfeer op stal omdat ze stemming lopen te maken (en daar kan je vanuit gaan namelijk).

En tja, soms denk je dat het wel kan zonder binnenbak, maar na de laatste paar winters ben ik ook anders over binnenbakken gaan denken, vroeger had ik hier echt geen behofte aan, inmiddels zou ik er graag een ter beschikking willen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:49

sympie schreef:
heb er onlangs ook zo eentje gehad, die stuurde de vrijdagavond ( 21u) een berichtje dat ze zaterdagmorgen om 8u om haar paard kwam, en ze ging naar een nieuwe stal. Wij wisten dat viavia al meer dan een maand dat ze van plan was van te verhuizen. Waarom vertelt men zoiets dan niet wat vroeger, uit schrik dat der paard geen eten meer zou krijgen ofzo??

Inderdaad :')
Ben bang dat het vaker gebeurt dan jij nu denkt. Of dat de paarden dan ineens 'onhandelbaar' gevonden worden en dus niet meer buitengezet, etc.
Sneu, maar het gebeurt. Behalve onvolwassen pensiongasten heb je óók heel zielige pensionhouders...

TS ik zou het niet laten wachten tot na je vakantie. Niet alleen ivm de sfeer op stal en je andere klanten, maar ook voor je vervangers/oppassers (?) van je bedrijf als jij weg bent.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:21

sympie schreef:
Heleennn schreef:

Waarom vertelt men zoiets dan niet wat vroeger, uit schrik dat der paard geen eten meer zou krijgen ofzo??

Je zou eens moeten weten ;)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:26

Of volpension wordt ineens doe-het-zelf voor de laatste maand. Weinig pensionhouders die een paard dat vertrekt echt nog 100% dezelfde zorg geven. Niet allemaal gaan ze ineens het paard verwaarlozen, maar toch. Er wordt net wat minder vlas ingestrooid, want dat moet er toch weer allemaal uit binnen korte tijd, tijd op de wei wordt net iets korter, op een stal zonder wachtlijst en dus ook niet meteen een opvolger werd zelfs de kapotte drinkbak niet meteen gemaakt.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:29

dat snap ik dan ook niet als pensionhouder, kijk, al er iemand weg gaat bij ons, dan gaan wij dat paard niet anders gaan behandelen hoor!! Je moet allebei ( zowel de klant als de pensionhouder) volwassen met elkaar omgaan.. zo simpel is het

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:58

Ik zou ook niet wachten tot na je vakantie. De pensionklant geeft aan dat ze weg wil en wanneer je wel eerst op vakantie gaat heb je grote kans dat het paard al verhuisd word waardoor je niks meer kunt bespreken.
Ik zou vanavond nog de telefoon pakken en vragen of je met ze in gesprek kunt gaan.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:05

ik zou helemaal niet kunnen wachten, ik bedoel wie weet wat ze gaat doen terwijl jij op vakantie bent ?
ik had gewoon tegen haar gezegd dat ze per direct mag vertrekken.

je moet je zo echt niet laten behandelen, en als je andere klanten wel tevreden zijn is het toch goed
je hebt tenslotte altijd rotte appels er tussen

Tweety78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 18:07

Sonja schreef:
sympie schreef:
heb er onlangs ook zo eentje gehad, die stuurde de vrijdagavond ( 21u) een berichtje dat ze zaterdagmorgen om 8u om haar paard kwam, en ze ging naar een nieuwe stal. Wij wisten dat viavia al meer dan een maand dat ze van plan was van te verhuizen. Waarom vertelt men zoiets dan niet wat vroeger, uit schrik dat der paard geen eten meer zou krijgen ofzo??

Ben bang dat het vaker gebeurt dan jij nu denkt. Of dat de paarden dan ineens 'onhandelbaar' gevonden worden en dus niet meer buitengezet, etc.
Sneu, maar het gebeurt. Behalve onvolwassen pensiongasten heb je óók heel zielige pensionhouders...

De paarden niet meer voeren omdat iemand naar een andere stal gaat???? Die onschuldige beesten kunnen er toch niets aan doen als er een onenigheid ontstaat tussen stalhouder en klant. Belachelijk dat het gebeurd. Dat is toch te gek voor woorden.

BTW: ik ga het gesprek aan met de klant VOOR ik het weekend weg ga. Ik hoop dat alle stress en irritatie om niets is geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:11

Ja serieus. Klein probleempje voor betreffende stalhoudster: de overige klanten zagen dat ook, en wisten toen hoeveel 'hart voor de dieren' ze daadwerkelijk had...
Binnen 2 maanden van 12 naar 2 pensionklanten en nu wil er geen hond meer staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:11

Laten gaan, je kunt en wilt ze toch niet verplichten om langer te blijven staan. Ik vind het nog netjes dat ze een reden hebben opgegeven waarom ze vertrekken. Dit zijn ze niet verplicht.
Ik ben ook van stal verhuisd. Van een alleen buitenbak naar een stal met binnenbak. Klasgenootje van me stond er en de sfeer was zo leuk dat ik ook ben verhuisd ( en het stond niet eens op de planning)

Dat jij de reden van hun vertrek kortzichtig vind zo zie jij het. Maar je weet hun gedachtengang niet.

Probeer het je iig niet persoonlijk aan te trekken.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:36

neen, dat mag je zeker niet, trek je op aan de andere pensionklanten die het wel goed met je voor hebben

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:55

VSW-->TAO

zabje2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 00:04

niks van aan trekken hebben wij ook wel gehad gewoon laten gaan, geen ruzie maken dat heeft geen zin
eerst ben je alles en alles is mooi enz bij ons hebben ze alles ook binnen bak, maar als ze weg zijn deug je niet meer terwijl je het echt goed doet , en er zijn er ook wel die graag weer terug willen komen wij hebben alles netjes binnen en buiten maar je doet het nooit goed heel apart he maar stal staat wel vol
dus voor hun 10 anderen toch zo zie ik het

laat je kisten en loat goan !! mijn motto ;)

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 00:14

Maak er niet al te veel woorden aan vuil...inderdaad géén ruzie maken, dat heeft geen enkele zin. Als ze in de buurt blijven kom je ze vandaag of morgen toch weer tegen - wel zo fijn als je elkaar dan normaal goeiedag kunt zeggen...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:17

Probeer het verder ook zakelijk en niet persoonlijk te zien. Hoop dat het gesprek goed verloopt en alles netjes afgehandeld kan worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:25

Sonja schreef:
sympie schreef:

TS ik zou het niet laten wachten tot na je vakantie. Niet alleen ivm de sfeer op stal en je andere klanten, maar ook voor je vervangers/oppassers (?) van je bedrijf als jij weg bent.

niet alleen angst voor de pension eigenaar ook voor de weide maatjes.

Heb het een keer mee gemaakt dat iemand weg ging en 1 dag voor dat ze vertrok haar weide maatjes op de hoogte stelde dat ze weg ging. Waardoor het hele schema van binnen halen en buitenzetten (wat zelf gedaan werd) ineens uit elkaar viel.

De reden dat ze het niet had doorgegeven was dat ze bang was dat haar paard niet meer met de groep mee naar buiten mocht vanwege een nieuw maatje (dat er natuurlijk helemaal nog niet was).

Dat vond ik ook gewoon schandalig.. En erg asociaal... Gelukkig betrof het niet mijn weide groepje

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 15:55

ach ,ik heb zelf een pensionstal gehad,en dit komt zeer bekend voor...

maar ik had juist ook daarom geen opzeg termijn,geen contract,noppes,wel zo handig,want dan kan je lastige/vervelende klanten net zo gemakkelijk per direct de deur wijzen..

ik zou de dames lekker laten verhuizen als ze dat willen...voor hen wel weer andere mensen hoor...

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:58

Tweety78 schreef:
De paarden niet meer voeren omdat iemand naar een andere stal gaat???? Die onschuldige beesten kunnen er toch niets aan doen als er een onenigheid ontstaat tussen stalhouder en klant. Belachelijk dat het gebeurd. Dat is toch te gek voor woorden.

BTW: ik ga het gesprek aan met de klant VOOR ik het weekend weg ga. Ik hoop dat alle stress en irritatie om niets is geweest.

Nou geloof mij.. Dat komt echt voor hoor... Heb begin dit jaar 2 maanden gestaan bij een stal, waarvan de staleigenaresse vanalles beloofde en niks na kwam (en dan nog alles via facebook terugdraaien). Heb als een speer andere stalling geregeld, want ze vertikte het om mijn paarden eten te geven, water te geven en uit te mesten. Laatste dag wilde ze de mijne niet eens meer buiten zetten en heeft letterlijk gezegd dat ze niks meer doet voor mensen die weggaan.

Ik had ook een maand opzegtermijn en kon gelukkig de laatste maand alleen de lege box huur betalen, maar ik mocht pas het terrein af als ik zou betalen (was halverwege de maand) anders zou ze het mij heel moeilijk maken. Maar ondertussen betaalt zij dus niet aan degene die het terrein aan haar verhuurt :') hoe ironisch...