sympie schreef:Waarom vertelt men zoiets dan niet wat vroeger, uit schrik dat der paard geen eten meer zou krijgen ofzo?? Beetje volwassen zijn is bij sommige echt moeilijk te zoeken.
Sympie, ook bij pensionhouders is 'volwassenheid' soms heel ver te zoeken, helaas gebeurt dat soort dingen dus inderdaad. Paarden die niet meer gevoerd worden, niet meer zo lang naar buiten gaan als afgesproken of andere gemaakte afspraken die ineens niet meer nageleefd worden, ik heb het helaas al wel vaker dan eens gezien bij in verhuizende vriendinnen.
Er wordt nu heftig afgegeven op de opzeggende pensionklanten door velen maar geloof maar dat er net zo veel horken van stalhouders zijn die opzeggen van de stalling direct als een persoonlijke aanval zien en dit aangrijpen om dat - helaas - op de paarden af te reageren. Daar zou ik als opzeggende pensionklant ook heel zenuwachtig van worden...
Zo ook aan dit verhaal... Aan elk verhaal zitten twee kanten en wat mij op valt en wat ik me afvraag is waarom TS twijfels trekt bij de opgegeven rede en twijfelt of de pensionklanten wel altijd zo tevreden waren als ze zeggen dat ze waren
Tweety78 schreef:Nu hebben deze mensen te kennen gegeven toch naar een andere stal te gaan omdat de nieuwe stal een binnenbak heeft. Jammer maar begrijpelijk (als dat de echte reden is). Ik kan niemand verplichen om bij ons op stal te staan. Wel vind ik het een een beetje kortzichtig, want dat wisten ze van te voren.
Ik vraag me dan toch echt af waarom je dit schrijft... Hebben ze daar aanleiding voor gegeven of vermoed jij zelf iets? Als dat zo is, bespreek dit dan. Ik vind het eigenlijk al raar dat je als stalhouder twijfelt aan de rede die opgevoerd wordt, dat betekent dat je zélf dus kennelijk ook wel weet dat er misschien meer speelt. Als dat zo is had je daar als BEDRIJF op in moeten spelen (mits je tevreden klanten wilt houden natuurlijk). Natuurlijk hadden zij onvrede over bepaalde dingen kunnen zeggen, maar sta jij daar als stalhouder voor open? Zou het zo kunnen zijn dat je pensionklanten voelen dat bepaalde zaken niet bespreekbaar zijn? Of wellicht hadden ze al een vermoeden dat bepaalde redenen niet zo goed zouden vallen (zoals blijkt, want je opent er nu een topic op Bokt over). Misschien is hetgeen dat jij denkt dat er mis is een kwestie van een domme communicatiestoornis. Zou toch jammer zijn als daar dan ruzie over moet ontstaan. Ik had toch eerst eens rustig met die pensionklant om de tafel gaan zitten voor ik een topic op Bokt ging openen want daarmee zet je jezelf als bedrijf toch ook wel te kijk. Niet heel professioneel...
Verder denk ik dat je als ZAKELIJK persoon dit soort dingen niet te persoonlijk moet opvatten. Mensen veranderen van mening of van wens, er kunnen omstandigheden zijn waarom iemand wil verhuizen die niets met jou als stalhouder of jouw stalbeleid te maken hebben maar die toch maken dat een pensionklant wil of moet verhuizen.
Blijf professioneel, je hebt een zakelijke overeenkomst en rond die netjes af. Daar maak je meer reclame mee voor jezelf dan door te verzanden in 'hij zei/zij zei' en modder gooien, want reken maar dat niet alleen die vertrekkende pensionklant daar van hoort. Verzorg de paardjes gewoon zoals afgesproken, dan valt jou niks te verwijten en heb je grote kans dat de vertrekkende persoon zelfs gewoon reclame voor je blijft maken.
Vergeet ook niet dat die pensionklant wel gewoon een groot deel van z'n maandelijks inkomen betaalt om z'n paardjes goed te hebben staan. Als ik vind dat ik elders meer waar voor mijn geld krijg, ben ik vrij om naar elders te gaan. Doen we toch allemaal? Waarom is dat als het om pensionstalling gaat ineens een kwalijke zaak en worden dingen persoonlijk opgevat?
Als ik moet kiezen tussen twee stallen waar ik álles heb wat ik wil, waar m'n paarden krijgen wat ik wil dat ze krijgen en waar ik het zelfde voor moet betalen maar bij de 1 heb ik een binnenbak en bij de ander niet, dan is de keus voor mij toch ook wel snel gemaakt. Wil niet zeggen dat ik jou als stalhouder niet leuk vind of jouw stal slecht vind, maar ik krijg daar dus nét wat meer voor m'n centen en zeker in Nederland maakt een binnenbak toch een boel uit.