Stinkende cap?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SissadoraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 09:06

SienenIvo schreef:
Stop je je handschoenen in je cap of niet? Daar kan het ook al liggen!

Ja.... :o Nu voel ik me wel heel dom, hah! Note to self: maak een aparte kleine zakje voor de handschoenen.

tjady

Re: Stinkende cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 09:10

Ik waste mijn cap in een emmer water met wasmiddel en spoelde hem daarna gewoon uit. Dan laten drogen, met de temperaturen van die gaan komen is hij zo droog.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 09:12

Doen jullie dit ook met caps die een stoffen/suede buitenkant hebben?

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 09:16

wat dacht je van vloeibaare groene zeep om hem daar mee te wassen onder de kraan
dit doe ik altijd en laat hem buiten drogen (is nu zo droog met dit weer )
en ruikt hij weer lekker fris

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 09:17

Nou na aanleiding van dit topic ik met frisse moed mijn cap in de wasmachine gegooid. Eerst een laagje (oudere) handoeken en daar tussen de cap. Halverwege de machine stopgezet omdat de cap toch wel heel hard door de wasmachine begon te beuken... Maar hij is wel schoon. Heb hem uitgespoeld onder de kraan en laten drogen en hij is bijna als nieuw :j Dusja het werkt maar het is niet best voor je machine :+ Volgende keer maar met biotex op de hand :j

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 09:19

Beuken niet best voor de machine? Voor je cap bedoel je? :)

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 09:22

Van robijn heb je van die geurzakjes voor in je klesing kast. Die liggen ook in mijn zadel kast en heel mijn kast ook de cap ruikt heerlijk

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 09:27

Cap in de wasmachine kan prima hoor, maar er zijn twee dingen waar je op moet letten:
- Zorg dat de cap tussen veel handdoeken of zachte truien in een volle trommel zit, dan bonkt het niet.
- Laat de centrifuge op de laagste stand rondgaan, anders kan de cap beschadigen.
Gaat bij mij al jaren goed, en zo heb je eenvoudig weer een frisse cap.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 10:57

Sissadora schreef:
SienenIvo schreef:
Stop je je handschoenen in je cap of niet? Daar kan het ook al liggen!

Ja.... :o Nu voel ik me wel heel dom, hah! Note to self: maak een aparte kleine zakje voor de handschoenen.

Hahaha! Dat zei de vrouw in de winkel. Anders wist ik het ook niet hoor! :'D Je kan ze ook gewoon langs je cap leggen!

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:56

Droog shampoo of gewoon uitspoelen. Drogen is geen probleem met het weer :)

Vissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:16

In de zomer voordat je op vakantie gaat met de hand wassen deed ik altijd emmer met water met wasmiddel... Jeetje wat een troep komt daar af zeg! Dan kan de cap als je op vakantie bent lekker drogen!

Laatste 2 keer in een kussensloop in de wasmachine gedaan maar nu is het stof aan de onder rand gaan scheuren. Dus dat zou ik niet aanraden! Nu een cap gekocht met uitneembare binnenvoering. Stukke frisser!

Ssuuz92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:25

Ik heb mijn cap altijd met de hand gewassen. Lekker onderdompelen in een bak met water en een zeep met een lekker luchtje.. daarna goed uitspoelen en laten drogen. Met ruim een dag is ie wel weer droog..

Resultaat een lekker ruikende, schone cap!

JustJuul_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:48

Ik gebruik de capspray van greenXL, werkt perfect, heb nog geen vieze luchtjes geroken!

Thoeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:03

heb je een waterkoker? scheut (schoonmaak-) azijn erin en aanvullen met water. cap over de waterkoker leggen en paar keer waterkoker aanzetten. Cap stoomt veilig schoon en dankzij azijn verdwijnt geur. Je waterkoker is ook meteen ontkalkt!

Larissabest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:19

Ik had dat probleem dus ook, de binnenvoering eruitgehaald, gewassen en er antischimmel spray in gespoten :') Maar geur kwam er niet helemaal uit, inmiddels een nieuwe cap -Mijn ''StinkCap'' viel dan ook helemaal uit elkaar openduur-

SissadoraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 18:24

Al een keer cap met de spray behandeld... inmiddels is de geur bijna verdwenen, maar niet helemaal. Ga ik nog nog een keer doen. Veel beter! :3