Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Princesj schreef:Ik lees even mee. Wij hebben het zelfde probleem met een van onze paarden, het probleem is dat je hem eigenlijk moeilijk een plezier kan doen. Paard heeft niks met knuffelen, poetsen of eten. Werken vind hij wel leuk, krijgt ook veel afwisseling aan geboden.
Monty Robberts manier is geen optie, daar is het land te groot voor.

) Ze komt nu altijd en ze wil graag mee naar dr stal
. Ze krijgt alleen dan een stukje brood, als ze zeurt om meer krijgt ze de volgende keer een kleiner stukje.. Dat heeft ze maar al te goed in de gaten
(ik weet wel dat ze het gewoon voor de snoepjes doen en mij herkennen als 'dat meisje van wie je altijd een snoepje krijgt als het halster om is',, maar het ziet er gewoon zo leuk uit
)
lissie_zigor schreef:De beste tip die ik je kan geven:
Loop NOOIT recht op het paard af, benader hem van schuin achter
Als je naast zn schouder staat, druk je met je duim in zn "oksel" dan draait hij zn hoofd naar je toe en kun je het halster omdoen.
Rent ie bij benaderen weg? Ga dan direct stilstaan. Staat hij weer stil? Ga je m weer benaderen net zolang tot je bij m bent
Succes
Niet alleen maar om naar de stal te gaan, of niet alleen maar om te gaan trainen. Zorg erook voor om wat leuks te gaan doen: een leuke buitenrit, of een tijdje borstelen (weet niet of jou paard hier van houd, maar mijne iig wel
). Cassidy schreef:Paardlief heeft in het verleden geleerd dat hij niet meegenomen wordt als hij wegrent.
Er zijn meerdere tips voor.
Ga met voer werken (maar kijk uit, als er meerdere paarden op het land staan krijg je voernijd, en dat kan gevaarlijk worden).
Ga achter het paard aanlopen en ongeacht hoe lang het duurt, niet met rust laten tot je haar hebt. Als je haar hebt, uitvoerig belonen en weer loslaten. Daarna weer proberen te pakken. Niet stoppen voordat je haar te pakken hebt, niet opgeven omdat je moe wordt, of het gaat regenen, of je honger krijgt, of nog huiswerk moet maken. Na verloop van tijd gaat het steeds korter duren voordat je haar kunt pakken. Bij het achter het paard aanlopen nooit naar de ogen kijken. Kijk naar de schoft. En als het dier dan stil blijft staan, loop in een boog op hem af, en ga eerst contact maken met de schoft, even kriebelen. Niet meteen naar dat hoofd grijpen.