Goede prijs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Goede prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 22:41

wat vragen ze voor bedrag als je het paard least? Zonde klusjes te doen?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 22:45

Waar staat dat het paard geleased mag worden?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 22:47

Dat vraag ik dus. Nu krijgt ze dus in ruil voor het uitmesten, lesgeven en 35- euro een paard tot haar beschikking, beetje hetzelfde idee als leasen, maar dan ipv betaling doet ze de klusjes, zo begrijp ik het tenminste

verleasen ze geen paarden tegen geld? Dan kun je uitrekenen hoeveel uur je bezig bent met klusjes en lesgeven x een uurloon wat bij je leeftijd hoort en kijken of dat overeen komt. Ik ga ervanuit dat die 12 stallen iet 3 x pw volledig uitgemest worden, maar alleen drollen weggehaald en bijgestooid? Of 12 stallen in totaal pw en dat verdeel je over 3 dagen?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 22:52

Erg lastig uit te rekenen met zo weinig info en geen leeftijd, maar even voor het idee:

als het namelijk 12 stallen per week totaal is, en ik ga uit van 15 min. per stal met uitmesten. ben je per week dus 3 uur aan het mesten.
Ik weet je leeftijd niet, ga even uit van €10- per uur. dan zijn dan €130- per maand wat je zou verdienen als je geld ervoor kreeg.
15 kinderen lesgeven? 1 uur aan 15 totaal? Ik ga even uit dat het 2 groepen zijn, 2 uur x €10- ( ga uit dat je niet gediplomeerd bent) zijn 87- per maand

Dat zijn €217- pm + die €35- wat je nu betaald om dat paard te mogen rijden

Als je dat vergelijkt met volledige lease op sommige maneges waarbij alle onkosten voor de eigenaar zijn....valt het nog mee
Ik ga nu uit van 10- per uur, omdat ik niet weet hoe oud ts is, ik vermoed dat ts gezien ze ergens zei 5 havo dus minderjarig is en de 10- euro per uur uit het voorbeeld al veel betaald is dan
16 jaar is nl rond €3.27de, 17 jaar 3.74 18 jaar is €4.31
( als ik namelijk al ruimer tel dan minimum en van €5- per uur uitga is het verdiende bedrag
108.50 per maand + 35- = 143.50)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 10:22

Ze verleasen niet. Het zijn geen 12 stallen, ze staan in een groep van 7 en een groep van 5 paarden. De 7 paarden staan een stuk verder. Lesgeven gebeurt in 3 groepen.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 17:33

Had een paar PB'tje gehad met hoe het nog was afgelopen, dus bij deze; Ik ben twee weken geleden weg gegaan en dat is een zeer goede beslissing geweest! Ontzettend zwaar om mijn paardenkindjes achter te laten daar, maar ik ben er ontzettend van opgeknapt. Leverde me blijkbaar meer stress op dan ik dacht, iedereen in mijn omgeving zegt dat ik opeens veel vrolijker ben en voel me ook 1000 keer beter!

Nu even paardloos, dan maar op school focussen :)

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:50

BaileyMix schreef:
Had een paar PB'tje gehad met hoe het nog was afgelopen, dus bij deze; Ik ben twee weken geleden weg gegaan en dat is een zeer goede beslissing geweest! Ontzettend zwaar om mijn paardenkindjes achter te laten daar, maar ik ben er ontzettend van opgeknapt. Leverde me blijkbaar meer stress op dan ik dacht, iedereen in mijn omgeving zegt dat ik opeens veel vrolijker ben en voel me ook 1000 keer beter!

Nu even paardloos, dan maar op school focussen :)

Dat is inderdaad de juiste beslissing geweest! Als iets je zoveel stress en spanning oplevert, is het niet goed voor je. Het omgaan met paarden hoort ontspannend te werken ;) Ben je ondertussen nog op zoek naar een verzorgpaardje in de omgeving?

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:56

Wauw merel, wat ontzettend goed van je! Super dat je deze stap hebt gezet.
Als je nog eens wilt rijden stuur je maar een berichtje, gaan we samen op buitenrit.
Wel jammer dat dit mij heel bekend voor komt.. Maar heb er gelukkig ook afstand van kunnen doen :)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 18:41

Ben inderdaad nog wel 'zoekende' , niet echt heel actief maar zou leuk zijn als er een ander paardje op m'n pad kwam :)

Tamara; Ja lijkt me super leuk :D Inderdaad jammer dat ik niet de enige ben die met deze stal zo'n rotervaring heeft...

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:41

Ook ik betaal iemand om mijn paarden te doen tijdens vakantie en dagjes weg, zij mag gewoon altijd gratis rijden,ook buiten mijn vakanties om.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:10

Het gebeurt heel vaak hoor dat soort uitbuiting. Toen ik stage liep op een manege, praat ik over 8 jaar geleden, deed ik ook veel extra klusjes voor pensionklanten. Dit uit aardigheidje want we hadden gezamelijk goed contact met z'n allen. Toen een van de pensionklanten ziek werd en ik naast mijn bergen met werk ook de verzorging van haar paard op mij nam moest ik geld gaan betalen om te mogen werken op de manege. Terwijl ik daar mijn baan had.

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:30

Wat erg zeg. Goede beslissing genomen zo te lezen!