Gaan jullie op wedstrijd met deze tropische temperaturen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:15

Ik meld af als ik overdag moet rijden. Mijn vorige paard heb ik op cc bevangen van de warmte gehad ondanks dat de trailer in de schaduw stond, veel had gekoeld en met rijden er rekening mee had gehouden. Mijn huidige paard weet ik niet of die erop reageert want die heeft nu vakantie. Mensen mogen bij mij nu in zomertenue rijden al valt het op dat weinig mensen dit doen. Ik zorg ook voor snelle doorloop zodat iedereen weer snel naar de trailer kan.

Laux

Re: Gaan jullie op wedstrijd met deze tropische temperaturen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:46

Op het moment rijd ik geen wedstrijden, ik heb wel een keer een wedstrijd gereden met deze hitte, maar dat ga ik nooit meer doen. :n
Zelf kan ik slecht tegen warmte (vooral de benauwdheid) en voor de paarden is het ook zeker geen pretje.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 17:52

Zelf kan ik ook slecht tegen de warmte, dat scheelt ook. Ik heb er geen plezier in als ik in dik 30 graden een proefje moet rijden. Dus heb van de week ook afgemeld.

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 17:54

Ik zeg niet af hoor. 5 flessen water mee 1 voor in een emmer en de andere 4 na het rijden erover heen gooien. Op de trailer onder het rijden is er genoeg wind. En jij mag als het goed is ook in zomertenue starten. :j

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 19:42

Ik start alleen op de stal waar mijn lease paardje staat, dus het probleem met de trailer heb ik niet.. Ik rijd in de B dus ben toch meestal of smorgens vroeg aan de beurt of eind vd middag (soms is de wedstrijd 2uur al afgelopen dus dan wel overdag)

Warm is warm natuurlijk, maar de Z is natuurlijk wel zwaarder voor het paard dan de B, lijkt me. Ik denk dat als ik hoger kom dat ik niet start als het bloedheet is..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 21:58

Afgelopen zondag 4 rubrieken gestart, komende zondag weer 4 rubrieken (met 1 regiokampioenschap erin), en dinsdag 5 rubrieken met een nederlands kampioenschap. Zomertenue kennen ze bij de aangespannen sport niet, dus lekker in pak. Hoorde dat de warmte aanbleef, volgende week zaterdag, maandag en woensdag weer wedstrijden. Daarin ook weer verschillende nederlandse kampioenschappen, iets te belangrijk om te laten schieten. Dieren kunnen er ook prima tegen, hebben we zondag wel gemerkt.
Overigens staat de klep van de vrachtwagen altijd open als we op het terrein zijn, en is de hele vrachtwagen goed geïsoleerd, ze staan er koeler dan op stal.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 22:08

ik start ook wel. rijd wel minder lang en intensief los als anders en genoeg water en spons mee.

edit: voor een gewone wedstrijd boven de 30 graden meld ik me zeer waarschijnlijk wel af. morgen heb ik kringkampioenschap en die ga ik wel starten, met een aangepast schema ;)
Laatst bijgewerkt door melissa_93 op 26-07-13 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 22:12

Mijn paard lijkt er weinig moeite mee te hebben, maar ik hou er wel rekening mee. Als ik midden op de dag zou moeten starten met 30+ graden zou ik vermoedelijk afzeggen.
Niet eens zozeer voor het rijden, 20 min losrijden en 60 seconden in t parcours gaan m niet veel doen, maar op de trailer vind ik het te warm.
Gelukkig rij ik B springen en mag ik lekker vroeg starten altijd :) daarna op de trailer en naar huis!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 22:19

Voor een kampioenschap zou ik wellicht gaan, maar voor een 13 in een dozijn wedstrijdje waar er elk weekend 30 van zijn die ik niet in waarom ik bij 35 graden midden in de felle zon aan paardje pesten zou doen.
De sport moet wel voor beide leuk blijven vind ik.
Ik overleef die 5 minuten in het jasje wel (eigen keus), maar om nou die 2 weekenden in het jaar dat het 30+ is van het dier te verlangen dat het gewoon zijn uiterste geeft vind ik persoonlijk niet nodig.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 22:21

Mijn paard heeft er geen moeite mee maar ik wel..
Ik kan slecht tegen de hitte en word snel duizelig.
Ik heb afgelopen zondag en enkele weken geleden ook wedstrijd gehad ; beide midden op de dag in volle zon bij extreme hitte.
Mijn paard was zoals meestal gruwelijk heet en vlug en ik merkte er niks anders aan maar ik zelf ben op de dag zelf uren lang ziek geweest en duizelig en de dagen erna ook.
Dus daarom de wedstrijd voor dit weekend afgezegd.
Geen zin om me dagenlang ellendig te voelen voor een simpele wedstrijd

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:25

vandaag wel op cc geweest, zat er 5 min op en toen gauw weer op de trailer, giga slechtweer, en wedstrijd is daarna afgelast.

Martina1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 12:08

Heb afgelopen dinsdag wel gereden (wel op de avond), er kwam op de avond een windje bij dus dan valt het ook wel mee. Maar alsnog was het erg warm. Meteen naar huis gegaan en haar in het land gezet.

Replaylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:58

Ik start wel gewoon, mijn pony heeft er niet erg veel moeite mee maar ik ga tussendoor gewoon veel stappen en doe rustig aan :)

Larissabest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:30

Opzich zou het geen kwaad kunnen lijkt me. Ligt ook erg aan je paard vind ik..