Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
), ik lees heel veel tijdschriften, op internet (en natuurlijk Bokt) verder leer ik ook enorm veel van mijn bijrijdpaard, en de paarden die (tijdelijk) mag bijrijden van andere eigenaren. En ja ik weet nu al wel dat ik een b proefje heb gereden op mijn 18e, mijn eerste b proefje was toen ik een jaar of 11 was, gewoon voor de lol. Ik had zelfs gehoopt voor mijn 18e Z startgerecht te zijn, maar helaas gaat dat hem niet meer worden, omdat dit een beetje een pech jaar is geweest. En het is niet dat ik uit een rijke paardenfamilie kom, maar ik heb er heel hard voor gewerkt. Meeste kinderen die met hun 13e/14e in het Z starten hebben ouder(s) die in de paarden zitten. xJess schreef:Ik ben zelf 17 nu, en ik heb zelf nu wel het idee dat ik redelijk veel van paarden af weet(maarja dat dacht ik ook toen ik 13 was), ik lees heel veel tijdschriften, op internet (en natuurlijk Bokt) verder leer ik ook enorm veel van mijn bijrijdpaard, en de paarden die (tijdelijk) mag bijrijden van andere eigenaren. En ja ik weet nu al wel dat ik een b proefje heb gereden op mijn 18e, mijn eerste b proefje was toen ik een jaar of 11 was, gewoon voor de lol. Ik had zelfs gehoopt voor mijn 18e Z startgerecht te zijn, maar helaas gaat dat hem niet meer worden, omdat dit een beetje een pech jaar is geweest. En het is niet dat ik uit een rijke paardenfamilie kom, maar ik heb er heel hard voor gewerkt. Meeste kinderen die met hun 13e/14e in het Z starten hebben ouder(s) die in de paarden zitten.
. Vind ik ook erg leuk, kan ik mezelf weer meer ontwikkelen.
(maar ik reed wel al ong. hetzelfde
)Geryon schreef:Ben nu 18 maar startte rond mijn 16e M1 en trainde M/Z niveau, wél heel vriendelijk, echter niet met het beeld van een juiste basis/lichaamsgebruik/doel als dat ik nu heb.(maar ik reed wel al ong. hetzelfde
)
Durf ook wel te zeggen dat ik nu wel een goed beeld heb van wat goed is en wat niet, van wat goed voelt en wat niet. En dat ik, nu als recreatieruiter, niet de behoefte heb om dressuurmatig nog meer te leren.
Ik vind het helemaal geen achterlopen als je op je 18e nog geen juiste basis onder de knie hebt.