alberthoeve september

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eukje

Re: alberthoeve september

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 20:29

Napie weet altijd raad als het om de alberthoeve gaat.. +:)+

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 21:35

Napie schreef:
Er zijn net twee hele grote groepen vertrokken en er is hier maar 1 die de mail beantwoord dus zal ik me best doen je vragen te beantwoorden:
-alle ruimte voor je paardentrailer op drie verschillende plekken
-op de camping is stroom en verder is er in de binnenbak sowieso wel een stopcontact om even te laden
-er is geen magnetron op de camping. Kijk iemand met een caravan lief aan of je mag mij ook lief aankijken. Ik woon vooraan op het terrein in de boerderij. Ook geen koelkast en de supermarkt is op 10 km dus produkten meenemen die slecht houdbaar zijn. Echt kamperen dus
- je mag een koelkast meenemen, er is stroom bij de kampeerplekken
- Max en Mark staan te popelen om mee het bos in te mogen. Zijn vlotte maar zeer brave fjord en haflinger. Je bespreekt ze bij de familie Zwiers. Er hangt een lijst in hun kast waarop ingevuld kan worden wanneer ze verhuurd zijn. Ik dacht rond 10 euro per uur. Je bent volledig vrij ze zelf te pakken en op pad te gaan. We gaan ervan uit dat je verstandig omgaat met de pony's

Super! Heel erg bedankt :D . We nemen een koelkastje mee en zorgen er gewoon maar voor dat we geen magnetron nodig hebben :+ , anders ga ik inderdaad maar mensen lief aankijken :j . We nemen ook onze fiets mee dus die 10km naar de supermarkt moet te doen zijn.
Dat Max en Mark vlot zijn komt goed uit, mijn haflinger heeft er ook altijd aardig de gang in en zal 't leuk vinden eens samen te lopen met een andere haf (of fjord :) ) Zo kan de kwpn dame van m'n vriendin een dagje uitrusten, puur voor de zekerheid. We hebben er zin in!! :D

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:12

En hoe bevalt het Femke?

Wij hebben gereserveerd, komen 31 aug aan, woensdag gaan 2 dames en de kar weer terug, ik en vriendin blijven nog tm vrijdag.

Ontzettend veel zin in!

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:22

Mizsz_Kitty schreef:
En hoe bevalt het Femke?

Wij hebben gereserveerd, komen 31 aug aan, woensdag gaan 2 dames en de kar weer terug, ik en vriendin blijven nog tm vrijdag.

Ontzettend veel zin in!

Het was super leuk!! De familie Zwiers is echt ontzettend vriendelijk, je kan altijd met je vragen terecht en er wordt meteen wat voor je geregeld. (we hadden een weitje waar amper gras in stond, even laten weten en we mochten meteen zelf een ander weitje uitzoeken. En zo nog wat voorbeelden :j)

En daarbij is het bos super dichtbij en heel erg mooi! Ik zou zo nog een keer gaan :D
Heel veel plezier!

Afbeelding

Oja en we hebben dus 1 keertje Max gehuurd, wat een brave pony! (hier links)
Afbeelding

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:16

Ziet er goed uit zeg!

Ben al aan het aftellen, over 2 weken zitten we er al :D

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:35

Wij vriendlief, hond suus en groninger paard Oz zijn van plan om dit weekend naar de Alberthoeve te gaan :-) even er tussenuit lekker kamperen (ik ben gek op kamperen).
20 jaar terug kwam ik bijna elk weekend in Wateren. Schitterende omgeving en het moet nog mooier zijn geworden. Ik laat me verrassen :j .

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 09:52

Aftellen: we gaan 1 september!!

Moet alleen kiezen: 1 paard en fietsen mee of 2 paarden en geen fietsen...
Heb er veel zin in en hopelijk ook mooi weer!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:24

Wij gaan zaterdag heen!
Heb je 2 paarden en kan je dan samen rijden, of afwisselen?

Wij zullen uur of 3 aankomen, paardjes en bagage dumpen en dan naar Diever om fjord en wagen op te halen :D

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 11:20

Wij zitten nu nog op de alberthoeve elke mooie lange ritten gemaakt. Ook verdwaald :-).
Een heerlijke plek om te kamperen met paard, vriend en hond. Wij komen zeker weer terug!!!!!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 11:22

Afgelopen juli zijn wij geweest en nog even dan gaan wij weer. In oktober hebben wij gepland zodat wij ook weer het water in kunnen gaan.

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 11:42

Mizsz_Kitty schreef:
Wij gaan zaterdag heen!
Heb je 2 paarden en kan je dan samen rijden, of afwisselen?

Wij zullen uur of 3 aankomen, paardjes en bagage dumpen en dan naar Diever om fjord en wagen op te halen :D

Waarom komen de ford en de wagen uit Diever?

Ik heb zelf 1 paard maar kreeg nog een paard aangeboden van de manege zodat ik samen met mijn man kan rijden. Alleen weet ik niet hoe deze merrie langs de weg is en op de trailer....
En dan heb ik ook geen fiets daar...dus we twijfelen nog!

En ja je kunt lekker verdwalen daar! Ben al iets van een appje aan het zoeken haha :-)

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:00

Er is een app via staatsbosbeheer met 4 dagroutes

Vriendinnen hebben 2 iets oudere paarden die ze liever niet mee willen nemen. Nu gaan 2 meiden daar al jaren huifkarren vanuit diever en daar mogen we nu een fjord en marathonwagen van gebruiken zodat we toch met zn 4en op pad kunnen.

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 21:07

Dat is handig opgelost zo dan!

En die app van staatsbosbeheer heb ik gezien idd maar ik geloof niet dat ik die heel handig vind. Of ik snap de app niet haha
Wil iets met gps odat ik kan zien waar ik precies ben.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:19

Die app werkt inderdaad niet heel handig. Je kan ongeveer wel zien welke kant je op moet rijden vanaf de alberthoeve maar dan moet je ook wel steeds op je telefoon kijken. De dagroutes staan prima aangegeven je moet alleen wel even weten hoe je op de route komt en goed onhouden waar je bent gestart om terug te rijden. Eigenlijk is het heel simpel: vanaf de alberthoeve een kilometer naar rechts, tegenover camping Blauwe lantaarn rechtsaf tot je een onverhard pad tegenkomt, die volg je tot je de blauwe route ziet. Als je die rechts aanhoud kom je vrij snel bij de kale duinen en de rode route. Vanaf de alberthoeve links, 1 km langs het fietspad en dan kom je een ruiterroute aan je rechterhand tegen het bos in. Volg die en je komt weer op de blauwe route, een nieuwe oranje route (die ik eigenlijk nog niet eens gevolgt heb en ook niet op kaart nog heb) en iets verderop ook de groene route. De rode route loopt naar Appelscha waar je pauze kan houden bij de bosbrasserie (staat aangegeven: trailerparkeerplaats. Er is een drinkplaats, paddocks en wei voor je paard). De groene gaat naar Diever waar je je paard kan vastzetten bij de eendenvijver en daar een snack kan halen. Blauw vind ik zelf niet een hele bijzondere route. Verbind rood en groen eigenlijk. Er is richting Hoogersmilde ook nog een oranje route. Deze kom je tegen als je rood volgt.

Endomondo werkt leuk om te zien waar je geweest ben. Ik heb altijd prima bereik. Voorbeeldje
Afbeelding

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 23:02

Thanks!! Jij kent volgens mij het hele DF Wold uit je hoofd haha.

Endomondo ga ik ook proberen. Ik heb geen flauw benul van afstanden en ik wil ook eens aan een vierdaagse of enjoy the ride mee gaan doen. Ik zie dan altijd afstanden staan die je rijdt op een dag maar heb geen idee of mijn paard dat wel overleefd! Ga em gelijk even downloaden!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 23:11

Soms kom ik ook wel eens een hoekje tegen die ik nog niet ken maar voor de rest verdwaal ik eigenlijk nooit nee

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:01

Volgens mij gaat het helemaal goedkomen! Je kan toch ook bij de alberthoeve zelf routes meekrijgen?

Het weer wordt ook super volgende week :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:49

ik heb een heel stel routes gemaakt die ze je mee kunnen geven maar dan moet je het bos wel een beetje kennen. De dagroutes zijn het makkelijkst om te volgen en supermooi

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:52

Ik ben er in Juni ook een weekje geweest met m'n paard, echt genieten! Wil graag dit jaar nog een keer, maar zou dan alleen moeten denk ik

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 12:18

Maar sommige dagroutes liggen wel een eind van alberthoeve af, om op de route te komen zegmaar?
Ach, gaan het zien! Ben iig heel hard aan het aftellen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:02

Dagroutes liggen op maximaal 2 km van de alberberthoeve

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:16

dat valt idd wel mee, 20 minuutjes

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 18:42

Oranje route gevolgt. Vlak bij de Alberthoeve is de aanlooproute van oranje al te vinden zodra je in het bos een bruggetje ben over gegaan. Echter door werkzaamheden bij Hoogersmilde is hij lastig te volgen. Die aanlooproute is wel weer de kortste en leukste route richting de groene route.

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 20:23

Als de dagroutes goed duidelijk aangegeven staan red ik me hopelijk wel.
Als mijn paard al niet halverwege is omgedraaid hahaha.... Ziet helaas spoken achter elke struik of graspol!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:40

Ik heb afgelopen weekend eigen routes gemaakt :-). Het kaartlezen wordt dan wel een uitdaging, want al die kleurtje op de paaltjes wordt het niet gemakkelijk. Ook was de kaart niet heel duidelijk en de nummers van de kavels is een drama!!! Zo nu en dan moet ik de kompas gebuiken :-). Ik doe mee aan trec-wedstrijden dit was een mooie training.
Jammer dat ik Napie niet getroffen heb. Maar ik kom terug.