mag het wel of mag het niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Re: mag het wel of mag het niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:45

Waarom vraag je dan in vredesnaam advies. Je weet zelf toch al dat je het toch wel gaat doen.
Er zit een verschil tussen wat mag een wat verstandig is.
Ik reed jarenlang zonder cap en dat is nooit verkeerd gegaan, maarof het verstandig is.....

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 18:49

ik vroeg of het mag, of ik het dan ga doen is aan mij denk ik. overigens als het niet had gemogen had ik het niet gedaan dus dat ik het zoiezo ga doen is niet helemaal waar.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:51

Tendance, de vraag was dan ook niet of het verstandig is, maar of het mag.

Het antwoord is dus dat het mag. Persoonlijk zie ij het probleem ook niet. Met een paard op de wagen zal ts zeker voorzichtig rijden.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:54

Mijn eerste gevoel was ook dat het gewoon een vraag van haar was maar als ik de laatste post op de vorige pagina lees dan heb ik niet echt het gevoel dat het veel uitmaakt.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 18:55

tuurlijk maakt het een groot verschil, als het niet had gemogen had ik het zeker niet gedaan. als het niet veilig zou zijn (dan zouden de cijfers wel anders zijn maar dat terzijde) zou ik het ook zeker niet doen, het gaat hier wel om een paard en niet om het zak zand!!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:58

Nou daarom zou ik het dus inderdaad niet doen, omdat het om levende have gaat.
Maar ook welke cijfers doel je?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:58

Maakt het wat uit dan? Ze mag er mee rijden. Geen discussie mogelijk. Of het verstandig is, is aan haar.

Haar vader zal er (als ik het goed begrijp) bij zijn.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:02

Ik zeg ook enkel dat ik het niet zou doen. Zelfs met BE niet. Het is hier een discussie forum waarbinnen je nog altijd je mening mag geven.
Stel er gaat wel iets mis en dat lees ik ergens, dan sla ik mezelf in ieder geval niet voor mijn kop, dat ik dit niet gezegd heb.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 19:02

met de cijfers van wat de auto en trailer mogen hebben bedoel ik dan. mijn vader zal er zeker in het begin bij zijn maar op den duur ook zeker niet meer. en tuurlijk oefen ik eerst zonder paard maar daar gaat het hier niet over. mijn auto mag het ruim trekken (1450 tegenover 1200kg) dus over of het een verantwoorde combinatie is maar ik me geen zorgen, en ja dat is geheel mijn beslissing.

tendance, met wat voor auto zou je dan wel deze trailer trekken? want mijn auto mag het toch ruim trekken volgens het RDW en dan ga ik er toch ook vanuit dat het veilig is? ik vind het ook niet erg hoor dat je je mening geeft, ik geef ook enkel mijn mening daarvoor is het hier inderdaad een discussie forum.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:07

Met een zwaardere auto. Doe ik nu zelf ook, maar ik heb BE dus heb minder beperkingen dan iemand met B rijbewijs.
Wij hebben 2 auto's en met de Citroën zou ik nooit een trailer gaan trekken. Deze is ook 1030.
Onze Renault zet ik er wel voor, maar deze weer niet voor een 2 paards.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 19:10

er zit wat in, maar ik moet ook zeggen dat we er ooit een auto voor hebben gehad die zelf 1500kg woog en dat was vele malen gevaarlijker dan met mijn suzuki. die zwaare auto (geen idee van merk en type) kon deze trailer veel slechter remmen. dus ik denk wel dat dat ook per auto verschilt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:16