Paard voorbereiden op lange reis

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daenerys

Re: Paard voorbereiden op lange reis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 15:35

Water van thuis meegeven is idd een goede tip!

Ik bedoelde overigens niet extra voeren tijdens de reis, maar ervoor. Tijdens de reis zal hij enkel ruwvoer krijgen. Mijn idee was om wat meer spekjes te kweken zodat hij niet teveel spiermassa zal verliezen. Maar na het lezen van de reacties lijkt dat niet echt nodig.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 23:20

Daarom kwam ik ook nog met het voeren van bietenpulp van te voren ( één-twee weken dagelijks). Dat zet wat aan, is goede buikvulling en niet heetmakend, maar zorgt ervoor dat de darmen voldoende te doen hebben. Het is ook gelijk vocht, dat is van te voren misschien niet het belangrijkste, maar als ze echt slecht drinken onderweg en wel bietenpulp gewend zijn, kan dat misschien ook tijdens transport af en toe aangeboden worden. Als ze het gewend zijn te eten, eten ze het dan misschien ook.

Maar ik denk dat het wel goed komt hoor, hoe lang duurde het de vorige keer eigenlijk voodat hij weer op zijn goede gewicht zat en zijn eigen ik weer was?

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 22:14

Vrij snel al. Hij was sowieso nog jong en iel toen hij aankwam, echt een slungelige 4 jarige, en zat ook totaal geen bespiering op, maar binnen een paar dagen was hij al goed bijgetrokken. Het scheelt dat hij echt heel makkelijk is met alles, destijds was het echt nog een baby, nu is het al een stoere 9 jarige spierbundel :D

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:53

O, dat zal wel een stuk schelen denk ik. 4 jaar of 9, nog weinig meegemaakt hebben of wel, het zal nu vast beter gaan!