Ruiterbewijs verlengen Ja of Nee

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:50

Anoeska schreef:
Vraagje aan iedereen die zegt verlengen 'voor de zekerheid', 'het hoort er een beetje bij' en 'het kan geen kwaad'. Waarom zou je in hemelsnaam geld uitgeven aan iets waar je niks aan hebt. Het zal geen wereldbedrag zijn, maar van dat geld kan je toch leukere dingen doen?

Voor de heb, dus :D Maar ja, niet heel rationeel argument. Wel lol van.

Yvettee93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:50

Ik zou hem voor de zekerheid verlengen, je zult zien dat je hem daarna wel nodig hebt ;)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:59

Wafel schreef:
Priscilla_90 schreef:
het ligt eraan ga je veel weekendes weg ofzo bv naar loonse en drunense duinen of de veluwe?
Ik nam aan dat je het daar weer wel nodig had , het is altijd makkelijk als je hem heb

loonse en drunense heb je m niet nodig.
Veluwe wel maar dat is niet echt heel dicht bij huis.
Daar kom ik nooit.

Ik rij altijd op de veluwe (zeg maar tussen Nunspeet - Kootwijk - Arnhem, en das een flink stuk Veluwe) en daar heb je hem echt nergens nodig. Op de posbank heb je een vergunning nodig, maar die kun je gewoon kopen zonder ruiterbewijs.

Lekker niet verlengen dus. Overigens kun je hem niet meer laten verlopen door niet te betalen, je moet je tegenwoordig hier echt voor afmelden...

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:54

Ik zou hem gewoon verlengen, je weet maar nooit..

flare

Re: Ruiterbewijs verlengen Ja of Nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:58

Gewoon verlengen. Zonde als je er spijt van krijgt en dan een hoop geld moet betalen omdat je een nieuwe wilt..

Alicex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:26

je weet maar nooit, dadelijk heb je hem toch een keer onverwachts nodig en dan komt ie toch nog goed van pas!

Beany001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:08

Gewoon verlengen. Heb je wel nodig om in sommige bossen rond te rijden. Toch?

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:51

Hier iemand in een zogenaamd gebied waar je het nodig hebt, Arnhem en omstreken.
Ik twijfel ook over verlengen.

Heb het ding heel braaf gehaald, in de 15 jaar dat ik zelfstandig door de bossen hier rijd ben ik er nog nooit om gevraagd.
Het halen zelf was een raar iets. Theorie-examen met vragen waar 'men' nu heel anders over denkt (hilarisch om terug te lezen, dat boek)en praktijk die juist heel lastig kon uitpakken als je nét iets afweek van de norm.

Het gele kenteken dat ik zogenaamd nodig had koste 2x 14 weken oid om opgestuurd te worden. En na drie ritten kwam ik erachter dat het van m'n zadel was gedonderd :') Niemand op stal heeft het. Iedereen gaat op pad. Boswachter zegt vriendelijk gedag. Goedemiddag en fijne dag verder.

Nee, het is niet veel per jaar, qua geld, maar een simpel optelsommetje maakt dat ik een hoop andere dingen er van kan doen, als je het zo simpel bekijkt.
Ben er zelf ook nog niet uit hoor, het halen was wel zo'n gedoe dat ik in ieder geval wel wil voorkomen dat dát nog een keer moet ;)

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:04

Ik zou het i.v.m verzekering wel doen.

Zjuulz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:21

ik heb er ook geen. Maar aangezien ik elk jaar een paar daagjes naar de veluwe ga en je op sommige paden in die omtreken en ruiterbewijs nodig heb, ga ik het wel doen. En voor sommige maneges aan het strand ook. (als je een strandrit wil maken)

Dus denk goed na wat jou nog een keer leuk lijkt om te doen. (strandritten, bosritten) Ver van huis bijvoorbeeld.
hopelijk kom je er uit.