Is er veel interesse om een goede sportpony uit te brengen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 11:55

Geekgirl: ik reed zelf ook wel eens met die WelshA dus van mij had er ook best een tiener opgemogen, maar de enkeling die dan kwam stopte zodra het regende, omdat het druk werd icm school of omdat de ouders bij nader inzien toch maar niet wilden brengen.
En van mij mochten ze ook (graag zelfs!) op wedstrijd, lessen, strand/bos, ponykamp,... terwijl ik zou rijden met de trailer. ;) Ik vond het nl. ook wel tof als er tzt voor mijn dochters een geklasseerde pony klaar stond die alles al gezien had!

Eline91

Re: Is er veel interesse om een goede sportpony uit te brengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 18:31

Hmm, blijkbaar is het dan toch moeilijker dan ik dacht om een ruiter te vinden. Waar is de tijd dat wij door weer en wind op onze fietsjes sprongen om pony's te gaan verzorgen?

Ik heb zelfs vaak pony's verzorgd waar ik niet op kon/mocht rijden, gewoon omdat ik het leuk vond om bij de paarden te zijn. Een regendagje houdt mij niet tegen, waarom heb ik anders een regenjas? En mijn taken voor school heb ik altijd zo gepland dat ik nog tijd had voor de paarden.

Jammer dat dat tegenwoordig niet meer zo is. In mijn omgeving ken ik een aantal mensen die wel op regelmatige basis paarden bijrijden en zelfs uitbrengen op wedstrijd, maar dat zijn leeftijdsgenoten van mij (20+) en dus vaak te groot voor een B- of C-pony. Meestal zijn dit studenten, voor wie het financieel niet haalbaar is om zelf een paard te kopen, maar voor wie paardrijden echt een passie is waar ze ook veel tijd willen in steken.
De puberteit is wel een periode waarin hobby's vaak worden stopgezet of vervangen door andere activiteiten die ineens leuker zijn. Jongeren veranderen heel snel en kunnen dus ook gauw dingen vervelend gaan vinden die ze vroeger wel leuk vonden.

Ik heb ook een Welsh A staan, maar omdat ik dat gedoe met verzorgers niet echt zie zitten denk ik dat ik hem maar gewoon voor de wagen laat beleren.

Anomien

Re: Is er veel interesse om een goede sportpony uit te brengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 18:38

mwoh... hier pony van 143 (toont nog wel wat klein), niet echt animo.
Maar kan ook door mijn woonplaats liggen, de meesten moeten toch door papa en mama gebracht worden.

Niet elke ouder staat dan te springen. (begrijpelijk).