leren rijlaarzen van Petrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gabyfedde

Re: leren rijlaarzen van Petrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 10:33

Bv de Petrie Anky zijn echte dressuurlaarzen met een hoge dressuurboog, dat is met springen niet echt comfortabel en ook niet goed voor de laars.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:35

RoosMarije schreef:
Ik heb de Petrie Anky's gehad. Super fijne laarzen! In het begin super hard, je voelt niks.. maar nadat je ze hebt in gereden: PERFECT. Super mooi voor de dressuur, maar kan zowel voor het springen. Ik ben verliefd op de hoge dressuur boog haha.

Hier nog een, ik vind de dressuurboog van de Anky's prachtig (ik hou ook heel erg van hoge dressuurbogen :D ), maar ik moet er niet aan denken om met mijn laars te springen.. :')

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:59

ssandyy schreef:
Bedankt allemaal, hier kan ik zeker wat mee!
De petrie olympic staat nu op nummer 1 (moet ie wel paseen natuurlijk :) )
Kun je daar goed mee springen? En vinden jullie het een fijne laars?

Dat hebben verschillende mensen al geantwoord: De olympic is een dressuurlaars. Die zijn hoger en stugger dan springlaarzen. Verder zit de rits aan de voorkant. Buiten niet zo comfortabel, komt er ook behoorlijk spanning op ritsen aan de voorkant van de laars te staan die daardoor sneller stuk kunnen gaan.
Met mijn athenes zal ik in ieder geval niet snel gaan springen. Dan trek ik mijn oude MH aan. Voor buitenritten ook trouwens.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:08

Ik heb jarenlang petries gehad, het is een hel met inlopen omdat het leer zo hard is, maar daarna zijn het prima laarzen die vooral heel lang mee kunnen :)
Ik vond het leer te hard en ze gingen inzakken rond mijn enkel wat me zeer ging doen, maar voor de rest zijn het goede laarzen :j

Martina1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:00

Ik heb de petrie Elite, vind ze super rijden, ze zitten heerlijk (alleen het inlopen was een ramp) en blijven mooi! Maten puur op de gok gedaan en 't was precies goed!

lizy29

Re: leren rijlaarzen van Petrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:05

Ik heb petrie olympics (op maat laten maken). Na 3 maanden waren ze eindelijk redelijk in gelopen. En na 5 maanden waren beide ritsen kapot. Omdat ze ook niet lekker meer zaten (ik ben wat afgevallen) heb ik er voor gekozen Derby's aan te laten meten. Mijn petries staan nu als reservelaars in de kast al ben ik nog eerder geneigd om mijn 7 jaar oude Mountain Horse laarzen tevoorschijn te halen bij nood dan mijn Petries. Wat een krengen van laarzen.
Mijn Derby's heb ik trouwens vanaf dag 1 heerlijk mee gereden en na een week of 2 waren ze al perfect naar mijn kuit gevormd. Ideaal dus.